Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تبریز، محبوب نعمتی در خصوص نظارت بر تولید محصولات استان و واردات مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی، اظهار داشت: ما تمام تلاش خود را در عرصه مبارزه با محصولات غیرمجاز و قاچاق سلامت محور با نظارت بر سطح عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی و کنترل و نظارت بر انبارهای پخش واردات و محصولات تولیدی استان بکار گرفته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان این معاونت در صورت مشاهده، شناسایی و کشف محصولات غیرمجاز تولیدی و قاچاق نسبت به  توقیف آنها اقدام می‌کنند و علاوه بر آن نظارت موثر و دوره‌ای بر واحدهای تولیدی استان دارند و کوچک‌ترین عدم انطباق بهداشتی که به سلامت مردم آسیب رسان باشد را گزارش و در صورت عدم اصلاح، برابر قانون با واحد تولیدی و محصول توقیفی برخورد می‌شود.

نعمتی ادامه داد: معاونت غذا و دارو اجازه ورود محصولات غیرمجاز و غیر بهداشتی را به سطح عرضه نخواهد داد و در همین راستا از اول سال جاری بیش از ۱۵۰ تن مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی غیر بهداشتی و آسیب رسان به سلامت مردم را با همکاری و گزارشات مردمی  شناسایی و بعد از انجام آزمایشات لازم معدوم کردیم تا از ورود به سطح عرضه جلوگیری شود.

نعمتی افزود: البته باید از تلاش و همکاری واحدهای تولیدی استان که به عنوان قطب تولید مواد غذایی و شیرینی و شکلات سهم بالایی در تولید مواد غذایی همچنین آرایشی و بهداشتی با کیفیت کشور را دارند و هر ساله بیشترین نشان ایمنی و سلامت محصولات تولیدی کشور را به خود اختصاص داده نیز قدردانی و تشکر کرد.  

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سه تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان معدوم شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه