Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - بازارچه مواد غذایی با هدف توسعه توانمندی‌های دانش آموزان در راستای ایجاد فرهنگ کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار در دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی شهر دوراهک راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار دوراهک عصر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از این بازارچه با تبریک دهه فجر، گفت: مدرسه به‌عنوان پایه و اساس آموزش به نوجوانان و تأثیرگذارترین نهاد در زمینه خودسازی آن‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هوشنگ احمدی اظهار داشت: فضای پویا و فعال مبتنی بر جامعه محوری در مدارس و توسعه فرهنگ کارآفرینی و مهارت‌آموزی، یکی از دستاوردهای برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاهای دانش‌آموزی در مدارس است.

شهردار دوراهک با بیان اینکه یکی از معیارهای توسعه یافتگی کشورها، میزان مشارکت زنان در جامعه است، افزود: امروزه نگاه جهان، بیشتر به سوی زنان معطوف شده است چرا که زن به عنوان نیروی فعال و سازنده، تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمی و کیفی نیروی انسانی هر جامعه خواهد داشت.

هوشنگ احمدی گفت: برگزاری چنین برنامه‌هایی در سطح مدارس زمینه‌ساز فعالیت بیشتر دانش‌آموزان در زمینه خوداشتغالی خواهد بود و فرهنگ خودکفایی را به آینده‌سازان این مملکت آموزش خواهد داد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر،دوراهک نیز در این بازدید گفت: استقلال و خودکفایی زمانی در کشور اتفاق می‌افتد که کارآفرینان و نوآوران در نظام آموزشی امکان رشد و پرورش پیدا کنند.

حسن دوراهکی افزود: باید این باور را برای دانش آموزان تبیین کنیم که یک جامعه توسعه یافته نیازمند نیروی انسانی خلاق است و مهارت‌های حرفه‌ای یک ضرورت برای مشارکت فعال زنان در جامعه است.

دوراهکی اظهار داشت: تقویت روحیه خودباوری و ضرورت آشنایی دانش آموزان دختر با مهارت‌های حرفه‌ای و صنایع دستی برای کمک به اقتصاد خانواده و کشور لازم و ضروری است.

مدیر دبیرستان دخترانه پروین اعتصامی شهر دوراهک نیز در این آیین گفت: این بازارچه با هدف بهره‌وری از درس، آشنایی دانش‌آموزان با حرفه کسب‌وکار، کسب ایده‌های خلاق و تبدیل آن به محصول، افزایش روحیه تولید در دانش‌آموزان، آشنایی با خلاقیت و توانایی‌های دانش‌آموزان و عملی کردن داشته‌های دانش‌آموزان برگزار شده است.

زینب انبیاء با بیان اینکه بیش از ۱۰ میلیون ریال درآمد حاصل از فروش مواد غذایی و صنایع دستی ساخته شده توسط دانش آموزان این آموزشگاه بود، اظهار داشت: دانش آموزان این آموزشگاه، انواع تولیدات دست‌ساز خود را به نمایش گذاشتند و به سایر هم‌کلاسی‌ها، اولیای دانش‌آموزان و بازدیدکنندگان فروختند و بیش از ۱۰ میلیون ریال درامد کسب کردند.

وی گفت: دانش‌آموزان به صورت گروهای چند نفره، محصولات خود را در ۳۷ غرفه به نمایش گذاشتند و در یک روز خود را در بازار شبیه سازی شده احساس و تجربه سالمی را کسب کردند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن محمدی ادیب در نشست هماهنگی جشنواره‌های گردشگری و میراث فرهنگی استان اردبیل اظهار کرد: دهمین جشنواره «چومچه خاتون» یا طلب باران روز ۲۸ اردیبهشت ماه در شهر گیوی شهرستان کوثر برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره هرساله و براساس یکی از آئین‌های ریشه‌دار استان برگزار می‌شود که امسال دهمین دوره آن همراه با معرفی سایر آداب و رسوم شهرستان کوثر و با برپایی غرفه‌های صنایع‌دستی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل گردشگری و به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری مناطق مختلف استان، جشنواره‌های متعددی را در نظر گرفته‌ایم که در همین راستا جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون در شهرستان بیله‌سوار و جشنواره غذاهای سنتی در شهرستان گرمی طی روزهای گذشته برگزار شد.

محمدی ادیب با اشاره به سایر جشنواره‌های پیش‌رو نیز گفت: جشنواره طبخ آبزیان با همکاری اداره کل شیلات در شهرستان مشگین‌شهر و جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی شهرستان نیر هم برای روزها و ماه‌های آینده برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6099524

دیگر خبرها

  • جشنواره «چومچه خاتون» در کوثر برگزار می‌شود
  • جشنواره چومچه خاتون در شهرستان کوثر برگزار می‌شود
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان زمینه‌ساز تقویت چرخه تولید و اقتصاد کشور است
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • جشنواره دانش‌آموزی فرهیختگان جوان ۱۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کند/ ایجاد شبکه پژوهشی قوی و منسجم در بخش دانش‌آموزی