Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: نوسازي خودروهاي فرسوده کشور موضوع بسيار مهمي است که در سال هاي گذشته به خوبي مورد توجه قرار نگرفته و نتيجه اين مساله حضور و تردد خودروهايي با عمر بالا در ناوگان حمل و نقل کشور و آلودگي شديد هوا بويژه در کلانشهرها است.

«منصور معظمي» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: با تاکيد و دستور رئيس جمهوري، مقرر شده وزرات نفت در اين زمينه همکاري و حضور جدي داشته و تامين مالي اين پروژه بزرگ را به انجام برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) گفت: براي تحقق اين مهم، بخش قابل توجهي از ظرفيت صنايع داخلي به کار گرفته شده و منابع مورد نياز آن از محل صرفه جويي در مصرف سوخت تامين مي شود که منافع زيست محيطي را نيز به دنبال خواهد داشت.
وي خاطرنشان کرد: تعداد خودروهاي جايگزين شده در سه سال اجراي طرح، 202 هزار و 500 دستگاه است که منابع اختصاص يافته توسط دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بيش از هفت ميليارد دلار) برآورد شده است.
معظمي ادامه داد: مقرر شده وزارت نفت از محل فروش نفت خام و ساير فرآورده ها و بر اساس مکانيسمي که خودش طراحي مي کند، بخشي از منابع مالي آن را تامين کند.
وي اين اقدام وزارت نفت را گامي مهم و بزرگ توصيف کرد و اظهار داشت: خودروسازان داخلي و همچنين بخش خصوصي، توان تامين مالي اين طرح را ندارند.
به گفته اين مقام مسئول، 50 درصد منابع اين پروژه عظيم از سوي دولت و 30 درصد از سوي بانک ها تامين شده و 20 درصد باقي مانده نيز آورده نقدي افراد و متقاضيان خواهد بود.
وي تاکيد کرد: تصميم اتخاذ شده بسيار مهم است و همه دستگاه هاي متولي امر بايد به اجرايي شدن آن کمک کنند.
برپايه اين گزارش، وزارتخانه هاي راه و شهرسازي، صنعت، معدن و تجارت، نفت و کشور، بانک مرکزي، بانک هاي عامل و شرکت هاي خودروساز داخلي در اين پروژه عظيم مشارکت خواهند کرد.
** طرح جايگزيني 202 هزار و 500 خودروي فرسوده در سه سال
بر اساس آمار پليس راهنمايي و رانندگي و ستاد مديريت حمل و نقل سوخت بيش از 21 هزار اتوبوس درون شهري، بيش از 13 هزار اتوبوس برون شهري، 19 هزار کاميونت، 57 هزار ميني بوس و ون و 240 هزار کاميون و کشنده فرسوده در کشور وجود دارد.
برنامه دولت براي بازسازي اين ناوگان پرداخت تسهيلات بانکي به دارندگان خودروهاي فرسوده است؛ در اين همين خصوص محمد شريعتمداري وزير صنعت، معدن و تجارت با تشريح طرح نوسازي ناوگان حمل و نقل جاده اي و درون شهري گفت: تعداد خودروهاي جايگزين شده در سه سال اجراي طرح 202 هزار و 500 دستگاه است که منابع اختصاص يافته از سوي دولت معادل قطعات منفصله خودرو (بيش از هفت ميليارد دلار) برآورد شده است.
وي افزود: در اين طرح سهم تسهيلات بانکي 212 هزار و 600 ميليارد ريال و آورده متقاضي 183 هزار ميليارد ريال خواهد بود.
به گزارش ايرنا، خروج خودروهاي فرسوده نخستين بار در دولت اصلاحات اجرايي شد و دولت با پرداخت تسهيلات ارزان قيمت، به نوسازي ناوگان تاکسيراني بويژه در کلانشهرها روي آورد.
به کمک اين طرح و سياست گذاري هاي دولت بويژه مجوز واردات خودرو به ازاي خروج خودروهاي فرسوده بود که بسياري از خودروهاي بالاي 25 سال از چهره شهرها رخت بستند و جاي خود را به خودروهاي جوانتر دادند.
با اين حال اين مسير همچنان ناتمام مانده است بويژه آنکه در حوزه ترانزيت و ناوگان حمل و نقل عمومي شهري و جاده اي، اقدام هاي اساسي براي نوسازي صنعت حمل و نقل کشور صورت نگرفته است.
اکنون دولت دوازدهم اميدوار است با اجراي چند طرح، مسير نوسازي ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومي را بپيمايد تا در کنار صرفه جويي در مصرف انرژي و کاهش آلايندگي هوا، زمينه ساز توليد و اشتغال بيشتر در کشور باشد.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: @IRNAeco
اقتصام* 3065*
مصاحبه: محمد ملک دار* انتشار دهنده:فرهاد راستي
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای این تئاتر آموزشی با توجه به اینکه متأسفانه عدم توجه کافی به مسائل مدیریت پسماند در سطح شهر معضلاتی را به وجود آورده است در دستور کار قرار گرفت چرا که آموزش‌های کافی در این امر می‌تواند از بروز مجدد و پیشرفت آنها جلوگیری کند.

سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با اجرای تئاتر زمین پاک در سطح مدارس استان یزد سعی در فرهنگ سازی و آموزش مدیریت پسماند در بین دانش آموزان که یکی از گروه‌های هدف تاثیرپذیر و تأثیرگذار هستند، کرد.

گفتنی است؛ تئاتر زمین پاک به کارگردانی سید رضا میرغفوری تاکنون در تعدادی از مدارس سطح شهر یزد اجرا شد.

کد خبر 6094174

دیگر خبرها

  • تئاتر زمین پاک در مدارس یزد اجرا شد
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد