Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصفهان-ايرنا- سهراب مرادي، پولادمرد اصفهاني دارنده مدال المپيک و رکورددار جهان، در نظرسنجي فدراسيون جهاني وزنه برداري در باره برترين وزنه بردار سال 2017 در جاي سوم قرار گرفت.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از سايت فدراسيون جهاني وزنه برداري، در اين نظرسنجي `لاشا تالاخادزه` وزنه بردار گرجستاني با 9 هزار و 804 رأي مقام نخست و `محمود اهاب` از مصر با هشت هزار و 491 رأي رده دوم را بدست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در اين نظرسنجي، مرادي از کشورمان از مجموع 23 هزار و 301 رأي، سه هزار و 142 رأي کسب کرد و در جاي سوم رده برترين هاي وزنه برداري جهان در سال 2017 قرار گرفت.
اين ورزشکار، آذر امسال در جريان رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان موفق به شکستن رکورد جهاني شد.
مرادي در حرکات يک ضرب با 184 کيلوگرم، مدال طلاي خود را قطعي کرد و در حرکات دو ضرب در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کيلوگرم، مدال طلاي دو ضرب و مجموع خود را نيز بدست آورد.
مرادي همچنين در دومين حرکت براي جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کيلوگرمي، رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال، يک کيلوگرم و رکورد مجموع جهان را که به نام خودش بود، چهار کيلوگرم ارتقاء داد.
«سيمون کولچي» از لهستان از سال 2000 ميلادي رکورد حرکت دو ضرب جهان در دسته 94 کيلوگرم را در اختيار داشت.
مرادي پيشتر در بازي هاي داخل سالن آسيايي که شهريور امسال در ترکمنستان برگزار شد، در حرکت يک ضرب وزنه 185 کيلوگرم و در دو ضرب وزنه 228 کيلوگرم را مهار کرد و با مجموع 413 کيلوگرم، رکورد مجموع جهان را دو کيلوگرم ارتقاء داد.
اين ورزشکار در دسته 94 کيلوگرم مسابقات وزنه برداري المپيک 2016 ريو توانست بر سکوي قهرماني بايستد و اولين مدال آور تاريخ ورزش استان در المپيک لقب گرفت.
مرادي، زاده شهرستان لنجان(در 45 کيلومتري اصفهان) است.
6020 /6027 خبرنگار: عليرضا حکيميان* انتشار: شکراللهي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند

دو نماینده ایران در مرحله مقدماتی تپانچه بادی زنان جام جهانی باکو از رسیدن به فینال بازماندند. 

به گزارش ایسنا، در جریان مسابقات تیراندازی جام جهانی در باکوی آذربایجان دو ملی‌پوش ایران از رسیدن به فینال بازماندند. هانیه رستمیان با رکورد ۵۷۲ در رده هجدهم ایستاد و گلنوش سبقت‌اللهی نیز با رکورد ۵۶۰ در رده پنجاه و هفتم قرار گرفت.

پیش از این نیز سجاد پورحسینی در تپانچه بادی مردان به فینال نرسیده بود. همچنین در میکس تپانچه تیم ایران با ترکیب گلنوش سبقت‌اللهی و سجاد پورحسینی با رکورد ۵۶۶ در رده بیست و چهارم ایستاد و از صعود به فینال بازماند. 

مسابقات تیراندازی جام جهانی از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت در سه رشته تفنگ، تپانچه و اهداف پروازی به میزبانی باکو آذربایجان انجام می‌شود. ایران در این مسابقات تنها در بخش تفنگ و تپانچه نماینده دارد. 

امتیاز مسابقات جام جهانی در رنکینگ المپیکی تیراندازان تاثیرگذار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • خانه سهراب سپهری؛ شاعری از جنس طبیعت + فیلم
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری