Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل شرکت پايانه‎هاي نفتي ايران از ثبت رکورد جديد در پهلودهي نفتکش‎ها و بارگيري ميعانات گازي در پارس جنوبي خبر داد و گفت: 14 ميليون و 400 هزار بشکه ميعانات گازي در دي ماه سالجاري به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش ايرنا، سيد پيروز موسوي روز سه شنبه در سخناني اظهار داشت: با پهلودهي 27 فروند نفتکش در گوي‌هاي شناور پارس جنوبي، بارگيري ميعانات گازي به مقدار 16 ميليون و 430 هزار بشکه و بارگيري همزمان سه فروند نفتکش در گوي‌هاي شناور 1، 2 و 3 در دي ماه امسال، پس از 15 سال رکورد جديدي ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: از اين مقدار، 14 ميليون و 400 هزار بشکه ميعانات گازي به کشورهاي مختلف صادر شد.
موسوي گفت: همچنين در دي ماه امسال، 3ميليون و 300 هزار بشکه به پالايشگاه ميعانات گازي ستاره خليج فارس و 5 ميليون و 200 هزار بشکه نيز به پتروشيمي نوري (برزويه) ارسال شد.
مديرعامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران بر اساس گزارش پايگاه خبري وزارت نفت يادآور شد: حجم عمليات جابه‌جايي دريايي و خشکي ميعانات گازي پارس جنوبي در دي ماه امسال از مرز 2,2 ميليون بشکه گذشته است.
موسوي افزود: در حالي که ميانگين تعداد نفتکش‌هاي بارگيري شده در ماه‌هاي پيشين امسال، 18 فروند بوده، اما در دي ‌ماه امسال با افزايش 50 درصدي، اين تعداد به 27 فروند رسيد.
وي اظهار کرد: ميانگين ماهانه بارگيري در 9 ماه امسال حدود 13,5 ميليون بشکه بوده، اين درحالي است که در دي‌ ماه امسال، با رشد 22 درصدي، اين رقم به 16 ميليون و 430 هزار بشکه رسيد.
به گزارش ايرنا، ميدان گازي پارس جنوبي، بزرگ ترين منبع گازي جهان است که روي خط مرزي مشترک ايران و قطر قرار دارد؛ مساحت اين ميدان 9700 کيلومتر مربع است که سهم متعلق به ايران 3700 کيلومتر مربع وسعت دارد.
ذخيره گاز اين بخش از ميدان 14 تريليون مترمکعب گاز به همراه 18 ميليارد بشکه ميعانات گازي است که هشت درصد کل گاز دنيا و نزديک به نيمي از ذخاير گاز کشور را شامل مي شود.
توليد گاز از ١٠ فاز نخست پارس جنوبي در سال 13٩٢، نزديک به 285 ميليون متر مکعب بود که اين ميزان با بهره برداري از ١١ بخش جديد پارس جنوبي به 540 ميليون مترمکعب در روز افزايش يافته است.
ميعانات گازي پارس جنوبي از طريق گوي هاي شناور (SPM) مستقر در سواحل عسلويه و ساير محصولات از جمله پتروشيمي از طريق اسکله هاي موجود در منطقه پارس جنوبي، صادر مي شود.
ميزان صادرات نفت و ميعانات گازي کشور اکنون به حدود 2.6 ميليون بشکه در روز رسيده که يک چهارم آن به اروپا صادر مي شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام 2022**
گزارش: ميثم طاهري* انتشاردهنده: فرهاد راستي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ استقلال در 6 بازی اخیر خود برابر ذوب آهن صاحب 5 برد و یک مساوی شده و در این دیدارها 9 گل زده و 2 گل دریافت کرده است.

آخرین ناکامی استقلال برابر تیم ذوب آهن اصفهان در روز 19 اردیبهشت 1400 ثبت شد و آبی پوشان برابر حریف اصفهانی 2-0 بازنده شدند. استقلال در حالی برابر ذوب آهن قرار می گیرد که فرهاد مجیدی و ریکاردو ساپینتو برابر ذوب آهن آمار صددرصد برد داشتند اما جواد نکونام در تنها دیداری که برابر این تیم قرار گرفت، به تساوی رسید.

استقلال 1-1 ذوب آهن در روز 6 آذر ماه 1402

استقلال 2-0 ذوب آهن در روز 11 فروردین 1402

استقلال 1-0 ذوب آهن در روز 22 مهر 1401

استقلال 1-0 ذوب آهن در روز 24 بهمن 1400

استقلال 2-0 ذوب آهن در روز 3 آبان 1400

استقلال 2-1 ذوب آهن در روز 29 اردیبهشت 1400

استقلال 0-2 ذوب آهن در روز 19 اردیبهشت 1400

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903437

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • نکونام به دنبال طلسم شکنی مقابل ذوب آهن
  • صادرات نفت ونزوئلا کاهش یافت
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی
  • اهدای بیش از ۵ هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • افزایش ۴ میلیارد مترمکعبی تولید گاز پارس جنوبی با کاهش دوره تعمیرات اساسی 
  • درخشش قایقران بوشهری در مرحله دوم لیگ آب‌های آرام