Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@04:54:09 GMT

مطالبه گری حق مردم و ضامن دوام انقلاب اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۶۲۲۲

مطالبه گری حق مردم و ضامن دوام انقلاب اسلامی است

به گزارش ایرنا ، سید ابوالفضل رضوی روز سه شنبه در همایش عشایر شهرستان ورامین که در روستای دمزآباد از توابع بخش جوادآباد ورامین برگزارشد اظهار کرد: مردم حق دارند که از مسئولان نظام سئوال کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند به درستی و شفاف به سئوالات و ابهامات مردم پاسخ قانع کننده ارائه دهند.
وی افزود :کسی که از حق سئوال کردن خودبگذرد ، در اصل از انقلاب خود گذشته است ،مردم باید از مسئولان بخواهند که شیوه های نوین زندگی ، تجهیزات و امکانات را در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه کشاورزی نوین فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تأکید بر نقش موثر روستائیان و عشایر در توسعه فعالیت های کشاورزی در کشور گفت : کشاورزان و عشایر باید به سراغ فعالیت ها و پروژه هایی روند که درآمد آنان را صورت چشمگیر افزایش دهند ، دیگر نمی توان به شیوه های قدیمی به تولید محصولات کشاورزی و دامی پرداخت و زندگی را با درآمدآن اداره کرد.
رضوی بیان کرد: با بررسی جمعیت روستایی و عشایر کشور از زمان انقلاب تا کنون در می یابیم که جمعیت 20 میلیونی این بخش از جامعه همچنان ثابت مانده است ، این در حالی است که در ابتدای انقلاب جمعیت شهری 15 میلیون نفر بود و امروز این جمعیت شهری با رشد 400 درصدی به 60 میلیون نفر افزایش یافته است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت:امروز جوانان روستایی و عشایری از سواد دانشگاهی برخوردارند و دیگر نمی خواهند به شیوه اجداد خود کار کرده و به تولید بپردازند ، در گذشته فقط از شیر و یا گوشت دام استفاده می کردند در صورتی که امروز فقط از شیر 35 نوع محصول با ارزش افزوده بسیار بالا استحصال می شود.
وی بیان کرد: توسعه علمی کشاورزی و دامپروری باعث شده تا برخی از نژادهای دام سبک در هر بار زایمان 4 بره به دنیا آورده و محصول مزارع کشاورزی نظیر گوجه فرنگی به 150 تن در هکتار افزایش یابد که قطعا این نوع تولید ، سود آور خواهد بود.
وی با اشاره به حمایت های دولت از بخش کشاورزی گفت : با پیگیری های رئیس جمهور و معاون اول ، لایحهای 2 فوریتی برای اشتغال روستائیان و عشایر به مجلس ارائه شده که طی آن تسهیلات ارزان قیمت 6 درصد از 50 میلیون تا 10 میلیارد تومان به عنوان سرمایه درگردش و هزینه اولیه راه اندازی فعالیت های اقتصادی در اختیار این افراد قرار می گیرد.
رضوی تصریح کرد: روستائیان با برخورداری از این تسهیلات ارزان قیمت می توانند علاوه بر افزایش میزان تولید ، فرصت های شغلی پایداری ایجاد کنند ورونق و آبادی را بیش از گذشته به مناطق روستایی بازگردانند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان آیت الله نورمفیدی در این دیدار علما و روحانیت را پناه مردم دانست و افزود: همه ما باید خیران و مردم را به سمت احداث مسکن محرومان سوق دهیم.    

او گفت: امام (ره) حساب صد بنیاد مسکن را با هدف مشارکت مردم برای ساخت مسکن محرومان حتی با هزینه اندک تاسیس کرده است.  
سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اقدامات خوب عمرانی و مسکن روستایی بنیاد مسکن باید به مردم اطلاع رسانی شود.

او ادامه داد: در نوسازی مسکن روستایی گلستان ۵۵ درصد پیشرفت دارد، اما در کشور این رقم ۵۳ درصد است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان هم گفت: در دو سال گذشته ساخت بیش از ۱۴ هزار مسکن در راستای طرح نهضت ملی مسکن در روستا‌ها آغاز شد.
او افزود: هفتاد درصد خانواده‌های مددجوی کمیته امداد امام خمینی گلستان صاحب خانه شدند و سی درصد باقیمانده هم تا پایان سال ۱۴۰۴ صاحبخانه می‌شوند.

حسینی همچنین خبر داد: گلستان در نوسازی و بازسازی واحد مسکونی رتبه سوم کشور را داراست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

                                      

 

 

دیگر خبرها

  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید + فیلم
  • عشایر مصداقی از مشارکت مردم در رونق تولید
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • بیمه رایگان زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند
  • زنان غیرشاغل روستایی و عشایر دارای ۳ فرزند به‌صورت رایگان بیمه می‌شوند
  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • درخشش ارتش و نیرو‌های مسلح در عرصه‌های ماموریتی ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • درخشش ارتش و سایر نیرو‌های مسلح ضامن قدرت بازدارندگی کشور است
  • ۲۳هزار و ۵۰۰ سند اراضی کشاورزی در قم صادر شد