Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مامه بابا تیام" سنگالی به تهران آمد و در آخرین دقایق ارسال لیست آسیایی استقلال خود را جا داد تا در ادامه مسابقات با پیراهن این تیم به میدان برود.

سرویس ورزش مشرق – پس از تلاش های مدیران و کادرفنی باشگاه استقلال برای به خدمت گیری یک مهاجم گلزن و جذب یک هافبک مقدونیه ای به نام «بویان نایدنوف» در نهایت فورواردی سنگالی به نام «مامه بابا تیام» با سابقه حضور در سری A ایتالیا به این تیم پیوست که از نظر گلزنی آمار چندان درخشانی ندارد و در دوسال اخیر تنها ۲ گل زده است!

جالب است بدانید مامه بابا تیام دقیقا از ۱۷ بهمن ۹۴ که در دقیقه ۹۰ به شارلوای بلژیک گل زد تا امروز که دوسال می گذرد، ۲۹ بار در زمین حاضر شده و تنها دو گل در ۲ اسفند ۹۴ به میشلن (آخرین گلش در لیگ بلژیک) و در ۳ اردیبهشت ۹۶ به میلان (اولین و آخرین گلش در امپولی) به ثمر رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مروری بر کارنامه مامه بابا تیام نشان می دهد او در یک سال گذشته خیلی فوتبال بازی نکرده و بیشتر نیمکت نشین بوده است. کلیپی از گلهای این بازیکن را می توانید اینجا ببینید.

در این رابطه بخوانید:

حرکت رونالدینیویی افتخاری و شفر/ استقلال چوب راهکارش را خورد!

*مهاجمی بلند قامت از آکادمی اینتر

این سنگالی ۲۵ ساله با ۱۸۵ سانتی متر قد، ۷۹ کیلوگرم وزن دارد و چاق به نظر نمی رسد. او در سن ۱۷ سالگی توسط استعدادیاب های باشگاه اینترمیلان جذب شد تا فوتبال آکادمیک را همان جا فرا بگیرد. مامه ۲ سال در آن آکادمی و نیز تیم نوجوانان ساسولو توپ زد و در آن دوران ۴ گل برای تیم های رده های مختلف به ثمر رساند.

تیام در لباس تیم آولینو *ورود به دنیای حرفه ای

این سنگالی جوان سپس در سال ۲۰۱۱ به صورت قرضی به تیم "آولینو" در سری C ایتالیا رفت و در یک فصل ۲۶ بازی برای آن تیم انجام داد و فقط ۴ گل به ثمر رساند! فصل بعد در سال ۲۰۱۲ به "سودتیرول" در همان سری C رفت و در یک فصل در ۲۹ مسابقه ۶ گل برای تیمش زد. بابا تیام در سال ۲۰۱۳ به سری B رفت و به صورت قرضی به تیم "لانچانو" پیوست. او دو فصل برای همان تیم توپ زد و در مجموع ۵۶ بازی ۱۱ گل زد! ۳ گل در فصل اول و ۸ گل در سال دوم!

مامه بابا تیام در لباس تیم لانچانو دو فصل بازی کرد

*راهیابی به یوونتوس

مامه بابا تیام پس از پایان قراردادش با اینتر رسما به لانچانو پیوست ولی بعد از یک سال توپ زدن برای آن تیم مدیران باشگاه یوونتوس او را به خدمت گرفتند. گرچه مامه یک بار هم برای یووه به میدان نرفت چون دوباره به صورت قرضی به لانچانو برگشت و سال ۲۰۱۴ را در آن تیم سپری کرد.

*خروج قرضی از ایتالیا

مامه که تا ۲۰۱۷ با یووه قرارداد داشت فصل بعد (سال ۲۰۱۵) راهی لیگ بلژیک شد و به تیم "زولته وارخم" پیوست. او در آن فصل از ۳۰ بازی در ۲۸ دیدار به میدان رفت و ۹ گل برای تیمش به ثمر رساند. او در آن فصل بیش از نیمی از گلهایش را به تیم های مطرحی همچون استاندارد لیژ، میشلن و شارلروا زد.

مامه تیام با قراردادی ۴ ساله به یوونتوس امد اما یک دقیقه هم برای بانوی پیر بازی نکرد و به صورت قرضی به چند تیم پیوست *تجربه ناموفق در یونان

این بازیکن سنگالی سپس در سال ۲۰۱۶ راهی تیم "پائوک" یونان شد ولی در طول مدت یک نیم فصل فقط در یک دیدار برای آن تیم به میدان رفت. آن هم در دقیقه ۷۹ و به مدت ۱۱ دقیقه. مسابقه ای در هفته پنجم روبروی "ژانتی".

*حضور در یورو لیگ

مامه بابا تیام در یورو لیگ در ۵ مسابقه در ترکیب تیم پائوک به میدان رفت. هر چند که بیشتر در نقش بازیکن جانشین در میادین حضور می یافت. او از مجموع ۴۵۰ دقیقه مسابقات پائوک در ۱۴۰ دقیقه برای این تیم بازی کرد.

نیم فصل حضور در پائوک یونان تجربه خوبی برای مهاجم سنگالی نبود *کم کار در جام حذفی

مامه در پائوک در جام های حذفی هم به میدان رفت. او در مجموع این سالها فقط در ۷ بازی در جام حذفی برای تیم هایش به زمین رفته است. او یک گل هم در این رقابت ها زده که در دوران حضورش در تیم لانسیانو بوده است. روزی که تیمش با همان یک گل به مرحله یک سی و دوم راه یافت. مامه مقابل آلساندریا تک گل پیروزی بخش لانچانو را زد. گرچه تیمش در دور بعد به جنوا(۱-۰) باخت و حذف شد!

*یک پنجم بازی هایش گل زده!

او در دوران حرفه ای فوتبالش از ابتدا تا امروز در ۱۵۵ دیدار به میدان رفته و در این سالها ۳۱ گل هم به ثمر رسانده است. چیزی در حدود یک پنجم تعداد مسابقاتش!

جدال مامه تیام با ناینگولان ستاره آاس رم در سری A *فوتبالیستی خشن!

مجموع کارت های زرد و قرمزی که در این سالها از داوران گرفته نشان می دهد مامه بابا تیام قابلیت عصبانی شدن در مسابقه را دارد. او در این سالها ۲۴ بار کارت زرد گرفته و ۳ بار هم با کارت قرمز مستقیم از زمین بازی اخراج شده است که برای یک مهاجم آمار خشونت آمیزی به شمار می رود!

*گلزنی در سن سیرو

یوونتوس فصل قبل در نقل و انتقالات زمستانی مامه را به سری A بازگرداند و وی را به صورت قرضی راهی امپولی کرد. او در ۱۵ بازی از مجموع ۱۹ دیدار نیم فصل دوم در ترکیب بود که در ۹ دیدار از ابتدا در ترکیب ثابت بازی کرد. البته او در این مدت فقط یک گل زد و آن هم در رویارویی با آ ث میلان و در ورزشگاه سن سیرو بود. گل دوم پیروزی بخش امپولی در مصافی که با حساب ۱-۲ به اتمام رسید را این مهاجم سنگالی وارد دروازه دوناروما کرد.

البته این آخرین گل دوران حرفه ای مامه بابا تیام محسوب می شود که از روئیدنش ۹ ماه و نیم می گذرد و از آن زمان تاکنون تیام رنگ گل به چشمش ندیده است!

فیلم گل تیام به تیم آث میلان را در زیر ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

*قیمت ایتالیایی!

سایت معتبر ترانسفرمارکت برای این فوتبالیست سنگالی قیمت ۱.۵ میلیون یورویی را تعیین کرده است که با توجه به شرایط مالی باشگاه استقلال و اینکه بازیکنی را از سری اول فوتبال ایتالیا به تهران آورده اند قطعا هزینه قابل توجهی در بر خواهد داشت. باید دید آیا استقلال پول هنگفتی بابت این بازیکن که تجربه بازی در سری A ایتالیا را با خود یدک می کشد پرداخت خواهد کرد!

*۸ ماه خانه نشینی!

آخرین دیداری که این بازیکن در آن برای تیم امپولی توپ زد به خرداد سال جاری یعنی حدود ۸ ماه پیش برمی گردد و از تابستان امسال که قراردادش با یوونتوس تمام شده به هیچ تیم نرفته است و اینکه چرا این بازیکن در این حدفاصل به هیچ تیمی منتقل نشده و برای باشگاهی توپ نزده هم از سئوالاتی است که این روزها ذهن طرفداران استقلال را به خود مشغول کرده است.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۱۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره سابق فرانسه ول‌کن امباپه نیست!

به گزارش "ورزش سه"، کریستوف دوگاری منتقد بزرگ کیلیان امباپه است. او که دیروز گفته بود اگر امباپه نتواند در بازی برگشت تفاوتی ایجاد کند، لقب خائن خواهد گرفت و تاکید داشت کسی غصه جدایی او را نخواهد خورد، دیشب با وجود دو گلی که امباپه به بارسا زد و باعث صعود تیمش شد، بار دیگر به او حمله کرد.

ستاره سابق تیم ملی فرانسه (قهرمان جهان در 1998) و باشگاه های میلان و بارسلونا گفت: «امباپه بازی خودش را انجام داد و او را در زمین درگیرتر از بازی رفت دیدم. در مقاطعی حس کردم ناآرام و نگران است. در نهایت دو گل زد ولی بیاید خودمان را فریب ندهیم. او با بهترین روزهایش فاصله خیلی زیادی دارد.»

دوگاری ادامه داد: «امباپه ای که دیدیم، یک بازیکن متوسط بود و در چنین دیدار بزرگی دیگر بازیکنان به خوبی توانستند ضعف های او را پوشش بدهند. او چندین هفته است که در هیچ دیداری تفاوت ایجاد نمی کند. دیگر از دریبل ها و استارت های انفجاری او خبری نیست. فقط در دو سه دوئل دیدم او چیزی شبیه به روزهای اوجش نشان داد. او را بیشتر نگران و عصبی دیدم. در برخی لحظات شبیه به بچه 5 ساله بود و در نهایت به خودم گفتم امباپه نیز حق دارد شب بد داشته باشد. با این حال او مدت هاست دیگر خود واقعی‌اش نیست.»

دیگر خبرها

  • نکته‌نگران کننده استقلال: وزن‌تعویض‌ها بالا نیست!
  • رئال نگران بازی رفت مقابل بایرن: کمک‌مان کنید!‏
  • خاطرات خوب و بد مهاجم استقلال از نبرد خاص!
  • وحشت از حذف دوباره؛ هواداران استقلال همچنان نگران هستند!
  • ماموریت مهم شش ستاره در پرسپولیس
  • ستاره سابق فرانسه ول‌کن امباپه نیست!
  • آخرین وضعیت یامگا برای بازگشت به میادین
  • هواداران نگران نباشند؛ مالک جدید پرسپولیس از استقلال پولدارتر است
  • تاکید بر دوری از حاشیه‌ها در دیدارهای لیگ برتر بسکتبال
  • مهاجم جوان شمس آذر : برای کسب سه امتیاز به تهران می‌رویم