Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - «مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی در روسیه در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی درمسکو ابراز امیدواری کرد: زبان فارسی همانند روابط ایران و روسیه که پیشرفت چشمگیری کرده است، توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سنایی عصر روز سه شنبه در مراسم اختتامیه چهاردهمین المپیاد زبان و ادبیات فارسی که در انستیتو آسیا و آفریقا وابسته به دانشگاه دولتی مسکو برگزار شد، گفت: المپیاد زبان و ادبیات فارسی تبدیل به یک سنت حسنه و آیین شده و سالهاست برگزار و تکرار می شود و در ضمن دانشجویان زبان فارسی از مناطق مختلف روسیه در آن حضور پیدا می کنند و اصل تکرار خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سنایی افزود: امیدواریم که این المپیاد سال به سال رشد کند و هر سال از تجربیات سال های گذشته بیشتر استفاده شود تا شاهد توسعه آن باشیم.
سفیر ایران در روسیه با یادآوری این نکته که در سال 2001 که هنوز المپیاد زبان و ادبیات فارسی در روسیه برگزار نمی شد، نخستین دوره دانش افزایی زبان فارسی تاسیس شد، افزود: کسانی که آن روز به عنوان دانشجو شرکت کرده بودند، امروز در المپیاد زبان و ادبیات فارسی به عنوان استاد شرکت کرده اند.
وی گفت: نقش ایران شناسی و توسعه زبان فارسی در روابط ایران و روسیه را اعضای حاضر در این نشست به خوبی می دانند و من امیدوارم ایران شناسی و آموزش زبان فارسی، پا به پای روابط ایران و روسیه، رشد کند.
سفیر ایران در روسیه با بیان اینکه امروز اقدامات زیادی در توسعه زبان فارسی و ایران شناسی در روسیه انجام گرفته است، اظهار داشت: اما روابط دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی توسعه فراوان یافته است.
سنایی گفت: هیچگاه در 500 سال گذشته روابط ایران و روسیه به این شکل نبوده است که روسای جمهوری دو کشور دو بار در یک سال با یکدیگر دیدار کنند.
وی دیدارهای وزیران خارجه روسیه و ایران را بی سابقه خواند و افزود: همکاری های دو کشور پیشرفت ها و ثمرات خوبی در عرصه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم داشته است.
سفیر ایران در روسیه گفت: در فضای جدید باید بیش از پیش تلاش کنیم که ایران شناسی و زبان فارسی توسعه یابد؛ البته می بینیم که اقدامات فراوانی ازسوی طرف ایرانی و همکاران روس در حال انجام است.
در پایان مراسم به برگزیدگان چهاردهمین المپیاد منطقه ای زبان فارسی در حوزه های مختلف دستور، درک شنیداری، نگارش و گفت وگوی زبان فارسی و مسابقه انشاء انقلاب اسلامی جوایزی اهدا شد.
همچنین دوتن از دانشجویان برتر این مراسم، پیش از دریافت جوایز، اشعاری از نیما یوشیج و پرویز خانلری مشاهیر معاصر ایران خواندند.
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw
اروپام*391* 1346** رحمت الله خدادادی**انتشاردهنده: عزیز موسوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخبر: تهران علاقه‌مند به گسترش مناسبات خود با بورکینافاسو است
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • عاشق شعر عالمگیر ایران هستم/ بهترین سوغاتی از نمایشگاه کتاب تهران
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • پاسداشت ادبیات، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • روسیه دشمن اسرائیل است | روایت بلومبرگ؛ نگرانی فزاینده اسرائیل از گسترش همکاری‌ نظامی ایران و روسیه