Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - برترين ها - ترجمه از پلاد ناصري: سوبارو اسنت 2019 پرچمدار جديد سوبارو در رده خودروهاي کراس اوور و از خانواده خودرهايي با سه رديف صندلي است. کمپاني سوبارو براي اولين بار در سال 2006 خودرويي با سه رديف صندلي با نام تريبکا (Tribeca) را معرفي کرد. اما اين خودرو نسبت به ديگر خودروهاي هم رده اش بيش از اندازه کوچک بود و در مجموع تجربه موفقيت آميزي براي سوبارو و نشان خوشه پروين محسوب نمي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از توليد دو نسل از اين خودروها، سرانجام سوبارو در سال 2014 خيلي بي سر و صدا توليد اين خودرو را متوقف کرد. براي خودروسازي که در تمام اين سال ها ميزان رشد مناسبي در فروش محصولاتش داشته است، اين تجربه ناموفق در اعتبار برند سوبارو تا حدودي تاثيرگذار بوده است.

در نتيجه با درسي که سوبارو از گذشته گرفته است، طي پنج سال گذشته تلاش کرده است تا براي بهبود وجهه برند خود در بازار خودرو به ويژه در محدوده آمريکاي شمالي، خودروي جديدي را از خانواده خودروهاي داراي سه رديف صندلي معرفي کند، و اکنون اين تلاش ها به ثمر نشسته است. واقعيتي که درباره محصولات سوبارو وجود دارد اين بوده است که خريداران خودروهاي سوبارو معمولا به شدت به اين برند علاقه دارند، اما تا به امروز اگر مي خواستند خودرويي شاسي بلند و بزرگ تر سوار شوند، ناچار بودند محصولات ديگر برندها را خريداري نمايند.
سوبارو بر همين مبنا تمام تلاش خود را براي طراحي اسنت 2019 به کار بسته است تا بتواند طرفداران خودش را به اندازه کافي قانع کند و به اين ترتيب بزرگ ترين، سنگين ترين، و گران ترين خودروي سوبارو در تاريخ فعاليتش را طراحي و توليد کرده است. پرچمدار جديد سوبارو که با ظرفيت هفت يا هشت سرنشين عرضه مي شود، در ميان رده خودروهاي کراس اوور، ابعاد متوسطي دارد و از اين حيث درست در قلب اين رده بندي و در ميان خودروهايي همچون تويوتا هليلندر، هوندا پايلوت، فورد اکسپلورر، نيسان پت فايندر، مزدا CS-9، نسخه کوچک تر جي ام سي آکاديا، و خودروي جديد فولکس واگن اطلس، جاي مي گيرد، و به همين دليل رقابت تنگاتنگي با خودروهاي هم رده اش دارد.

اگر فکر مي کنيد که سوبارو اسنت نيز همچون خودروي مدل نسل قبلي اش، ابعادي کوچک دارد، سخت در اشتباهيد. طول اين خودرو حدود پنج متر است و در نتيجه از مدل هايي مثل هايلندر، پايلوت، و آکاديا بزرگ تر است و تنها اندکي از ساير خودروهاي هم رده خود کوچک تر است. اين ابعاد نشان مي دهد که سوبارو اسنت بر مبناي پلتفرم جهاني سوبارو که در سال 2017 تدوين شده، و خودروهايي همچون ايمپرزا 2017 و کراسترک نيز بر همان مبنا ساخته شده اند، طراحي گشته است. هرچند به نظر مي رسد که سوبارو با خودروي اسنت خودش را خيلي دير در ميان خودروهاي هم رده اش مطرح کرده است، اما در عوض اين کار را به نحو احسن انجام داده و توانسته است که از نظر ابعاد و صندلي هاي سرنشينان با پت فايندر، از جنبه ديناميک خودرو با CX-9، از لحاظ کابين و امکانات آن با هايلندر، و از نظر جذابيت ظاهري با اکسپلورر برابري کند و اين خودروها را به چالش بکشد.
با توجه به اينکه هدف اصلي از طراحي اين خودرو، توليد خودرويي با ابعاد مناسب، مطابق با نيازهاي خانواده، و داراي امکانات قابل قبول بوده است، به نظر مي رسد که در محصول نهايي، اين انتظارات به خوبي برآورده شده است. طبق برنامه ريزي انجام شده، اسنت کاملا در ژاپن توسط مهندسان کمپاني سوبارو طراحي شده است، اما توليد هر 60,000 دستگاه اسنت که قرار است سالانه ساخته شود، در شهر لافايت از ايالت اينديانا و مختص بازار آمريکاي شمالي انجام خواهد گرفت. قيمت اين خودرو با نزديک شدن به زمان عرضه عمومي آن در بهار آينده اعلام خواهد شد، اما مطابق با برآوردهاي انجام شده، احتمالا قيمتي در حدود 30,000 دلار خواهد داشت.

سوبارو اسنت داراي موتوري با طراحي جديد از کمپاني سوبارو، با حجم 4.2 ليتري خواهد داشت و عملکرد آن به صورت سوخت رساني مستقيم از نوع توربوشارژ خواهد بود که به صورت پيشرانه چهار سيلندر تخت طراحي شده است. اين مشخصات براي اولين بار است که در خودروهاي ساخت کمپاني سوباره مشاهده خواهد شد و مطابق با ويژگي هايي است که از نسل آينده خودروهاي اين رده انتظار داريم. پيشرانه سوبارو اسنت 260 اسب بخار توان و 376 نيوتن متر گشتاور نيرو توليد مي کند. تيم تحقيق و توسعه سوبارو توانسته است شتاب صفر تا صد اين خودرو را در 7.3 ثانيه اندازه گيري کند که با خودروهاي چهار سيلندر CX-9 و اکسپلورر برابري مي کند.
هنگام سوار شدن بر اين خودرو کاملا غرش قدرتمند آن را هنگام شتاب گرفتن در شروع حرکت و با فشار دادن پدال گاز احساس مي کنيد. بازدهي بسيار خوب پيشران اين خودرو، از يک موتور 2 ليتري تامين مي شود که کوچک تر از موتور سوبارو کراس ترک است و نشان از سير تحول صنايع خودروسازي به سمت توليد موتورهاي کوچک تر دارد. بر همين اساس بايد گفت که سوبارو خودرويي مناسب و مقرون به صرفه از نظر مصرف سوخت را توليد کرده است.
با وجود موتور قدرتمند و غرش و صداي نيرومند موتور، هنگام رانندگي، فضاي کابين بسيار آرام است و سرنشينان صداي زيادي را از جاده احساس نمي کنند. پيشران چهار سيلندر تخت اين خودرو، در ساختار عمومي آن کاملا در پايين ترين قسمت بدنه و در مرکز جرم آن قرار داده شده است و همين امر موجب شده که اين خودروي کراس اوور به خوبي روي جاده سوار باشد. بهترين خودروي اين کلاس از نظر ويژگي هاي ديناميکي، در حال حاضر مزدا CX-9 است که البته سوبارو اسنت هم کاملا با آن قابل مقايسه است. عملکرد فرمان اسنت هم بسيار قابل قبول است و بدون نياز به نيروي زيادي، مي توان آن را کنترل کرد.

سيستم رانندگي هر چهار چرخ متقارن سوبارو در خودروي اسنت به گونه اي طراحي شده است که مي تواند آن را در هنگام پارک روي سطح شيب دار به صورت اتوماتيک کنترل کند و حالت X-Mode لغزش چرخ ها را به حداقل مي رساند.
همچنين سيستم آينه عقب هوشمند اين خودرو، با استفاده از يک دوربين تعبيه شده، ديد بسيار خوبي به راننده مي دهد تا از برخورد با موانع جلوگيري کند. با وجود ارتفاع 23 سانتي متري اين خودرو از سطح زمين، سوار شدن به اين خودرو و پياده شدن از آن دشوار نيست. همچنين فضاي داخلي اين خودرو، بزرگ و جادار است و قسمت بار که در پشت رديف سوم صندلي ها قرار گرفته است، به اندازه اي جادار است که نسبت به خودروهاي هم رده اش در وضعيت بسيار بهتري قرار مي گيرد. تمام صندلي هاي سرنشينان داراي سايه بان هستند و يک چراغ براي مطالعه و همچنين دريچه تهويه مطبوع براي آنها در سقف ماشين طراحي شده است. اما ابعاد نورگير سقف به گونه اي است که فقط دو رديف جلو از صندلي ها مي توانند به آن ديد داشته باشند. رديف دوم صندلي هاي اين خودرو دو نوع آپشن در اختيار سرنشينان قرار مي دهند.
با وجود صندلي نيمکتي که در وسط دو صندلي اصلي قرار مي گيرد، اين خودرو مي تواند به اندازه هشت نفر ظرفيت داشته باشد، در غير اين صورت، رديف دوم صندلي ها تنها براي نشستن دو نفر مي تواند استفاده شود و قابليت چرخش و حرکت آزادا داشته باشد. مکانيزم حرکتي صندلي هاي رديف دوم بسيار هوشمندانه طراحي شده است و کاربري بسيار ساده اي دارد. فاصله صندلي ها به نحوي است که سرنشينان رديف سوم در صورت خم شدن رديف دوم از صندلي ها، مي توانند به رديف اول دسترسي داشته باشند و بالعکس. به همين دليل اگر تمام صندلي هاي داخل کابين مورد استفاده قرار گيرند و سرنشينان بزرگسال روي اين صندلي ها بنشينند، ممکن است کمي فضاي داخلي خودرو، کوچک تر به نظر برسد، اما بسيار مناسب و قابل قبول است.

تمام سرنشينان مي توانند به خروجي هاي برق، براي شارژ کردن وسايل الکتريکي، واي فاي، و پورت هاي يو اس بي و صفحه هاي نمايشگر با قابليت پخش دي وي دي دسترسي داشته باشند. همچنين 19 جاي فنجان و ليوان در داخل خودرو تعبيه شده است. محل قرار گيري گوشي هاي موبايل، پورت هاي اتصال گوشي، سيستم Apple CarPlay، Android Auto، و همچنين سيستم صوتي استريو هارمان کاردون از ديگر تجهيزات جانبي داخل کابين است.
بدون شک براي شرکتي که معمولا دست به توليد خودروهاي کوچک زده است. طراحي و توليد خودروهاي شاسي بلند تا حد زيادي مشکل خواهد بود. اما سوبارو در دومين تلاشش براي توليد چنين خودروهايي، موفق بوده است. ابعاد اين خودرو قابل قبول است و عليرغم اندازه بزرگش، ظاهر چندان عجيبي از نظر بزرگ بودن و جاگير بودن ندارد. اما اين خودروي جديد سوبارو با مدل هاي قبلي يک تفاوت عمده هم دارد: ديگر لازم نيست براي بستن درب مخزن سوخت از خودرو پياده شويد! طرفداران سوبارو بايد با اين تغيير هم کنار بيايند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۲۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !

به گزارش پارس نیوز، قیمت خودرو امروز، پنج‌شنبه 30 فروردین 1403 به دلیل انجام معاملات محدود در بازار، نوسان چندانی ندارد. برخی از محصولات داخلی و مونتاژی، وضعیت نزولی دارند اما در همین بازار نزولی نیز یک خودروی داخلی مانند دنا پلاس دنده اتوماتیک پیدا می‌شود که یک شبه 55 میلیون تومان گران شده است.

روز گذشته نرخ ارز در بازار آزاد رشد ناچیزی را تجربه کرد، اما از سوی دیگر وزیر صمت از واردات گسترده خودرو برای هفته‌های آتی خبر داد. البته به نظر می‌رسد که این‌چنین خبردرمانی‌ها، هیچ تأثیر مثبت و منفی روی قیمت خودرو ندارد و در نهایت بازار، روند خود را طی می‌کند.

​قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی روند مشخصی ندارد اما میل کلی بازار، کاهشی است.

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 برخلاف دیگر محصولات بازار هفت میلیون تومان افت قیمت دارد و به نرخ 445 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، یکی دیگر از رکوردداران افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی است. این خودرو 37 میلیون تومان نسبت به روز گذشته رشد قیمت دارد و با 762 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت خودرو ۲۷ فروردین ۱۴۰۳/ رشد هیجانی قیمت‌ها ادامه دارد؟

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که از سال گذشته و با انتشار خبر توقف تولید آن، پیوسته کانال‌های بالاتر را فتح می‌کند و هم‌اکنون با رشد چهار میلیون تومانی به کانال 870 میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی، باز هم نسبت به داخلی‌های بازار نوسان کمتری دارد.

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای امروز پنج میلیون تومان افت قیمت دارد و با 905 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

هایما S5 اتوماتیک 6سرعته کراس‌اوور مونتاژی ایران‌خودرو به شمار می‌رود که از صبح امروز 10 میلیون تومان رشد قیمت داشته و با نرخ یک میلیارد و 540 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود که هیچ تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و 710 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: بازار خودرو روزهای عجیبی را به خود می‌بیند. وضعیت بازارهای موازی به واسطه رشد نرخ دلار، بالا بوده و قیمت خودرو نیز به همین دلیل صعودی است، اما با این وجود، باز هم خودروها در بازار مشتری ندارند. با توجه به این شرایط هفته آینده نیز در صورتی که نرخ دلار افزایش یابد می‌توان انتظار رشد قیمت خودرو را هم داشت، اما بعید به نظر می‌رسد که بازار از رکود فعلی خارج شود.

منبع : تجارت نیوز

دیگر خبرها

  • سفینه های فضایی بر روی زمین! + عکس
  • (عکس) تویوتا کمری محبوب ایرانیان ارزان‌تر از چینی‌های بازار ایران!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • تویوتا ۱۳۰ هزار خودرو را به دلیل نقص فنی فراخوان می‌دهد
  • رونمایی خودروساز مشهور از ۶ خودروی برقی جدید
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند
  • موارد عجیبی که گارانتی خودرو را باطل می‌ کنند؛ از روکش صندلی تا کف پوش!
  • (ویدئو) این قطعه بین خودروهای شاهین و بوگاتی مشترک است!
  • تویوتای تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس
  • تویوتا تازه‌نفس گران به بازار خودروی ایران می‌آید/ عکس