Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در نشست با کارکنان سازمان مرکزی اظهار کرد: خوشحالم که همزمان با این ایام در اولین نشست خود در خدمت همکاران سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هستم.
بسیاری از واحدهای دانشگاهی دچار کمبود دانشجو

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ ترین دانشگاه کشور و از نمونه‌های بزرگ دانشگاه‌های جهان است، تصریح کرد: اکنون دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر گذار است و واقعیت‌های این دانشگاه را همه ما می‌دانیم و این موضوع را به خوبی درک کرده‌ایم که بسیاری از واحدهای دانشگاهی ما دچار کمبود دانشجو شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


باید به دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم

پورعباس افزود: در دوره گذار باید پوست‌اندازی و نوآوری شکل بگیرد و گذر از این دوره محقق نخواهد شد مگر اینکه همه ظرفیت‌ها و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی را بسیج کنیم تا به یک دانشگاه نسل سوم تبدیل شویم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به خانواده آن اعم از کارکنان و اعضای هیات علمی است ادامه داد: این دانشگاه را که از سال 1361 راه‌اندازی شده ، باید به نقطه‌ای برسانیم که در اوج به نسل‌های بعد تقدیم شود و همانطور که این دانشگاه در ماموریت‌های نسل اول و دوم خود موفق بوده و اکنون به نسل سوم ورود کرده ، بتواند موفق عمل کند و راه توسعه و پیشرفت را در پبش بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای تحقق این موضوع، نیازمند همفکری با شما دانشگاهیان هستیم تا دانشگاه را به نقطه اوج خود برسانیم. به این منظور در مدت 4 ماهی که بنده مسئولیت معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه را برعهده گرفته‌ام، به 10 استان و بسیاری از واحدهای این استان‌ها سفر کردم و جلسات متعددی تشکیل دادیم تا بتوانیم از مشاورت و همفکری دانشگاهیان بهره‌ ببریم.
نظام پیشنهادات باید در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد

پورعباس با تاکید بر اینکه نظام پیشنهادات باید در دانشگاه آزاد اسلامی شکل بگیرد، گفت: یکی از برنامه‌های ما این است که طرح‌ها و برنامه‌ها از رده‌های پایین به بالا بیاید تا پس از پخته شدن، اجرایی شود و همه جمعیت دانشگاه آزاد اسلامی در این نظام پیشنهادات سهیم باشند.

وی افزود: اگر در مسیر خرد جمعی حرکت کنیم و یک سازمان منسجم در نظام پیشنهادات داشته باشیم، کارهای دانشگاه آزاد اسلامی با سامان و شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اولین گام برای حرکت درست در مسیر گذر دانشگاه آزاد اسلامی، شناخت منابع است، گفت: مهمترین بخش منابع، منابع انسانی هر سازمان است. خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی با وجود نیروهای فرهیخته، دلسوز و از ‌جان‌گذشته که با وجود رقبای بسیار، با تمام تلاش خود فعالیت کرده‌اند، می‌تواند این مسیر را به سهولت طی کند.

وی با بیان اینکه باید از دانشگاه آزاد اسلامی در آینده به عنوان دانشگاه الکترونیکی یاد کرد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید تبدیل به دانشگاهی هوشمند، اقتصادی و متکی به درآمدهای غیر شهریه‌ای باشد تا بتواند در مسیر نسل سوم و چهارم حرکت کند. با حرکت در این مسیر، ظرف 3 سال برنامه‌ریزی و اجرا، از تکیه بر بودجه شهریه‌ای ناپایدار عبور خواهیم کرد.

پور عباس افزود: در راستای این حرکت، عبور از سیستم‌های دستی و نرم‌افزاری به شکل جزیره‌ای امر واجبی است چرا که دیگر نمی شود دانشگاه را با سیستم‌های سنتی و دستی اداره کرد و باید یکپارچگی را در همه فعالیت‌ها اعمال کنیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید فعالیت‌ها را تسهیل، فرآیندهای زائد را حذف و قوانین و مقررات دست و پا گیر را اصلاح کنیم تا مشارکت جمعی پرسنل را در دانشگاه آزاد اسلامی به طوری داشته باشیم که در منافع دانشگاه سهیم باشند.

پورعباس خاطرنشان کرد: اگر این مسیر را به درستی طی کنیم، در آینده می‌توانیم تخفیف‌های خوبی برای شهریه دانشجویان اعمال کنیم و با پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، به تحصیل دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه پس از نیروی انسانی، امکانات و ظرفیت‌های وسیع دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه این دانشگاه را تشکیل می‌دهد، گفت: ساماندهی و پیوند نیروی انسانی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند این دانشگاه را به یک بنگاه اقتصادی عظیم در کشور و منطقه تبدیل کند.
پیش‌بینی 22 سامانه در حوزه مدیریت منابع دانشگاه آزاد

پورعباس با تاکید بر ایجاد سامانه‌های یکپارچه در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 22 سامانه در حوزه مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی پیش‌بینی شده که 12 سامانه طراحی و به صورت پایلوت اجرایی شده تا پس از طی مراحل آزمایشی، در همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شود.

وی افزود: اوایل سال آینده تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به شکل موازی این سامانه‌های جدید و سیستم‌های قبلی را همزمان در حوزه مدیریت منابع پیش می‌برند و به مرور پس از توسعه و استقرار این سامانه‌ها، سامانه‌های دستی و قدیمی حذف می‌شود. با این کار، علاوه بر نظارت و هدایت، استقلال واحدها از نظر مالی، مدیریتی و عملکردی حفظ خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه نه تنها دارای مازاد نیروی انسانی نیست، بلکه با کمبود هم مواجه است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی قرار است در سه بعد آموزش، پژوهش و فناوری و اقتصاد دانش بنیان فعالیت‌های خود را گسترش دهد و با توجه به این موضوع، دانشگاه با مازاد نیروی انسانی مواجه نیست. شاید کمبود نیرو هم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: موفقیت در مسیر رقابتی سخت و پیچیده آینده، جز با ایجاد یکپارچگی در همه حوزه‌های دانشگاه آزاد اسلامی امکان‌پذیر نیست. تقاضای من این است که کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در جمع‌های کوچک خود همفکری و مذاکره کنند و منافع شخصی مقطعی را در نظر نگیرند، بلکه نگاه به منافع درازمدت برای خود و دانشگاه داشته باشند و پیشنهادات خود را به ما ارائه کنند.

پور عباس یاد آور شد: خط سیر ما در دانشگاه آزاد اسلامی، همفکری، مشاورت و استفاده از خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌هاست.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۶۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، رویداد بزرگ صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی، مسئولان استانی، شهری و صنعتگران و کارآفرینان شهرستان دزفول در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

سید محمدمهدی صافی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این مراسم با بیان اهمیت بالای تعامل دانشگاه با صنعت اظهار کرد این واحد دانشگاهی با داشتن رشته‌های مختلف فنی و مهندسی و دانشکده مهارت و کارآفرینی آماده ارائه خدمات به جوانان و طالبان علم و دانش است.

وی با اشاره به چشم‌انداز آینده رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی در شهرستان دزفول با ابراز نگرانی خود از فاصله گرفتن دانشجویان از رشته‌های علوم پایه و فنی در سال‌های اخیر افزود: اشتغال دغدغه اصلی دانشجویان بعد از اتمام تحصیلات دانشگاهی بوده؛‌ رسالت اصلی دولت و مسئولان جذب و ساماندهی دانشجویان در بازار کار و اشتغال پایدار است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بین کرد: پیشرفت مهارتی دانشجویان در همه رشته‌ها در این واحد دانشگاهی در مقطع کنونی، چشمگیر بوده و دانشجویان در کنار تحصیل با توجه به شعار «هر دانشجو در هر ترم یک مهارت» در حال مهارت‌آموزی هستند.

 پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان با برگزاری رویداد صدرا

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول نیز با اشاره به پیشرفت علمی و صنعتی ایران اسلامی در عصر کنونی، حملات موشکی و پهپادی ایران به رژیم کودک کش اسرائیل را مرهون پیشرفت صنعتی ایران دانست و گفت:‌ برگزاری رویداد صدرا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و پیوند علم و صنعت به‌منظور اشتغال جوانان این شهر باید به فال نیک گرفت.

علیرضا خردمند اضافه کرد: هم سو بودن رشته‌های علوم انسانی و فنی مهندسی برای پیشرفت اقتصادی و اشتغال‌زایی لازم و ملزوم هم بوده و وجود رشته‌های مدیریتی برای تربیت مدیران کارآمد ضروری است تا بتوان با علم مدیریتی برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ای را انجام داد و در خدمت رشته‌های فنی و مهندسی و مهارتی بود تا چرخهٔ صنعت و اقتصاد به درستی بچرخد.

همکاری و تعامل مسئولان شهری دزفول برای ساخت مسکن دانشگاهیان

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با اشاره به علوم فناوری و آمایش‌های پیش‌بینی‌شده برای سال‌های آینده رشته‌های موجود در دانشگاه و نیاز‌های فردای ایران و استان خوزستان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون نه تنها هیچ کمکی از دولت نگرفته؛ بلکه دولت مبالغ زیادی را به دانشگاه بدهکار است و اگر این بدهی‌های دولت پرداخت شود از زیان دهی خارج خواهیم شد.

محسن چگینی ادامه داد:‌ با همه این مشکلات دانشگاه آزاد اسلامی در همه حوادث و بحران‌ها در کنار مردم و دولت بوده، ازجمله در حادثه سیل ۹۸، در زمان کرونا و در مباحث آموزشی و فرهنگی در کنار دولت بوده و خواهد بود.

وی از فرماندار دزفول و مسئولان شهری خواستار همکاری و تعامل با دانشگاه درباره ساخت مسکن استادان و کارمندان شد و مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول هم زمین مناسب و هم مجوز ساخت مسکن از سازمان مرکزی دانشگاه دارد.

مدیر اجرایی رویداد صدرا و رئیس دانشکده مهارت و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز گزارشی از روند این رویداد و خدمات دانشکده مهارت و کارآفرینی ارائه کرد و استقبال صاحبان صنایع از این رویداد را بی‌نظیر دانست.

 نادر رستمی‌زاده اضافه کرد: بیش از ۵۰ شرکت صنعتی اعلام آمادگی داشتند که در این رویداد شرکت کنند که در نهایت ۳۱ شرکت صنعتی با برپایی غرفه‌هایی در این نمایشگاه و رویداد مهم دستاورد‌ها و خدمات خود را برای عموم مردم به‌ویژه صنعتگران و دانشجویان به نمایش گذاشتند.

به گزارش آنا،  در پایان مسئولان و دانشجویان با حضور در محل نمایشگاه و بازدید میدانی از غرفه‌های نمایشگاه با صنعتگران و صاحبان شرکت‌های حاضر در نمایشگاه و دستاورد‌های آنها آشنا شدند. بازارچه صنایع خلاق دانشجویی دیگر نمایشگاهی بود که پس از افتتاح نمایشگاه رواید صدرا مورد بازدید قرار گرفت و از آثار دانشجویان خلاق و هنرمند واحد بازدید کردند. نمایشگاه رویداد صدرا به مدت سه روز از ۱۰ تا ۱۲ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول فعال بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • بیانیه جامعه دانشگاهی آزاد کرمانشاه در اعلام همبستگی با دانشجویان آمریکا
  • حمایت دانشگاهیان کرمانشاه از خیزش دانشجویان غربی علیه جنایات رژیم صهیونیست
  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • رویداد صدرا با حضور ۳۱ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد دزفول گشایش یافت
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • تشکل جامعه اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری دانشگاه اثرگذار بوده است
  • آئین گرامیداشت روز جهانی روانشناس و مشاور برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس