Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@19:09:31 GMT

کاهش 50 درصدی منابع تامین اجتماعی استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۴۹۶۴

کاهش 50 درصدی منابع تامین اجتماعی استان اصفهان

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: با احتساب منابع درمانی استان اصفهان در حوزه تامین اجتماعی با کاهش 50 درصدی منابع روبه رو هستیم

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد گورابی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی دارای دو بار بیمه‌ای و درمان است، اظهار کرد: حوزه بیمه‌ای به دو بخش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شود که در درمان مستقیم در مراکز ملکی سازمان در استان، خدمات بدون گرفتن هیچ گونه فرانشیز ارایه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی در درمان غیر مستقیم مهم‌ترین خریدار درمان است، افزود: با انعقاد قراردادی با در مانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و پزشکان خدمات درمانی را به بیمه شدگان ارایه می‌دهیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه خدمات صورت گرفته در حوزه توسعه فضا و تجهیزات درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان به اندازه خدمات 40 سال گذشته بوده است، گفت:  بیش از 50 هزار و 500 متر نوسازی و بهسازی و افزایش فضای فیزیکی در این مراکز طی چهار سال اخیر انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه کار در حوزه درمان بسیار گسترده و کار نکرده نیز بسیار است، تصریح کرد: باید توجه داشت که مخاطبان سازمان تامین اجتماعی بخش اعظمی از افراد جامعه هستند، وصول منابع، ارائه تعهدات، تولید و خرید درمان، سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش نقدینگی جزو وظایف سازمان تامین اجتماعی است.

گورابی با بیان اینکه عمده‌ترین منابع سازمان تامین اجتماعی حق بیمه 20 درصد کارمزد و سه درصد بیمه بیکاری است که توسط کارفرمایان پرداخت می‌شود، افزود: در واقع بیش از 90 درصد منابع سازمان تامین اجتماعی از طریق کارفرمایان و بیمه‌شدگان تامین می‌شود.  

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعهدات بلند مدت و کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی به شش نفر رسیده است، افزود: به ازای هر شش نفر بیمه پرداز، یک نفر مقرری بگیر وجود دارد. 

تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در استان اصفهان کم است

 مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه شرایط این استان در حوزه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی مناسب نیست، بیان کرد: میزان منابع استان اصفهان نسبت به میزان مصارف اعتبارات در این استان کمتر است به ازای هر چهار و نیم نفر یک مستمری بگیر وجود دارد.

وی با بیان اینکه در سال 95  میزان منابع استان اصفهان سه هزار و 700 میلیارد تومان بوده است، تصریح کرد: در سال جاری در این زمینه  100 میلیارد تومان کاهش منابع داشته‌ایم. 

گورابی با بیان اینکه با احتساب منابع درمانی استان اصفهان در حوزه تامین اجتماعی با کاهش 50 درصدی منابع روبه رو هستیم، اضافه کرد: با توجه به شرایط فعلی تجهیزات فیزیکی و بهبود فضای درمانی در استان مناسب است و سازمان با برخورداری از شرایط ویژه و تعامل با دولت و مجلس در زمینه آگاهی بخشی فعالیت‌هایش بسیار اثر بخش بوده است. 

چرایی کاهش درآمد از محل بیمه کارگران ساختمانی در حال بررسی است

وی  در بخش پرسش و پاسخ در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص برخی از قانون‌گریزی‌ها در بیمه کارگران ساختمانی عنوان کرد: تاکنون سه قانون در مورد بیمه کارگران ساختمانی داشته‌ایم و در آخرین قانون مقرر شد که هفت درصد حق بیمه را خود کارگرانی که دارای کارت مهارت هستند،  پرداخت کنند و مابقی از محل 15 درصد مجموع عوارض تامین شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه با اجرای قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی در استان با کاهش 77 میلیارد تومانی منابع تامین اجتماعی رو به رو بوده‌ایم، افزود: استان اصفهان دارای 50 هزار بیمه شده کارگر ساختمانی است و از این رو اجرای قانون جدید بر درآمد بیمه تاثیر زیادی داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر چرایی کاهش درآمد از محل بیمه کارگران ساختمانی در حال بررسی است، افزود: اختلاف نظر در خصوص اعلام واقعی و یا غیر واقعی عدد اعلام شده از محل بیمه کارگران ساختمانی وجود دارد که در دست بررسی است.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۴۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی

عیسی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: حق بیمه تأمین اجتماعی دو هزار و ۱۰ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان برای بهره مندی از مزایای بیمه بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی پرداخت شد.

بابایی با اشاره به گسترش چتر حمایتی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: دو گروه از مددجویان شامل زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال و خود کفایی در حال حاضر از این خدمت بهره مند می‌شوند. بر این اساس زنان با شرایط سنی بالای ۵۵ سال و آقایان بالای ۶۰ سال در صورت داشتن حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه، مستمری بگیر تأمین اجتماعی و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲، حق بیمه تأمین اجتماعی ۱۷۷۰ زن سرپرست خانوار و ۲۴۰ مجری طرح اشتغال تحت حمایت کمیته امداد واریز شده است.

بابایی با اشاره به نگاه بلند مدت این نهاد بمنظور توانمند سازی مددجویان اضافه کرد: در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۲ طبق سهمیه مرکز تعداد ۶۲۹ نفر زن سرپرست خانوار ۴۴ تا ۴۹ سال جهت بیمه به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و حق بیمه ایشان پرداخت شده است و بابت ۴ نفر از مددجویانی که قبلاً سابقه بیمه پردازی کمتر از ۱۰ سال داشته و در حال حاضر به سن بازنشستگی رسیده‌اند مبلغ ۴۳ میلیون تومان به صورت بلاعوض بمنظور خرید سنوات، جهت دریافت مستمری بازنشستگی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خاطر نشان کرد: بیمه‌های اجتماعی به عنوان یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این نهاد برای تأمین امنیت اقتصادی مددجویان است که تضمین کننده آسایش و رفاه این افراد در آتیه را فراهم می‌نماید.

که در همین راستا تعداد ۱۴۲ نفر از بیمه شدگان شامل ۱۱۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و ۳۲ نفر از مجریان طرح اشتغال و خودکفایی که دارای سوابق بالای ۱۰ سال بیمه پردازی از سوی امداد بوده و به سن بازنشستگی رسیده‌اند جهت برقراری مستمری به سازمان تأمین اجتماعی معرفی و در حال حاضر از این خدمات بهره مند شده و از چرخه حمایت امداد خارج شده‌اند

کد خبر 6087569

دیگر خبرها

  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی
  • ۵ میلیارد دلار منابع برای رشد ۸ درصدی در آذربایجان‌شرقی
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند