Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس خاورمیانه گفت: اصل چالش ما با انقلاب های دیگر بحث علوم انسانی منحرف شده در انقلاب های قبل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مهرزنجان، سعید ثاقبی در جمع طلاب و روحانیون مسجد سید با اشاره به اینکه حاکمیت استبداد دینی در اروپا 1500 سال حکومت می کرد، گفت:به خاطر عملکرد علمای مسیح دوره رنسانس پیش آمد و مردم دین گریز شده و برای همیشه سکولاریزم و لیبرال را به وجود آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم گفتند ما دیگر به دین نیاز نداریم و علتش این بود که علمای مسیح هر خرافه ای را به نام دین عرضه می کردند و جلو اختراعات و اکتشافات را می گرفتند.

کارشناس خاورمیانه با بیان اینکه اصل چالش ما با انقلاب های دیگر بحث علوم انسانی است، تصریح کرد: پیام انقلاب ما انسانِ خدا محور است در حالی که در انقلاب های فرانسه و ... انسان خود محور است و نیازی به دین و خدا ندارد.

ثاقبی خاطر نشان کرد: حاصل انقلابِ انسان محور، تنزل دادن انسان به مقام حیوانیت است.

وی با بیان اینکه در تفکرات داروینی برای بقا قوی باید ضعیف را بکشد و این اتفاق در کشورها می افتد در حالی که اسلام به ضعیف امید می دهد.

این کارشناس با بیان اینکه اصل چالش ما احیای علوم انسانی منحرف شده در انقلاب های قبل است، گقت: متاسفانه هنوز علوم انسانی در دانشگاه های کشور احیا نشده است.

 وی افزود:گزاره های اخلاقی در دین ما ثابت است و نسبی نیستند در حالی که در آموزه های لیبرال همه چیز آزاد است.

ثاقبی تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک انقلاب ارزشی، خدایی و دینی بود که مقابل انقلاب های دیگر ایستاه و به انسان کمک کرد.

وی با بیان اینکه داعش را برای ایران ساخته بودند، افزود: انقلاب اسلامی تمام قد در مقابل تز شرارت غرب و شرق ایستاده و دارد جلو می رود.

کارشناس خاورمیانه با اشاره به اتفاقات اخیر در برخی شهرها و خوشحالی دشمن از این اتفاقات، تصریح کرد: اگر مشکلی در کشور داریم فقدان مدیریت درست، فاصله طبقاتی و اشرافی گری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۶۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی عصرپنجشنبه در ستاد دهه کرامت بیان داشت: همه برنامه‌های که هر سال در دهه کرامت اجرا می‌شوند مقدمه‌ای برای کرامت انسانی است.

وی با اشاره به اینکه کرامت که بزرگواری است در مقابل دنائت که پستی است، قرار دارد و نامگذاری هفته‌ای به نام دهه کرامت، حالت سمبولیک دارد، افزود: برگزاری همه برنامه‌ها در دهه کرامت برای این است که تابلوی کرامت نوع بشر پر رنگ تر شود.

به گفته وی خداوند کرامت را در وجود بشر قرار داده است و باید تلاش کنیم تا این بزرگواری را در خود حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دنیا از جمله نعمت‌های الهی است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دهه کرامت از موضوع‌های فرهنگی است، تصریح کرد: پست ترین انسان‌ها کسی است که برای پرستش مال، شهرت و…اقدام کرده است و تا این فرهنگ در جامعه اصلاح نشود، اصلاح بشر امکان پذیر نیست.

وی متذکر شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی باید به گونه‌ای باشد که مخاطب این برنامه‌ها بفهمد که کرامت برای انسان است.

وی تاکید کرد: برگزاری صرف برنامه‌های در دهه کرامت شایسته این دهه نیست، بلکه ارزش آن زمانی است که از این طریق مفاهیم و فرهنگ به مردم منتقل شود.

کد خبر 6082110

دیگر خبرها

  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • پرسپولیس و چالش دومین ماه بدون شکست
  • سردار بلندپایه سپاه که نامش در سریال ضدایرانی آورده شد /همرزم سردار سلیمانی که جلوی تکفیری ها ایستاد
  • هوش مصنوعی در همدلی با انسان پیشرفت کرده است
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • حمایت سران عشایر و طوایف آبادان از عملیات غرور آفرین وعده صادق
  • پاسخ ایران به بازی تازه سفیر رژیم صهیونیستی در باکو
  • ارتش در مقابل رژیم بعثی و همچنین گروهک‌ها ضدانقلاب ایستاد و خوش درخشید
  • آزادنویسی در علوم انسانی؛ همه راه‌ها به پژوهش ختم می‌شود