Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در ردیف‌های ابتدایی در میان مسئولان دولتی حضور داشتند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری عصر امروز رئیس‌جمهور، حاشیه‌هایی در بر داشت که در ادامه می‌خوانید.

*فرایند ثبت سؤال‌ها از رئیس‌جمهور به این شکل است که فرمی کامپیوتری وجود دارد که خبرنگاران ملزم هستند سؤال خود را در آنجا ثبت کنند و مدیریت جلسه این امکان را دارد که از سؤالات خبرنگاران مطلع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



*در نشست خبری رئیس‌جمهور، بیشتر به رسانه‌های همسو با دولت میدان داده می‌شود، مثلاً در نشست خبری امروز، خبرنگاران ایسنا، ایرنا و ایلنا سؤالات خود را مطرح کردند، امّا سایر خبرگزاری‌ها به صورت نوبتی امکان طرح سؤال دارند. به طوری که طی سه نشست خبری خبرگزاری‌های مهر، تسنیم و فارس تنها یک‌بار موفق به پرسش شدند. این موضوع، در ارتباط با روزنامه‌های منتقد نیز وجود دارد.

*نیم ساعت قبل از شروع نشست، حسام‌الدین آشنا در سالن حضور داشت و مسئولان نهاد ریاست جمهوری فهرست مهمان‌ها را با وی چک می‌کردند.

*برخی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب در ردیف‌های ابتدایی در میان مسئولان دولتی حضور داشتند.

* «مفت‌خورها» واژه‌ای بود که به‌کارگیری آن از سوی روحانی در ارتباط با کسانی که از پرداخت مالیات سر باز می‌زنند توجه حضار را به خود جلب کرد: «قدیم‎ها می‌گفتند فلانی مفت خور است! مگر می‌شود کسی نخواهد مالیات دهد؟ همه ما وظیفه داریم، مالیات قانونی را پرداخت کنیم...»

* در این نشست حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، محمود واعظی مسئول دفتر رئیس‌جمهور، مجید تخت‌روانچی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور، عباس صالحی وزیر ارشاد، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، پرویر اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس جمهور حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد" (یونسکو) جایزه جهانی آزادی مطبوعات سال ۲۰۲۴ خود را به همه روزنامه نگاران فلسطینی که جنگ غزه را پوشش می‌دهند، اهدا کرد.

به گزارش عصر ایران، "مائوریسیو وایبل" رئیس هیات داوران بین‌المللی متخصصان رسانه یونسکو در این باره گفت: در این دوران تاریکی و ناامیدی، ما می‌خواهیم یک پیام قوی از همبستگی و به رسمیت شناختن آن دسته از روزنامه‌نگاران فلسطینی که در چنین شرایط دراماتیکی این بحران را پوشش می‌دهند، به اشتراک بگذاریم.

ویبل در مراسمی در سانتیاگو، پایتخت شیلی، در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات، افزود: ما به عنوان بشریت، بدهی بزرگی به شجاعت و تعهد آن‌ها به آزادی بیان داریم.

به گفته کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) و فدراسیون بین المللی روزنامه نگاران (IFJ) بیش از ۱۰۰ روزنامه نگار و کارمند رسانه، که اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها فلسطینی هستند، در طول ۷ ماهه جنگ غزه و در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند.

دفتر رسانه‌های دولتی غزه تعداد این افراد را بیش از ۱۴۰ نفر اعلام کرده است.

ویبل در مصاحبه‌ای با الجزیره گفت که جهان "بدهی بزرگی به روزنامه نگاران فلسطینی" دارد.

وی افزود: ما در سراسر جهان با خطرات زیادی روبرو هستیم و باید بگوییم ایست کنید.

"آدری آزولای" مدیر کل یونسکو نیز گفت که این جایزه، ادای احترام به شجاعت روزنامه نگارانی است که با شرایط سخت و خطرناک روبرو هستند.

"لوسیا نیومن" خبرنگار الجزیره، که از سانتیاگو گزارش می‌دهد، این رویداد را "مراسمی بسیار احساسی" توصیف کرد.

او گفت: هنگام اعلام برنده جایزه امسال مردم زیادی در اتاق بودند که گریه می‌کردند. احساسات بسیار و تشویق بسیار قوی وجود داشت.

خبرنگاران الجزیره در غزه از جمله کسانی بودند که از ماه اکتبر گذشته مورد هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به همه روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • جایزه آزادی مطبوعات یونسکو به خبرنگاران فلسطینی رسید
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه‌نگاران فلسطینی رسید
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • جایزه سال آزادی مطبوعات یونسکو به روزنامه نگاران فلسطینی رسید
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • نشست پیگیری اجرای مهمترین طرح‌ های ریلی کشور برگزار شد
  • پیگیر تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان هستیم
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت