Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر، گام نخست مرکز تحقیقات سوختگی، مهندسی بافت و سلول های بنیادی، و نیز بخش ترمیمی این بیمارستان راه اندازی شد.

دکتر زهرا بزرگ زاده سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی این مرکز که برای نخستین بار در نیمه جنوبی کشور راه اندازی می شود در دهه فجر پارسال آغاز و گام نخست آن امروز به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این مرکز با هدف ارتقای کیفی خدمات درمانی، افزایش پژوهش بالینی، امید به حیات بالا، کاهش مرگ و میر، افزایش رضایتمندی و کاهش نیاز ارجاع بیمار به مراکز خارج استانی، و ارتقای سلامت جامعه و دانش عمومی و تخصصی در زمینه های مرتبط راه اندازی شده است.
بزرگ زاده ادامه داد: از آنجا که از مشکلات بیماران سوختگی نداشتن پوست است با راه اندازی این مرکز برنامه های بالینی به نحوی پیش برده می شود که با تولید کشت پوست از سلول های بنیادی، پوست را در آزمایشگاه تولید و به بیماران نیازمند اهدا کنیم.
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز بیان کرد: این کار باعث می شود که بیماران با درصد سوختگی بالا و محروم از داشتن پوست، بستر مناسبی برای پیوند پوست داشته باشند تا تهدید حیات آنها به حداقل یا صفر برسد.
وی گفت: این مرکز به خوزستان، استان های نیمه جنوبی کشور و تمامی کشور، تولید سلول و نسج را ارایه می دهد و در گام دوم وارد تولید نسج می شویم.
بزرگ زاده اضافه کرد: با قول مساعد دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تامین منابع مالی و اعتباری گام دوم (Clean Room) به زودی آغاز خواهد و به صورت آزمایشگاهی و کلینیکال، پوست تولید می کنیم اما به حمایت خیرین نیز نیاز داریم.
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز ادامه داد: در این فضا علاوه بر اهدای پوست به بیماران سوختگی، سلول هایی برای درمان و جراحی موارد چشم پزشکی، ارتوپدی و زنان نیز تولید می شود.
وی افزود: برای گام نخست این طرح ، پنج میلیارد ریال هزینه شده و برای گام دوم 20 میلیارد ریال نیاز است.
بزرگ زاده به پروژه نوسازی کامل بخش ترمیمی و جراحی پلاستیک و زیبایی این بیمارستان اشاره کرد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و 600 میلیون ریال انجام شد.
وی اظهار کرد: به دلیل قدیمی بودن سازه بخش های این بیمارستان و اعتراض بیماران و کارمندان، در طرح تحول سلامت بودجه ای برای ترمیم بخش های فرسوده اختصاص داده شد که این طرح در همین قالب قرار دارد.
وی ادامه داد: این بخش 20 تخت دارد و بیشتر اتاق های آن به صورت VIP با قیمت مصوب دولتی خدمات ارایه می دهد.
بزرگ زاده اظهار کرد: این بیمارستان هم اکنون 99 تخت فعال و 156 مصوب دارد که در زمینه سوختگی و جراحی پلاستیک، ترمیم، نقایص مادرزادی و پیوند اعضای قطع شده اندام فعالیت می کند.
رییس بیمارستان سوانح و سوختگی آیت طالقانی اهواز ادامه داد: این بیمارستان شامل بخش های جراحی زنان، جراحی مردان، جراحی اطفال، ترمیمی، جراحی پلاستیک، بخش مراقبت های ویزه سوختگی(BICU)، اورژانس و 2 مجموعه اتاق عمل های جنرال و جراحی پلاستیک، درمانگاه فوق تخصصی و تخصصی است.
3004/ 6037
خبرنگار: خاطره غفاری ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۸۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری گفت: با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، عملیات تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی این شرکت انجام می‌شود.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، جواد تقی‌زاده گفت: با توجه به ترافیک شدید و تردد بالای محور امیدیه به دیلم و آغاجاری و بروز حوادث پرشمار خودرویی و درنتیجه آسیب‌های جانی و مالی برای همشهریان گرامی، تکمیل این قسمت از جاده به طول هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به ضرورت تسریع در روند تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری افزود: عملیات اجرایی این پروژه با تلاش مجموعه مهندسی و ساختمان شرکت با ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری، به‌عنوان زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، درزمینه تولید و بهره‌برداری، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند. ظرفیت تولید نفت این شرکت به‌طور میانگین معادل ۶۱۵ هزار بشکه و ظرفیت تولید گاز آن حدود ۲۰ میلیون مترمکعب در روز است، این شرکت همچنین روزانه ۳۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید می‌کند.

دیگر خبرها

  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • بهره برداری از مرکز نیکوکاری امام رئوف (ع) شهر سین برخوار
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • ۸۱ پروژه بهداشت و درمان گیلان آماده بهره برداری
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • باند دوم جاده امیدیه تا سه‌راهی آغاجاری از سوی نفت و گاز آغاجاری تکمیل می‌شود
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان