Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@07:53:06 GMT

کريستال جايگزين نئوپان خلخال مي شود

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۵۸۵۹۰

کريستال جايگزين نئوپان خلخال مي شود

خبرگزاري آريا - اردبيل -ايرنا - استاندار اردبيل گفت: کارخانه توليد کريستال وبلور، جايگزين کارخانه تعطيل شده نئوپان خلخال مي شود.

به گزارش ايرنا، اکبر بهنام جو روز سه شنبه در جريان سفر به خلخال افزود: به علت انجام نشدن تغييرات اساسي در خط توليد کارخانه نئوپان کارخانه قادر به ادامه توليد ورقابت با رقباي خود را نداشته وبه اين دليل اين واحد صنعتي تعطيل واز چرخه توليد خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان کرد: بنياد مستضفان وصاحب کارخانه نئوپان خلخال در تلاش براي جايگزيني توليد کريستال به جاي ورق نئوپان بوده وبزودي با سرمايه گذاري 620 ميليارد ريالي بنياد مستضعفان که 420 ميليار ريال آن به صورت تسهيلات بانکي از سوي دولت پرداخت مي شود اين واحد صنعتي با توليد جديد وارد چرخه کار وتوليد مي شود.
او اضافه کرد: با راه اندازي کارخانه کريستال خلخال زمينه اشتغال 200 نفر در اين واحد صنعتي فراهم خواهد شد.
بهنام جو همچنين گفت: با توجه به بي انگيزه بودن سرمايه گذار بخش خصوصي طرح گردشگري اندبيل، طرح احداث پيست اسکي روي برف ، چمن وتله کابين تفرجگاه اندبيل خلخال بزودي از سوي سازمان همياري شهرداريهاي استان آغاز مي شود.
وي همچنين اظهارکرد: با بهره برداري از راه در حال احداث خلخال به ماسوله در استان گيلان مسير توسعه گردشگري در استان اردبيل هموار وتعداد زيادي از گردشگران اين شهر تاريخي وتوريستي به سمت خلخال وساير مناطق استان اردبيل سرازير مي شوند.
او گفت:در حال حاضر تلاش قابل قبولي از مسئولان شهرستان براي ايجاد زير ساخت هاي مورد نياز براي افزايش زمان ماندگاري گردشگران وهمچنين حمايت هاي لازم از سرمايه گذاران طرح هاي گردشگري از جمله طرح بام خلخال ، پل معلق وساير طرح هاي گردشگري اشتغال زا در حال انجام است و مديريت استان نيز با تمام توان براي حمايت واجراي طرح هاي گردشگري منطقه اقدام خواهد کرد.
استاندار اردبيل از تلاش براي تسريع در عمليات اجرايي راه در حال احداث خلخال به منجيل خبرداد وگفت: اين جاده نيز از طرح هاي مهم راهسازي استان اردبيل براي هموار کردن مسير دسترسي گردشگران به استان اردبيل است که با استفاده از ظرفيت پيمانکارجديد وتوانمند عمليات اجرايي طرح شتاب گرفته است.
استاندار اردبيل براي افتتاح 70 طرح عمراني و اقتصادي و شرکت در جشن انقلاب اهالي خلخال به اين شهرستان سفر کرده بود.
خبرنگار: بهرام نقي زاده ** انتشار دهنده: گيتي طالبي
6018/7119
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد

 به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، ابتکارشرکت آلمانی «فناوری‌های کربن زدایی تایسنکراپ» «Thyssenkrupp Decarbon Technologies» می‌تواند نزدیک به صد درصد از انتشار دی اکسید کربن تولید شده در طول تولید کلینکر سیمان را جذب کند.

سالانه تولید سیمان و بتن، ۹ درصد از کل انتشار CO۲ انسانی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهد. به این ترتیب، این فناوری که نیاز به جایگزینی پایدارتر را مورد توجه قرار می‌دهد، با یک روش جدید همراه شده است: از اکسیژن خالص در فرآیند احتراق استفاده می‌کند و جایگزین هوای محیط می‌شود.

جذب ۱۰۰ درصد انتشار CO۲

بر اساس اعلام این شرکت، این فناوری جذب تقریبا صد درصدی انتشار کربن حاصل از تولید کلینکر سیمان را تسهیل می‌کند.

تایسنکراپدیروز (۲۳ آوریل ۲۰۲۴)، ساخت «اولین کارخانه سیمان بدون کربن در جهان» را به عنوان بخشی از پروژه فانوس دریایی خود، رسما آغاز کرد.

این فناوری که امکان جذب و استفاده مجدد از انتشار CO۲ را فراهم و راه را برای تولید سیمانعاری از کربن هموار می‌کند، گامی رو به جلو در مبارزه با تغییراتاقلیم است.

«رابرت هابک» «Robert Habeck» معاون صدراعظم آلمان و وزیر فدرال در امور اقتصادی، گفت: صنعت سیمان در مورد کربن زدایی با چالش بزرگی مواجه است.

ساخت این کارخانه در شهر لگردورف در آلمان نشان می‌دهد چگونه می‌توان تولید را کربن‌زدایی و به‌طور جسورانه‌ای سیمان و بتن را بدون آسیب دیدگی اقلیم عرضه کرد.

هابک تاکید کرد: این واقعیت که دی اکسید کربن نه تنها می‌تواند جذب شود، بلکه می‌توان از آن به عنوان ماده خام مجدد استفاده کرد، نمونه بارز تحول سبز است.

تایسنکراپ در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد، هر تن سیمان معمولا حدود ۸۳۰ کیلوگرم CO۲ تولید می‌کند. در واقع، در سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد از انتشارات صنعتی در آلمان فقط ناشی از تولید سیمان بوده که ۲۰ میلیون تن CO۲ به هوا آزاد کرده است. به نظر می‌رسد تولید کلینکر سیمان اصلی‌ترین انتشار دهنده CO۲ باشد.

سیمانیک مصالح ساختمانی ضروری است. با این حال، تولید آن عامل حدود هفت درصد از انتشار کربن در جهان است. بنابراین، تغییر به سوی فرآیندهایدوستدار اقلیم بسیار حیاتی است.

مجریان این کارخانه می‌گویند با غنی‌سازی دی‌اکسید کربن با استفاده از فناوری «سوخت اکسیژن خالص» به مشتریان خود کمک می‌کنیم تقریباهمه CO۲ حاصل از فرآیند تولید را جذب کنند و بنابراین از آن به شیوه‌ای پایدار استفاده مجدد کنند.

از آنجایی که تولید جهانی سیمان سالانه بیش از چهار میلیارد تن است، این شرکت به پتانسیل رشد فناوری جدید اکسیژن خالص خوشبین است.

اکنون، این شرکت تجهیزات و خدمات خود را به حدود یک سوم کارخانه‌های سیمان در سراسر جهان عرضه می‌کند.

مفهوم اساسی پشت «سوخت اکسیژن خالص» شامل حذف CO۲ از گاز‌های خروجی از کارخانه‌های سیمان در یک سیستم کوره است. این امر از انتشار CO۲ به اتمسفر جلوگیری می‌کند، زیرا هوای محیط با اکسیژن خالص در فرآیند احتراق جایگزین می‌شود.

‌سپس گاز حاوی CO۲ به شکلی با خلوص بالا تصفیه‌شده که آن را برای کاربرد‌های مختلف از جمله صنایع شیمیایی مناسب می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود اجرای این فرآیند در این کارخانه آلمانی، انتشار CO۲ را تا حدود ۱.۲ میلیون تن در سال کاهش دهد. قرار است این کارخانه در سال ۲۰۲۸ راه اندازی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • بانک‌هایی که همچنان نرخ سود ممنوعه روی میز دارند/ با بهره بانکی ۴۰ درصد، دلالی جایگزین تولید می‌شود!
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد
  • افزایش خط تولیدِ شیرآلات ساختمانی در گرمی
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • پیش‌بینی تولید ۱۵۰ هزار تن شن و ماسه در شهرکرد
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • استفاده از ظرفیت رودخانه‌های خلخال برای توسعه گردشگری
  • بازگشت دوباره کارخانه فروآلیاژ ازنا به چرخه تولید