Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوای پاک این روزهای خوزستان بعد از یک هفته هوای خاکی تماشای غروب خورشید بر فراز آسمان رودخانه کارون را بسیار زیبا و و صف‌ناپذیرکرده است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۴ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، آسمان خاک آلود خوزستان در نیمه دوم بهمن‌ماه با بارش برف و باران در ارتفاعات و اکثر نقاط رنگ و رویی تازه به خود گرفته و نیلگونی آسمان به حدی زیبا و جذب کننده بوده که وصفش با قلم‌ و زبان‌ امری محال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رنگ زیبا و آبی آسمان در کنار رودخانه پریشان حال کارون بس زیبا و وصف ناپذیر است، صدای مرغان دریایی با پروازهای گروهی سکوت روزهای خاکی که خوزستان را به شهر ارواح تبدیل کرده بود را در هم می‌شکند.

هر چند کارون پریشان است اما صدای شرشر همان اندک آبی که با آرامش در درونش جریان دارد حس خوبی را به محیط اطراف منتقل می‌کند. صدای قهقهه خانواده‌ها و روان بودن جان در شهر نوید از تنفس هوایی پاک و بدون اسپره‌های رنگارنگی که این روزها به یار بی‌همتای مردم خوزستان شده است؛ می‌دهد.

گویی کارون چهچه خوشش را بعد از نزول رحمت‌های خدادادی از وصال مجدد شهروندان گرفته است؛ صدای خندیدن و بازی بچه‌ها، تماشای چادرهای مسافرتی رنگارنگ و بزم کباب و بلال ترکیبی زیبا از رنگ‌ها و حالات خوش زندگی را در کنار ساحل کارون به معرض دید گذاشته است.

با وجود اینکه گردهای خاک بر روی درختان سبز رنگ ساحل خودنمایی می‌کنند اما در عکس‌های یادگاری فراموش نشده‌اند و در این هوای بهاری مانند سایبانی مهربان پذیرای حضور گرم میهمان طبیعت هستند.

آسمان آبی غروب خورشید در حوالی کارون را با ظرافتی غیر قابل بیان نشان می‌دهد، ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای، سرخ، زرد بر فراز کارون گویی شفق زمستانه را اکران می‌کند. تماشایی بودن این تصویر شگفت‌انگیز در آنسوی کارون را می‌توان از چشمان میهمانانی فهمید که از شگفتی تصویر مات و مبهوت غروب خورشید شده‌اند.

 تمامی لحظات کارون مانند داستانی عاشقانه است که عاشق هیچ‌گاه از دیدن معشوقه خود سیر نمی‌شود طراوت و پریچهری روز و شب‌های کارون نیز مانند همان معشوقه بسیار دیدنی است، شراره‌ زغال‌های آتشی رنگ زیر بلال‌ها با پیچش خاصشان تاریکی دل شب‌های کارون را روشن‌می‌کنند و زیبایی خاصی به فضا می‌بخشند.

هوای پاک این روزهای اهواز سبب شده که کارون تا پاسی از شب میزبان میهمانانش باشد. سردی هوا نه تنها از تعداد میهمانان خوشحال و سرزنده کارون نمی‌کاهد بلکه با وزش باد از سبزه‌های خیس خورده رایحه خوشبو و لطیفی در آسمان پخش و در ریه‌ها حبس می‌شود.

می‌توان از خوشی‌های میهمانان کارون فهمید که شهروندان این دیار چه‌قدر به هوایی پاک، آسمانی آبی و زندگی جریان در شهر احتیاج دارند و ای کاش این روزهایی که دیدنشان از وصف کلامی و نوشتاری صد برابر زیباتر و دیدنی‌تر است عمر بلندی داشته باشند تا هر روز میهمانان کارون بدون تنفس اسپره‌‌های کمک تنفسی با حضور در لب ساحل به حال و روز ناکوک این روزهای کارون جانی دوباره ببخشند.

گزارش از فاطمه بندری

انتهای پیام/ش

R41468/P1361/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای البرز گرم می‌شود

آرش بهاروند احمدی گفت: امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، آسمان البرز صاف تا قسمتی ابری است و در برخی ساعات شاهد وزش باد و غبار محلی هستیم.

وی ادامه داد: بررسی نقشه ‎های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد طی سه روز آینده آسمان البرز صاف و آفتابی است.

این مسئول توضیح داد: طی این مدت شاهد افزایش دمای هوا در اکثر مناطق استان هستیم به طوری که میانگین بیشینه دما به ۲۷ و کمینه آن نیز به هفت درجه بالای صفر می‌رسد.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: طی این مدت میانگین سرعت وزش باد هم بین پنج تا هفت متر در ثانیه متغیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • ماه صورتی در آسمان امشب را ببینید
  • هوای البرز گرم می‌شود
  • آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت + فیلم
  • (ویدئو) آسمان آتن حال و هوای مریخی گرفت
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • سند دار شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از رودخانه‌های کشور
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان