Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریم عباسی مسوول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان سپیدان گفت: به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان سپیدانی مبنی بر انجام عمل تاتو و الکترولیز مو‌های زائد در برخی از آرایشگاه‌های شهرستان، بازرسان بهداشت محیط به محل اعزام و نسبت به توقیف دستگاه‌ها و برخورد قانونی با آرایشگر خاطی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی آرایشگاه‌ها از چارچوب قانونی خود فراتر رفته و فعالیت‌های تخصصی زیبایی نظیر تاتو الکترولیز، لیزر، میکرودرم و کاشت ناخن، مو و مژه بدون حضور یا نظارت پزشک می‌کنند که این امور به علت دخالت در امر پزشکی، تهدید علیه سلامت عمومی و انتقال بیماری‌های پوستی تخلف محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفان برخورد می‌شود.

عباسی با اشاره به شیوه نامه‌های بهداشتی مرتبط با آرایشگاه ها، افزود: قوانین مشخصی برای فعالیت و نوع خدمات در این صنف تدوین شده که سرپیچی از آن‌ها تخلف محسوب می‌شود و در صورت مواجهه با این موارد، ضمن معرفی آن‌ها به مراجع قضایی، از فعالیت واحد صنفی آنان جلوگیری و با متخلفان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

او یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را به کمک تلفن گویای ۱۹۰ اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/ر

برخورد قانونی با آرایشگران خاطی 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۵۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۳۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری طرح سلامت نوروزی گفت: در طرح سلامت نوروزی ۳۰۰ ایستگاه سلامت با حضور تیم های بهداشتی و درمانی آماده ارائه خدمات مناسب به مراجعه کنندگان هستند.در ایام تعطیلات تمام داروخانه هلی شبانه روزی پایر است و نبابد این مراکز تعطیل باشند و دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کاما تامین شده است. 

وی افزود: تیم های آورژانس در آمادگی کامل قرار دارند. مردم در صورت بروز مشکلی با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند. هرگونه تعطیلی مراکز بستری در بخش های دولتی و خصوصی ممنوع است. 

عین اللهی تاکید کرد: آزمایشگاه های سلامت مواد غذایی در ایام تعطیلات آماده ارائه خدمات است. در ایام تعطیلات ۳۳۴۵ پایگاه اورژانس و ۵۷۰۰ آمبولانس، دو فروند هواپیمای بال ثابت، آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند. 

وزیر بهداشت ادامه داد: کنترل آب و غذا و بیماری های واگیر از جمله برنامه های بهداشت در ایام تعطیلات نوروز است.نمونه برداری و کلر سنجی لز دیگر اقدامات تیم های بهداشت محیط در ایام تعطیلات نوروزی با فعالیت ۲۲۰۰ تیم سیار است. 

وی تاکید کرد: آزمایشگاه هی مرجع و مراکز واکسیناسیون در ایام تعطیلات نوروزی فعال هستند.اکنون ۱۹۴ مرکز سراج در کشور راه اندازی شده است. 

وزیر بهداشت ادامه داد: تمام بیمارستان ها، مراکز اورژانس شبانه روزی به صورت جدی تر در سلامت نوروزی مسائل را رصد می کنند. فعالیت مراکز خصوصی در اعتبار بخشی آنها در نظر گرفته می شود. 

وی افزود: اکنون همراه سرای بیماران در ایام تعطیلات نوروزی فعال است.تجهیزات پزشکی در بیمارستان ها موجود و نواقص  احتمالی رفع شده است.پزشکان و متهصصان مورد تیاز مانند طب اورژانس در مراکز درمانی حاضر هستند. 

وی گفت: در طرح سلامت نوروزی وظیفه حفظ سلامت بر عهده وزارت بهداشت است. کمیته سلامت نوروزی تشکیل و به صورت شبانه روز تمامی مسائل را رصد می کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد خدمات سفر در سپیدان
  • توقیف ۲۲ خودرو و موتورسيکلت متخلف در لرستان
  • بیانیه کمیته ویژه منتخب رئیس‌جمهور برای بررسی ناآرامی‌های سال 1401: علی‌رغم معدود تخلفات صورت‌گرفته توسط برخی نیروهای مجری قانون، تخلفات به هیچ وجه رویه رفتاری حاکمیت نبوده و ناشی از رفتار فردی بوده که برخورد قانونی با آن صورت گرفته است
  • برخورد با بیش از ۱۰۰ مورد تخلف در طرح سلامت نوروزی یزد تاکنون
  • تاکید رییس دستگاه قضایی کرمان بر پاسداشت زبان فارسی
  • فعالیت کشیک پزشکی قانونی اصفهان در تعطیلات نوروز
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است
  • تعطیلی بیمارستان‌ها در نوروز تخلف است | ذخیره کافی دارو برای نوروز | شیفت‌بندی کادر درمان 
  • برخورد شدیدبا تخلفات بیمارستانی در ایام نوروز
  • فعالیت ۳۰۰ ایستگاه سلامت نوروزی