Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:25:48 GMT

ذخیره سازی ۴۰ هزار تن مرکبات

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۶۵۷۴

ذخیره سازی ۴۰ هزار تن مرکبات


به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،علی اوسط هاشمی رییس سازمان تعاون روستایی کشور، در حاشیه بازدید از برخی سورتینگ‌های مرکبات رامسر، استان مازندران را قطب تولید مرکبات کشور دانست و با بیان اینکه در سال جاری مقدار قابل توجهی مرکبات توسط باغداران مازندرانی برداشت شد گفت: امسال سال برکت و رحمت خداوند برای کشاورزان بوده و ما نیز وظیفه داریم آن را حفظ و صیانت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خریداری و ذخیره سازی ۴۰ هزار تن مرکبات به تفکیک ۳۰ هزار تن در شمال و ۱۰ هزار تن در جنوب کشور از جمله برنامه‌های این سازمان برای تنظیم بازار شب عید است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تاکنون در استان مازندران ۲۶ هزار تن مرکبات از باغداران خریداری کرده است گفت:: این مقدار مرکبات در بیش از ۱۳۰ سورتینگ استان مازندران درحال ذخیره سازی است.
هاشمی افزود: خوشبختانه سورتینگ و ذخیره سازی مرکبات باعث ایجاد اشتغال نیز برای مردم منطقه شده است.
وی گفت: تاکنون ۹ هزار تن از این مرکبات به دیگر استان‌های هدف سازمان تعاون روستایی ارسال شده است.
رییس سازمان تعاون روستایی کشور، تنظیم و تعادل‌بخشی بر بازار وظیفه و رسالت این سازمان دانست و اظهار داشت: اتحادیه‌ها، سازمان تعاون روستایی و تعاونی باغداران در چنین‌سال‌هایی این است که بتوانیم زمینه صادرات محصولات را فراهم کرده و بازار پایداری را برای تولیدات کشور ایجاد کنیم.
هاشمی، پایداری بازار، اشتغال و تولید را عاملی مهم برای ایجاد اشتیاق دانش آموختگان جهت ورود به این حوزه بیان کرد و گفت: هرگاه احساس کنیم هر محصولی در مسیری قرارگرفته که زمینه لطمه به تولید‌کننده را ایجاد می‌کند حتما دولت نقش حمایتی خواهد داشت.
انتهای پیام/ک


تنظیم بازار مرکبات با ۴۰ هزار تن

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۶۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت‌گذاری‌ها در مولد‌سازی به استان‌ها واگذار خواهد شد

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: اختیارات مولد‌سازی را به استان‌ها واگذار کردیم و تنها کاری که در پایتخت انجام می‌شود قیمت‌گذاری نهایی است که آن هم به زودی به استان‌ها واگذار خواهد شد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، ابراهیم بازیان معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور در نشست کارگروه استانی مولد سازی که به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و باحضور اعضاء برگزارشد، هدف از اجرای طرح مولدسازی را ایجاد جاذبه و تسریع در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام کشور دانست و اظهار داشت: بعضا شاهد مقاومت‌هایی در برابر اجرای طرح مولد‌سازی هستیم که این مقاومت‌ها در بسیاری از موارد حاصل نگاه مدیران است چون علاقه‌ای ندارند در زمان مدیریتشان ملکی را از دست دهند.

وی افزود: برخی از مدیران از دست دادن املاک را در مولدسازی مانند بازگشت بودجه به خزانه عیب می‌دانند در حالی که مولد‌سازی حُسنی بزرگ برای مدیران به شمار می‌آید و کاری جهادگونه است.

بازیان گفت: اعتقاد ما این است که مولدسازی به جایی نخواهد رسید مگر اینکه سه اصلِ از دستگاه، با دستگاه و برای دستگاه در آن رعایت شود چنانچه معتقدیم تا زمانی که خود دستگاه‌های اجرایی به این درک نرسند و پای کار انجام مولد‌سازی نیایند این طرح به سرانجام نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: یکی از راه‌های تشویق دستگاه‌های اجرایی به مولد‌سازی این است که منابع حاصل از مولد‌سازی برای خود دستگاهِ اجراییِ صاحب ملک هزینه شود.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور راهبردِ از استان، با استان و برای استان را دیگر رویکرد مولد‌سازی در کشور دانست و اظهار داشت: مولدسازی در مدیریت زمانی و فرآیندی دچار مشکل بود از این رو اختیارات مولد‌سازی را به استان‌ها واگذار کردیم و تنها کاری که در پایتخت انجام می‌شود قیمت‌گذاری نهایی است که آن هم به زودی به استان‌ها واگذار خواهد شد‌ و اختیارات استان‌ها و استانداران برای اجرای این طرح بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • ذخیره‌سازی ۳ میلیارد قطعه لارو میگو در استخر‌های پرورشی
  • دهه «رکود، عبرت، تجربه»/خسارت ۱دهه توقف ذخیره‌سازی گاز ایران
  • شرط سازمان غذا و دارو برای برنج‌های وارداتی چیست؟
  • قیمت‌گذاری‌ها در مولد‌سازی به استان‌ها واگذار خواهد شد
  • شرط سازمان غذا و دارو برای برنج‌های وارداتی
  • مقاوم‌سازی ارزی؛ طرحی که به سه واقعیت بازار توجه می‌کند
  • ذخیره‌سازی ۳۰ میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آبخیزداری هرمزگان
  • ذخیره روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن مرغ گرم/ صادرات مرغ بلامانع است
  • ۶۰ میلیارد ریال برای ذخیره‌سازی آب شرب خواف تخصیص یافت
  • دانشمندان به کمک نمک، سوپر باتری ارزان قیمت ساختند