Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@17:49:01 GMT

برترین مقاصد سرمایه‌گذاری جهان در سال ۲۰۱۸

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۷۰۶۲

اقتصاد > جهان - ایسنا نوشت:طبق نظرسنجی موسسه "پی دبلیو سی" از ۱۲۹۳ مدیرعامل شرکت‌های بزرگ در ۸۵ کشور جهان، آمریکا جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری شناخته شد.

 موسسه "پی دبلیو سی" این نظرسنجی را در بازه زمانی ماه اوت تا نوامبر ۲۰۱۷ انجام داده است. به گفته این موسسه، با وجود نااطمینانی‌های سیاسی، سوءرفتارهای شرکت‌ها و نابودی بالقوه مشاغل به دلیل توسعه هوش مصنوعی، خوشبینی از رشد جهانی در بین مدیران شرکت‌ها، در بالاترین سطح خود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نخستین بار از انتشار گزارش‌های سالانه این موسسه در سال ۲۰۱۲، اکثریت مدیران معتقدند رشد جهانی بهبود خواهد یافت. ۵۷ درصد مدیران معتقدند اوضاع بهتر خواهد شد و ۳۶ درصد می‌گویند اوضاع چندان تغییر نخواهد کرد و تنها پنج درصد مدیران معتقدند اوضاع بدتر از سال گذشته خواهد شد.

این گزارش در ادامه، آمریکا را جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری سال ۲۰۱۸ از دید مدیران شرکت‌های جهان معرفی کرده است و پس از آن، چین، آلمان، انگلیس، هند، ژاپن، فرانسه، برزیل، کانادا، روسیه، استرالیا و کره جنوبی به ترتیب در رده‌های دوم تا دوازدهم قرار دارند. از خاورمیانه کشور امارات جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری معرفی شده است، این کشور در رده پانزدهم قرار دارد. به گفته این گزارش جذابیت آمریکا برای سرمایه‌گذاری نسبت به چین، بیشتر از سال گذشته شده است.

هم چنین از دید مدیران، قانون‌گذاری افراطی به عنوان بزرگ‌ترین خطر پیش روی رشد اقتصادی جهان معرفی شده است و تروریسم، نااطمینانی‌های سیاسی، تهدیدات سایبری، فقدان مهارت‌های کلیدی، سرعت تغییرات تکنولوژی، افزایش بار مالیاتی و پوپولیسم، در رده‌های بعدی قرار دارند.

هم چنین ۶۳ درصد مدیران گفته‌اند جهانی‌سازی باعث امکان اتصالات بین‌المللی می‌شود و ۵۸ درصد نیز آن را برای تسهیل انتقال سرمایه، انسان ها، کالاها و اطلاعات مفید می دانند.

35224

کلید واژه‌ها : سرمایه‌گذاری صنعتی - سرمایه - ایالات متحده آمریکا - امارات متحده عربی - چین -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۷۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومانی و اشتغال هفت هزار و ۸۲۷ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی استان خبر داد.

حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • قیمت روز خودرو در بازار آزاد سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • رونالدو قید تیم‌داری را زد | برنده توپ طلا تیمش را می‌فروشد
  • بازدید مدیران عالی وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی از غرفه بانک رفاه کارگران در نمایشگاه ایران اکسپو
  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • نتایح سفر ایلان ماسک به چین؛ ارزش سهام تسلا ۶ درصد رشد کرد
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند