هومن سیدی: سینمایی که نزدیک واقعیات محض باشد را نمی پسندم / قصدم سیاه نمایی نبود
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۰۸۸۳
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، نشست خبری فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» با حضور هومن سیدی (کارگردان)، سعید سعدی (تهیه کننده)، مهران ملکوتی (صدابردار)، پیمان شادمانفر (فیلمبردار)، مهدی سعدی (تدوین گر) و بازیگران نوید محمد زاده، فرهاد اصلانی، نوید پور فرج، فرید سجادی حسینی، مرجان اتفاقیان و لادن ژاوه وند برگزار شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سیدی در این نشست در مورد سیاه نمایی این فیلم گفت شاید این اتهام به ما زده شود ولی عمد داشتیم که موضوع را سیاه نشان دهیم پایان فیلم برایم بسیار امید بخش بود اما اگر نتیجه تماشاگر سیاه باشد را نمیتوانم جلویش را بگیرم. به نظرم بودن این تسلسل و داستان دایره وار واقعیت جامعه را نشان می دهد. انتخاب من برای این دایره حرف اصلی فیلم است.
وی با بیان اینکه سینمایی که نزدیک واقعیات محض باشد را نمی پسندد، گفت: با این نوع نگاه ژانر از بین میرود. من در این فیلم سعی کردم بازیهای تیپیکال را به واقعیت نزدیک کنم من تلاش کردم چیزی را نه حذف و نه بزرگ نمایی کنیم. حقیقت لزوما آنچه نیست که ما میتوانیم ببینیم. در مورد اینکه داستان به واقعیت نزدیک شود هم دوستان ناجا خیلی به ما کمک کردند.
این کارگردان در مورد مخاطبان این فیلم و نقش پدر و مادر گفت: من تمام تلاشم را میکنم که برای عموم مردم فیلم بسازم و دوست دارم مخاطب با آن بخندد و گریه کند. من میخواستم پدر و مادر را بازیگر ایفای نقش نکند. برای همین ما به کمپ رفتیم و در آنجا با خانم ژاوه وند آشنا شدم و همان لحظه تصمیمم گرفتم در فیلمم باشند و او نیز این فیلم را شگفت انگیز بازی کرد.
سیدی با اشاره به اینکه میخواستیم این فیلم را مثل پرواز ترسیم کنیم، گفت: ریتم کند در انتهای فیلم مانند یک فرود آرام بود چرا که اگر فیلم با ریتم تند تمام میشد میتوانست مخاطب را خسته کند.
وی همچنین با تایید اینکه برخی از صحنه ها را با ایده گرفتن از دارو دسته نیویورکیها گرفته است، گفت: البته صحنههای نبرد در آن فیلم خیلی سینمایی بود ولی ما میخواستیم به مستند نزدیک باشد.
وی با ابراز تاسف از اینکه خانه پدری هنوز اکران نشده است در مورد صحنهای از فیلم خودش به فیلم عیاری گفت: تصور خارج از فیلم است که ما میخواهیم خودمان را سانسور کنیم. اما برای من درام داستان مهم بود. چرا که دوست داشتم کاراکتر دوباره به فیلم برگردد و صحبتهایی را عنوان کند. سیدی در مورد بازی ژاوه وند نیز با اشاره از رضایت نسبت به آن کاراکتر وی را بسیار جذاب عنوان کرد که میتوان از روی زندگیش یک رمان نوشت.
ژاوه وند نیز با اشاره به اینکه سیدی اصلا در فیلم اغراق نکرده و زندگی واقعی این گونه خانواده ها را نشان داده است گفت: من بعد از این فیلم به یک آرامش رسیدم و باید از آقای سیدی و محمد زاده تشکر کنم که این آرامش را به من ارزانی کردند. امروز هم دیگر خواستهای ندارم ولی اگر کسی میخواهد تجربیاتم را در اختیارش میگذارم. من یک پسر داشتم که فوت کرده ولی امروز خدا دو پسر به من داد نوید و هومن. آقای سیدی در این فیلم به خوبی من را هدایت کرد و البته وقتی به من موضوع را میگفتند من فلبداحه انجام می دادم.
نوید محمدزاده: دوست دارم با بقیه فرق کنم
نوید محمدزاده در مورد آرایش موهایش گفت: این گریم است ولی من نیز خودم دوست دارم این مدل مو را و اصلا دوست دارم با بقیه فرق کنم. این بازیگر در مورد نقشهای شبیه هم در چند سال اخیر گفت: اینکه یک نفر یک بار نقش دکتر بازی کند یک بار نقش فقیر نشان دهنده تنوع در بازیگری نیست، بلکه هر نقش مشخصات خود را دارد که حتی نوع پلک زدن هم در آن تعیین کننده است.
پورفرج در مورد نزدیک شدن به نقشش گفت ما زمانی را بین کارتون خوابها و در کمپ گذراندیم تا با آن فضا آشنا شدیم. هر کسی به اینگونه مکانها برود خیلی ایدههای خوب برایش بوجود میآید.
شادمانفر راجع به فیلمبرداری این اثر گفت: دو دوربین با هم شروع به فیلمبرداری میکردند و این کار را برایم سخت میکرد تمتم تلاشم این بود که دوربین روی دست شبیه کارهای قبلی هم نباشد و با بیشتر شدن ابن نوع تصویربرداری میخواستیم به فیلم حس و حال مستند گونه بدهیم.
سعدی تدوینگر این کار نیز در مورد ریتم گفت: اتمسفر کلی فیلم تشکیل شده بود از یک نفطه شروع نقطه اوج و نقطه پایان. من فکر میکنم نقاط عطف و نوع ریتم بندی این اثر کاملا لازم بود چرا که تماشاگر احتیاج به نفس کشیدن دارد.
منبع: جام جم آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
آفتابنیوز :
«ملوک طلوعنژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد. وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامینفر» ایفای نقش کرد. وی سالهای سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.
دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت
خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخمهای قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.
او در فیلمهای تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش میشد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.
خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی میکرد.
روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایعترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت.
منبع: خبرآنلاین