Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل > خاورمیانه - ایسنا نوشت: فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد تاکید کرد که آمریکا به آنها ابلاغ کرده هرگز به ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف سوری اجازه ورود به منبج در شمال شرق حلب را نخواهد داد.

سبان حمو، فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین در گفتگویی تلفنی با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اظهار داشت: پس از ۱۷ روز از آغاز عملیات شاخه زیتون علیه عفرین هیچ یک از اهداف ترکیه در این عملیات محقق نشده و اکنون این کشور در صدد بازنگری در حساب و کتاب‌های خود است زیرا این مساله برای ترکیه به معنای بقای بی‌بازگشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که ترکیه این عملیات را آغاز کرد، تصور می‌کرد که ظرف چند روز به اهداف خود دست می‌یابد اما این اهداف تاکنون محقق نشده‌اند.

حمو در ادامه گفت: ترکیه به دنبال آن است که اراده کردها را در هم شکند اما از نظر تاکتیکی به دنبال کنترل بر عفرین و سپس دو حومه شرقی و غربی حلب تا خود این شهر است اما رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه همواره به دنبال الحاق حلب بوده و آن را بخشی از امپراطوری عثمانی می‌داند. ترکیه تا این لحظه فاصله خیلی زیادی از نقطه آغاز عملیات نگرفته و تنها حدود ۵۰۰ متر و در برخی بخش‌ها تا عمق سه کیلومتر نفوذ کرده است.

فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین اظهار داشت: نیروهای این یگان‌ ۱۱ دستگاه تانک ارتش ترکیه و گروه‌های مخالف همپیمان با آنها را منهدم کردند.

وی با اشاره به اینکه ارتش ترکیه به کشته شدن تعدادی از نیروهایش و انهدام برخی از مهمات خود اعتراف کرده، گفت: تعداد زیادی از نیروهای ویژه ارتش ترکیه و نیروهای ارتش سوریه کشته شدند.

حمو و دیگر رهبران کرد سوریه ویدئوهایی از شلیک موشک‌های حرارتی ضد تانک در حد فاصل عفرین و مرزهای ترکیه و نیز تصاویری از حملات هوایی به پایگاه‌های کردها در منطقه را برای الشرق الاوسط ارسال کردند. هنوز تحقیقاتی از ماهیت این موشک‌ها آغاز نشده اما برخی خبرها حاکی از آن هستند که یگان‌های مدافع خلق کرد از موشک‌های دور برد گراد استفاده می‌کنند.

برخی خبرها حاکی از آن هستند که آمریکا موشک‌های "تاو" را برای مبارزه با داعش در اختیار یگان‌های مدافع خلق کرد ملحق شده به نیروهای سوریه دموکراتیک قرار داد و آنها از طریق مسکو یا دمشق به موشک‌های "کنکورس" روسی دست یافتند.

فرمانده یگان‌های مدافع خلق کرد در عفرین در ادامه این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: موشک‌ها نه ساخت روسیه هستند و نه آمریکا، ما این موشک‌های حرارتی را از بازار سیاه تهیه کرده و آنها را ارتقا دادیم، آمریکا بارها اعلام کرده که هیچ ارتباطی با مناطق عفرین و الشهباء در نزدیکی حلب ندارد و عملیات مشترک ما با آمریکا محدود به مبارزه با داعش در شرق رودخانه فرات است و ما هیچ حمایتی از آمریکا در این مناطق دریافت نکردیم.

حمو در پاسخ به سوالی درباره حمایت‌های دمشق از یگان‌های مدافع خلق کرد در مقابله با ارتش ترکیه گفت: به صراحت می‌گویم موضعگیری مشخص ما آن است که دمشق مسئول حمایت از مرزهای سوریه و دفاع از آنها در مواجهه با ترکیه است اما ما تا این لحظه هیچ گونه حمایت انسانی و پزشکی را از دمشق دریافت نکردیم.

وی با اشاره به قطع ارتباطاتش با ارتش روسیه پس از سفر به مسکو و اعلام خشم از توطئه روسیه با ترکیه در عفرین، گفت: حریم هوایی سوریه تحت کنترل روسیه است و بدون موافقت روسیه ما نمی‌توانیم پایگاه‌های ارتش ترکیه را بمباران کنیم.

حمو در پاسخ به سوالی درباره احتمال نفوذ ارتش ترکیه به منبج که نیروهای آمریکایی در آنجا مستقر هستند، گفت: مسئولان ترکیه حرف‌های بسیاری می‌زنند و رویاهای بسیاری در سر دارند، هنوز قرارداد یا توطئه بین‌المللی حاصل نشده و ارتش ترکیه نمی‌تواند به منبج برسد، مسئولان ترکیه خواستار خروج نیروهای آمریکایی از منبج شدند اما واشنگتن این امر را نپذیرفت.

وی افزود: شاید توافقی با روس‌ها حاصل شود به نحوی که نیروهای ارتش ترکیه بتوانند خود را به عریما در نزدیکی منبج که ارتش روسیه در آنجا پایگاهی دارد، برسانند.

به گفته حمو، منبج مسیری اصلی برای نیروهای داوطلب و غیرنظامی است که قصد عبور از منطقه حسکه در شرق سوریه به سوی عفرین برای ایجاد سپرهای انسانی و دفاع از شهر را دارند.

52310

کلید واژه‌ها : ترکیه - ایالات متحده آمریکا - سوریه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!

بازدید 7 موشک اف‌جی‌ام-۱۴۸جاولین | FGM-148 Javelin مدرن ترین موشک، موشک هدایت شونده ضدتانک و ضد نفربر قابل حمل و شلیک، راهبردی ترین سلاح انفرادی ضدتانک ارتش آمریکاست که روسیه توانسته شماری از آنها را از ارتش اوکراین به غنیمت بگیرد. آمریکایی‌ها مدعی هستند روسیه در عوض همکاری نظامی ایران، شماری از تسلیحات غربی از جمله این سلاح حساس را به ایران داده و به شدت نگران مهندسی معکوسش توسط ایران هستند. تحلیل تحلیلگر انستیتو امنیت ملی آمریکا درباره تبعات مهندسی معکوس این سلاح در ایران بر آمریکا و اسرائیل را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • مهندسی معکوس این سلاح کلیدی آمریکایی در ایران؟!
  • ۳ حفار غیرمجاز در حوزه میراث‌فرهنگی در آمل دستگیر شدند
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و رژیم صهیونیستی
  • ۳۰ درصد پلیس‌های ترکیه در فکر خودکشی
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • رسانه اسرائیل : حزب الله یک هزار و ۵۰۰ موشک به اسرائیل شلیک کرده است
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • اطلاعات تازه رادیو ارتش اسرائیل از شب حمله ایران به اسرائیل