Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طبق تفاهم نامه صورت گرفته توسط این اداره کل با کتابخانه های عمومی استان، عضویت سوادآموزان در این کتابخانه ها رایگان شد.

مهدی مودی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این تفاهم نامه 4 ساله است اظهار کرد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه پیوند میان کتابخانه های عمومی و مخاطبین سوادآموزی، کمک به تثبیت آموخته های سوادآموزی، توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، مطالعه مفید و سهولت دسترسی به منابع و خدمات کتابخانه ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه امسال پنج هزار و 523 نفر در سوادآموزی خراسان شمالی مخاطب کتابخانه ها هستند گفت: از این تعداد 2 هزار و 51 سوادآموز دوره تحکیم، هزار و 121 سوادآموز حلقه کتاب و کتابخوانی و 2 هزار و 351 سوادآموز طرح خواندن با خانواده است.
مودی از قفسه ویزه نوسوادان سوادآموزی و مخاطبان کم سواد اداره کل سوادآموزی این استان در محل کتابخانه های عمومی خبر داد و افزود: یکی از مهم ترین نیازهای فرهنگی جامعه مطالعه کتاب است که می تواند راه سعادت و آگاهی را برای عموم هموار کند.
به گفته معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی براساس نتایج سرشماری سال 95 در گروه سنی 49-10 سال، 508 هزار و 946 نفر از جمعیت این استان معادل 92.85 درصد باسواد هستند.
7186/6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود

محمود حاجی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مسابقه کتابخوانی فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی با همکاری کتابخانه های عمومی و اهالی فرهنگ و ادب در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی بیان کرد: مهلت شرکت در مسابقه از ۲۰ فروردین تا ۳۰ فروردین ماه و برای گروه سنی بالای ۱۵ سال است.

حاجی یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند به آدرس www.samakpl.ir مراجعه کنند.

وی گفت: امیدواریم با برگزاری این مسابقه در آشنایی نسل جوان با یکی از آثار فاخر سید شهیدان اهل قلم شهید مرتضی آوینی قدمی برداشته باشیم.

کد خبر 6078471

دیگر خبرها

  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • بهسازی کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر برای تسهیل ورود معلولان
  • ارائه خدمات ویژه به نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های بوشهر
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «فتح خون» برگزار می شود
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با کتابخانه‌های عمومی مازندران
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد