Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-مدير کل امور تعاوني ها و نظام بهره برداري سازمان امور عشاير کشور گفت: يک هزار و 500 ميليارد ريال تسهيلات با نرخ سود پايين براي دومين بار در سال جاري به تشکلهاي عشايري کشور اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا به تقل از روابط عمومي استانداري قزوين، احمد رحيمي بعدازظهر سه شنبه در آيين تشکيل نخستين مجمع تعاوني عشايري استان قزوين افزود: پيش از اين نيز همين مقدار تسهيلات براي تشکل هاي عشايري در نظر گرفته شده بود که با توجه به نياز تشکل ها يک هزار و 500 ميليارد ريال ديگر به اين رقم افزوده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي به اهميت و ضرورت تشکيل شرکت هاي تعاوني عشاير در استان ها اشاره کرد و اظهار داشت: انتخاب هيات مديره قوي براي اين شرکت ها مي تواند در رشد، گسترش و توسعه شرکت هاي تعاوني و تقويت اقتصاد جامعه عشايري نقش مهمي داشته باشد.
وي، حمايت از تشکلهاي تعاوني هاي عشايري، هدايت اين شرکت ها، نظارت بر عملکرد شرکتهاي تعاوني و ارائه تسهيلات و توزيع جو، علوفه و نهاده ها ي دامي را مهمترين وظايف سازمان امور عشاير در بخش تعاوني ها دانست.
رحيمي بر تخصيص سه درصد از سود شرکت هاي تعاوني در استانها به موضوع آموزش تاکيد کرد و قانون گرايي، مردم گرايي و آموزش مهمترين رکن در تاسيس شرکت تعاوني هاي عشايري است.
مدير کل امور تعاوني ها و نظام بهره برداري سازمان امور عشاير کشور يادآور شد: در حال حاضر 204 شرکت تعاوني فعال در کشور وجود دارد که در سطح 30 استان کشور پراکنده است.
وي خاطر نشان کرد : استان قزوين بستر و ظرفيت بسيار مناسبي درحوزه عشاير دارد که اميدواريم با تاسيس اولين شرکت تعاوني عشاير در آينده اي نزديک جزو بهترين شرکت تعاوني هاي کشور با بيشترين امکانات، بهره وري و تسهيلات باشد.
بر اساس آخرين آمار سرشماري در حال حاضر 250 خانوار عشايري با 1356 نفر جمعيت در استان قزوين زندگي مي کنند.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۸۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد

 رئیس اداره امور عشایر بروجرد گفت: عشایر این شهرستان در کوچ بهاره در مناطقی از گرین کوه، کولیدر، آبسرده، مله تخت، سربند، ورکوه و بخش‌های شیروان و اشترینان مستقر می‌شوند.

نوراله مصطفی نژاد به جلسه شورای عشایری بروجرد در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و افزود: در این جلسه مصوب شد که در فصل کوچ، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان همچون راهداری و حمل و نقل جاده ای، نیروی انتظامی، بسیج عشایری، هلال احمر، بهداشت و درمان و پلیس راهور عشایر را در مسیر کوچ همراهی کنند تا برای این قشر تولیدکننده جامعه مشکلی پیش نیاید.

وی با بیان اینکه دام، تمام سرمایه خانوار‌های عشایری است، به رانندگان هشدار داد مراقب حرکت دام‌های عشایر هنگام عبور از جاده‌های شهرستان باشند.

رئیس اداره امور عشایر بروجرد با تاکید بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هنگام کوچ عشایر در جاده‌های ارتباطی شهرستان اضافه کرد: نصب تابلو‌های هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده‌ها هنگام کوچ می‌تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده‌ای دام‌های عشایر داشته باشد.

هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر شهرستان بروجرد با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان‌غربی
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد