Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جنگنده های نیروی هوایی ترکیه طی روز سه شنبه چندین بار به حریم هوایی یونان وارد شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، رسانه های خبری یونان گزارش دادند که جنگنده های نیروی هوایی ترکیه با نقض حرم هوایی یونان طی روز سه شنبه 9 بار وارد فضای این کشور شدند.

بر اساس گزارش وزارت دفاع یونان تعدادی از اف- 16 های نیروی هوایی ترکیه حریم هوایی یونان در منطقه دریای اژه را نقض کردند ولی با اقدام سریع و به موقع جنگنده های نیروی هوایی یونان مجبور به ترک حریم هوایی یونان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


افزایش نقض حریم هوایی یونان در این اواخر، باعث افزایش تنش بین یونان و ترکیه گردیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشنال اینترست: اوکراین زباله‌دان تسلیحات اسقاطی ناتو است

رسانه آمریکایی گزارش داد اگرچه غرب از تعهد خود به حمایت از آرمان‌های اوکراین دم می‌زند، اما سلاح‌هایی که آمریکا و اروپا به این کشور ارسال کرده‌اند در واقع تسلیحات قدیمی و منسوخی هستند که از رده‌ خارج شده‌اند.

به گزارش ایسنا، نشریه آمریکایی گزارش داد تسلیحاتی که غرب به کی‌یف ارسال کرده از نظر کیفی دست‌کمی از «زباله» ندارند و اوکراین به زباله‌دان تسلیحات ازرده‌خارج غربی تبدیل شده است.

نشنال‌ اینترست اذعان کرد دروغ‌های غرب جنگ اوکراین را در بر گرفته و رسانه‌ها و سیاستمداران غربی افسانه‌هایی از میزان کارآمدی تسلیحات ارسالی به کی‌یف سر داده‌اند.

بر اساس این گزارش، فرانسه خودروهای زرهی «AMX-۱۰RC» را به اوکراین فرستاده که اغلب از آن‌ها با عنوان تانک‌های زرهی سبک یاد می‌شود. این در حالی است که تولید این تانک‌ها به اوایل دهه ۸۰ میلادی بازمی‌گردد و آخرین به‌روزرسانی آن‌ها در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاده است. ارتش فرانسه از سال ۲۰۲۱ شروع به از رده خارج کردن این تانک‌ها کرد؛ زیرا این خودروهای زرهی دیگر برای جنگ‌های مدرن کارایی ندارند.

همچنین تانک‌های انگلیسی «چلنجر ۲» که به اوکراین ارسال شدند نیز دوره‌های آخر چرخه خدمت خود را سپری کرده و هیچ تاثیری در میدان نبرد نداشتند. نشنال اینترست همچنین اشاره کرده است که وقتی آمریکا از قصد خود برای ارسال ۳۰ تانک آمریکایی «آبرامز ام-۱» به اوکراین خبر داد، شوق فراوانی در جبهه غرب به راه افتاد، اما هیچ رسانه‌ای به این نکته اشاره نکرد که نسخه به‌روزرسانی شده این تانک‌ها در اختیار کی‌یف قرار نخواهد گرفت.

انهدام تانک چلنجر انگلیس توسط ارتش روسیه

به طریق مشابه، جنگنده‌های اف-۱۶ که غرب به اوکراین وعده داده نیز تاثیر چندانی در نتیجه جنگ نخواهند داشت، زیرا این جنگنده‌ها دیگر عمر خود را کرده‌اند و در مقابل، روسیه جنگنده‌های نسل پنجمی در اختیار دارد که می‌تواند کار اف-۱۶ها را یکسره کند.

این وضعیت باعث شده تا تحلیلگران به این فکر بیافتند که شاید جنگ اوکراین برای دولت‌های غربی محلی برای کسب سود مالی است و در این راه مردم اوکراین قربانی می‌شوند.

نشنال اینترست نوشت: «کافی است کمی بدبین باشید تا به این نتیجه برسید که این‌ها همگی عامدانه اتفاق افتاده و کارخانه‌های تسلیحاتی غرب سعی دارند با وادارکردن کشورها به ارسال تسلیحات قدیمی خود به اوکراین، به این کشورها سلاح‌های جدید بفروشند».

جنگنده اف-۱۶

بااین‌وجود، این نشریه آمریکایی اذعان کرد حتی در صورت ارسال پیشرفته‌ترین تسلیحات غربی به اوکراین، باز هم این کشور در جنگ شکست خواهد خورد. نگارنده این گزارش برای اثبات این ادعا به گفت‌وگوی خود با یک کهنه‌سرباز آمریکایی اشاره کرد که باورداشت «آمریکا می‌تواند بهترین تانک‌های جهان را به اوکراین بفرستد، اما آن‌ها باز هم شکست خواهند خورد، زیرا آن‌ها نمی‌دانند چطور از این (تسلیحات) استفاده کنند.»

این گزارش در حالی منتشر شده که از ابتدای جنگ اوکراین، مقامات روسیه به کشورهای غربی هشدار دادند ارسال سلاح به اوکراین تاثیری در عملکرد این کشور در میدان نبرد نخواهد داشت و تنها موجب طولانی‌شدن جنگ می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • (تصاویر) بهترین جت‌های جنگنده نیروی هوایی ارتش ایالات متحده
  • حمله‌های هوایی شدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن
  • عکس| جنگنده پنهان‌کار چین به پرواز درآمد
  • ارسال گسترده تجهیزات نظامی از سوی آمریکا به یونان
  • ۵ نکته رازآمیز درباره خطرناک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین جهان که نیروی هوایی آمریکا از آن استفاده کند
  • حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • نشنال اینترست: اوکراین زباله‌دان تسلیحات اسقاطی ناتو است
  • (عکس) جنگنده پنهان‌کار چین به پرواز درآمد
  • کمک‌های نظامی جدید یونان در راه اوکراین
  • موشک آلمانی در راه کره‌جنوبی/ عکس