Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@23:30:41 GMT

کسری تجاری بی سابقه آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۳۱۸۳

كسري تجاري آمريكا در ماه دسامبر بيش از پيش بينيها افزايش يافت و با افزايش بي‌سابقه واردات، به بالاترين سطح از سال 2008 رسيد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، وزارت تجارت آمريكا اعلام كرد كسري تجاري اين كشور با پنج و سه دهم درصد افزايش به 53 ميليارد و يكصد ميليون دلار رسيد كه بالاترين سطح از اكتبر 2008 به شمار مي آيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
 به گزارش خبرگزاري رويترز از واشنگتن , كارشناسان اقتصادي در گفتگو با رويترز پيش بيني كرده بودند كسري تجاري آمريكا در ماه دسامبر به 52 ميليارد دلار برسد.   بخشي از اين افزايش در كسري تجاري ، بازتاب افزايش قيمت كالاهاي اوليه است.   كسري تجاري آمريكا در سال 2017 نيز با 12 و يك دهم درصد افزايش به 566 ميليارد دلار رسيد كه بالاترين سطح از سال 2008 به شمار مي آيد.   اين كسري ، دو و 9 دهم درصد توليد ناخالص داخلي آمريكا به شمار مي آيد كه نسبت به سال 2016 به ميزان دو و هفت دهم درصد افزايش داشته است.   كسري تجاري آمريكا با چين نيز كه از حساسيت سياسي برخوردار است در سال گذشته با هشت و يك دهم درصد افزايش به سطح بي سابقه 375 ميليارد و دويست ميليون دلار رسيد. 

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۳۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر آمارهای منتشرشده توسط اداره آمار ترکیه نشان می‌دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سه ماه نخست ۲۰۲۴ به یک میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری دو کشور در این دوره نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۱۶ درصدی داشته است. در سه ماهه نخست سال میلادی گذشته یک میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار کالا بین دو کشور مبادله شده بود.

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به افت واردات ترکیه از ایران بوده است. ترکیه در ماه‌های ژانویه تا مارس سال میلادی گذشته، ۹۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود؛ این رقم با افت ۴۱ درصدی در سه‌ماهه نخست امسال به ۵۴۷ میلیون دلار رسیده است.

در عین حال صادرات ترکیه به ایران در سه‌ماهه نخست امسال با رشد ۱۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به ۸۱۷ میلیون دلار رسیده است. ترکیه در سه‌ماهه نخست سال قبل، ۷۰۱ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

براساس این گزارش، مبادلات تجاری ایران با این کشور در سال ۲۰۲۳ به ۵ میلیارد و ۴۹۰ میلیون دلار رسیده بود. ترکیه در این سال ۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار کالا به ایران صادر و ۲ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

کد خبر 6093986 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • ترمز طلای جهانی در مسیر صعود
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت