Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مطالعات نشان مي‌دهد که ميزان آلودگي ازون در شرق آسيا رو به افزايش است.
به گزارش ايسنا، در حالي که آلودگي ازون سطحي در بسياري از مناطق آمريکا و غرب اروپا کاهش پيدا کرده، سطح اين آلاينده در شرق آسيا رو به افزايش است که نشان‌دهنده افزايش انتشار آلاينده‌ها است.
اين گزارش بر اساس اولين ارزيابي جهاني از ميزان آلاينده ازون سطحي است که با بررسي اطلاعات 4800 ايستگاه سنجش آلودگي بدست آمده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين تيم بين‌المللي اميدوارند نتايج بدست آمده به درک بهتر محققان و مديران سلامت از روند و الگوي قرار گرفتن بشر در معرض اين آلاينده کمک کند. نتايج بدست آمده حاکي از آن است مردم ساکن در چين، کره جنوبي، جنوب ژاپن و بخش‌هايي از جنوب اروپا در بازه زماني 2010 تا 2014 بيش از 15 روز در سال در معرض سطح خطرناکي از آلاينده ازون سطحي قرار داشته‌اند.
تاثيرات مخرب ناشي از اين آلاينده بر سلامت انسان عامل نگران‌کننده در سراسر جهان است و در بخش‌هايي از شرق آسيا رو به افزايش است.
ازون سطحي نوعي گاز گلخانه‌اي و آلاينده هوا است که سطح بالاي آن براي سلامت بشر، محصولات کشاورزي و باردهي اکوسيستم مخرب است. ازون سطحي به طور مستقيم منتشر نمي‌شود و زماني ايجاد مي‌شود که نور خورشيد واکنش‌هايي را بين مواد شيميايي طبيعي و ناشي از فعاليت بشر بوجود مي‌آورد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • هوای تهران «پاک» است
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • وینگر پرتغالی تراکتور: می‌توانستیم استقلال را شکست دهیم
  • آلوس: می‌توانستیم استقلال را ببریم
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت