Web Analytics Made Easy - Statcounter

خمین - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: حل مسائل و مشکلات انجمن های فرهنگی و هنری فعال این در دستور کار قرار دارد و به منظور گره گشایی معضلات بدهی های انجمن ها به طور کامل پرداخت شده است.

محسن شریفی شامگاه سه شنبه در آیین تکریم فعالان فرهنگی و هنری خمین در سالن آمفی تئاتر کوثر این شهر،افزود:تخصیص اعتبار به شهرستان ها با توجه به دامنه فعالیت های فرهنگی و هنری در سال جاری هشت درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمرکز زدایی از برنامه های فرهنگی و هنری در استان اولویت است و در این راستا سیاست برون سپاری در اجرا عملیاتی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار کرد: نمایش های تولید شده در چهار سال اخیر حدود یک و نیم برابر، خرید کتاب سه برابر، فعالیت های قرآن و عترت 58 درصد و راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد 17 درصد در استان رشد داشته است.
شریفی گفت: برگزاری اولین دوره بخش سودای سیمرغ جشنواره بین المللی فجر و تجلیل از 10سینماگر استان، تصویرگری مضامین قرآنی، جشنواره کاهش آسیب های اجتماعی تا پایان سال در استان برگزار می شود.
سرپرست فرمانداری خمین نیز در این آیین گفت: هنرمندان با خلق آثار هنری مانند شعر، فیلم عکس و نقاشی نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.
احمد طهرانی افزود: انقلاب اسلامی نیز تغییر و تحول اساسی در شاخه های مختلف هنر پدید آورد و هنر بعد از انقلاب نیز در زنده نگهداشتن آن و انتقال مفاهیم ارزنده و ناب دینی و اعتقادی به نسل های بعدی بسیار موثر است.
وی با بیان اینکه هنر در جامعه پس از انقلاب اسلامی از ایمان، اعتقاد و آگاهی ملت سرچشمه گرفت، ادامه داد: ارزش های والای اسلامی در باروری درخت تنومند هنر اسلامی تاثیر اساسی دارد.
طهرانی ادامه داد: درنظام مقدس اسلامی در حوزه های مختلف هنری هنرمندانی تربیت شدند که هنر را به عنوان ابزاری برای پی بردن به معانی والا و پیوستن با حقیقت برتر به کار می برند.
وی گفت: هنرمندان متعهد با شناخت جایگاه والای خود و به پشتوانه معارف غنی اسلامی می توانند از هنر به عنوان تواناترین و زیباترین وسیله برای هدایت ملت ها بهره گیرند.
در این آیین از نفرات برگزیده جشنواره های مختلف فرهنگی، هنری و قرآنی تجلیل شد.
250 برنامه فرهنگی ، هنری و ورزشی در دهه فجر در زادگاه معمار کبیر انقلاب در حال برگزاری است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان

آیین گرامیداشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان با حضور پرشمار هنرمندان این استان در شهرستان شاهرود برگزار شد. رئیس حوزه هنری استان سمنان در این آیین سطح کیفی تولیدات هنری هنرمندان استان سمنان را مطلوب ارزیابی کرد. تولیدی

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074950 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • کشت زعفران در استان مرکزی ۱۵ درصد افزایش یافت
  • علمداران اجتماعی به‌دنبال گره گشایی مشکلات اجتماعی توسط مردم است
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند