Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-30@10:53:01 GMT

گاف دیشب رشیدپور در لو دادن فیلم «لاتاری»

تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۱۰۴۷

یک فعال رسانه‌ای با اشاره به در حاشیه قرار گرفتن بخش نقد فیلم در «هفت»، این برنامه را شبیه برنامه‌های اجتماعی نیمروزی دانست تا برنامه‌ای تخصصی در حوزه سینما.به گزارش بلاغ، یک فعال رسانه‌ای با اشاره به در حاشیه قرار گرفتن بخش نقد فیلم در «هفت»، این برنامه را شبیه برنامه‌های اجتماعی نیمروزی دانست تا برنامه‌ای تخصصی در حوزه سینما.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  میکائیل دیانی فعال رسانه‌ای درباره برنامه «هفت» و اجرای رشیدپور در این برنامه یادداشتی نوشته است.

در متن این یادداشت می‌خوانید:

«از قدیم گفته اند که «کار را باید به کاردان سپرد!» این ضرب المثل البته برگرفته از یک اصل مدیریتی است که استفاده بهینه از منابع و بهره وری حداکثری در تخصصی شدن کار‌ها و عوامل حاصل می‌شود.

این مقدمه کوتاه شرح ورودی است بر آنچه که بر برنامه «هفت» رفته است و حالا دارد نتایج خود را نشان می‌دهد. پس از سه دوره «هفت» با مجری گری فریدون جیرانی، محمود گبرلو و بهروز افخمی از آذرماه امسال بحث مجری‏ - کارشناس این برنامه در رسانه‌ها موضوعیت پیدا کرد، اما به یکباره گزینه‌هایی روی میز قرار گرفت که همه را متعجب کرد.

مهران مدیری و رضا رشیدپور که اولی تناسبش با سینما حداقلی و دومی به صفر میل می‌کرد. این نوع از انتخاب مشخص کرده بود مدیران شبکه سه صرفا برای ایام جشنواره یک شومن می‌خواهند تا یک بحث کارشناسی و خوب سینمایی آن هم برای یک برنامه چند ساله سینمایی به نام «هفت»!

«هفت» البته خود در یک نوار سینوسی در فراز و فرود قرار داشت و حالا همه انتظار داشتند برای جشنواره سی و ششم یک مجری - کارشناس متخصص اداره برنامه را در اختیار بگیرد که هیچ کدام از گزینه‌های مطرح را نمی‌توانستیم متخصص سینما بدانیم.

مهران مدیری انتخاب درستی کرد که مجری گری «هفت» را نپذیرفت، اما اعتماد به نفس همیشگی و البته بعضا نادرست رشیدپور باعث شد او از روز نخست جشنواره روی صندلی بنشیند.

عدم ورود تخصصی به مباحث فیلم از جمله نور، صدا و تصویر، میزانسن، دکوپاژ و ... برای مجری‌ای که شناختی به این مسایل ندارد از روز نخست این برنامه مشخص بود و همین مساله است که مجری را به سمت داستان فیلم می‌برد که شاید ساده‌ترین ورود او باشد؛ اتفاقی که اساسا یکی از ... حرفه ای‌ترین رفتار‌ها با آثار سینمایی آن هم پیش از گیشه است که باعث می‌شود اتفاقا همه سرمایه گذاری‌های تهیه کننده و کارگردان با لو رفتن داستان از دست برود.

یک نمونه از این اشتباهات رفتار شب گذشته رشیدپور با فیلم «لاتاری» بود. مجری که فوت و فن نقد فیلم سینمایی بدون لو دادن قصه را ندارد تمام داستان فیلم را روی آنتن زنده برنامه تعریف کرد و حالا می‌توان گفت: دیگر شاید برای مخاطبان چندان جذابیتی نداشته باشد که «لاتاری» را تماشا کنند چنانکه یکی از مهمترین اشتیاق سینما رفتن، کنجکاوی کشف قصه از ابتدا تا انتهای فیلم است. جالب آنجا است که «هفت» در حالی فیلم «لاتاری» مهدویان را به تمسخر گرفت که این فیلم تاکنون بیشترین سانس فوق العاده را داشته است و نظر بعضی از منتقدان را هم جلب کرده است.

وجود مجری کارنابلد باعث شده تم برنامه بیشتر شبیه برنامه‌های اجتماعی نیمروزی باشد تا یک برنامه تخصصی سینمایی که این مساله حتی در بحث کارشناسی منتقدان نیز ترمیم نمی‌شود؛ بخشی که برخلاف همه ادوار «هفت» که جزو آیتم‌های اصلی بود مشخصا در حاشیه برنامه قرار دارد و ۲ کارشناس ناآشنا آن را اجرا می‌کنند. امتیاز نیم به فیلم مهدویان البته از شگفتی‌های داوری منتقدان این برنامه بوده است.

آنچه که از روز نخست این برنامه توسط فریدون جیرانی گفته شده بود و بعد‌ها توسط افخمی هم دنبال شد «مردمی بودن و مردمی کردن سینما» و تلاش برنامه برای نزدیکی مردم و سینما بود، اما مشخصا این چند قسمت «هفت» بیش از آن که مردمی باشد از فضای جشنواره اطلاعات و تحلیل‌های غلط را به مردم می‌دهد.»

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان

فقط برای سرگرمی

مقایسه عملکرد تیم زنان و مردان بارسلونا در سال های اخیر لیگ قهرمانان هواداران بارسلونا مرحله به مرحله این فصل لیگ قهرمانان به جا مانده از دیشب به جا مانده از دیشب لالیگا از گذشته تاکنون

سوال های دو گزینه ای با الساندرو دل پیرو:

جام جهانی یا لیگ قهرمانان؟ جام جهانی

دربی دلاموله یا دربی ایتالیا؟ دربی دلا موله

دینو زوف یا جیجی بوفون؟ جیجی

کاناوارو یا نستا؟ می تونم از هر دوشون دور باشم؟

 فرانسوی باشی یا اینتری؟ فرانسه تو یا توتی؟ من!  بیرون رفتن با میکا ریچاردز یا موندن تو خونه و صحبت فوتبالی با تیری آنری؟ تو منو تو دردسر انداختی، دردسر بزرگ، این یکی رو جواب نمی دم

سرگرم نشدید؟ سرگرم نشدید؟ این همون چیزی نیست که به خاطرش اینجایید؟

چرا دو تا کلوپ اینجاست؟

 

 

اگه خود مسی رو دیده بود، چیکار می کرد؟

 

 

کمی تیکی تاکا ببینیم:

 

 

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • فوتبال از دریچه فان؛ هواداران بارسلونا در هر مرحله از لیگ قهرمانان
  • خاطره مجری برنامه مشاعره از شاعران بنام ایران
  • دومین برنامه‌ سینماتک خانه سینما به مستندخوانی اختصاص یافت 
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا
  • سیروس همتی مجری شبکه آموزش شد
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • دیشب ثابت شد رئال فقط یک تیم ندارد!
  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)