Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور گفت: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به تشکل های عشایری کشور اختصاص یافت .

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد رحیمی در آئین تشکیل اولین مجمع تعاونی عشایری استان بیان کرد: در سال جاری 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره به تشکل های عشایری اختصاص یافته که مجدد 150 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره چهار درصد به تصویب دولت رسیده که در اختیار تشکل های عشایری  در استان های کشور قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه اد: انتخاب هیئت مدیره قوی برای این شرکت ها می تواند در رشد، گسترش و توسعه شرکت تعاونی و حتی جامعه عشایری نقش سازنده ای داشته باشد .

 

مدیرکل امور تعاونی ها و نظام بهره برداری سازمان امور عشایر کشور عنوان کرد: مهمترین رسالت عشایر کشور شرکت تعاونی هاست و در حال حاضر  204 شرکت تعاونی فعال در کشور وجود دارد که در سطح 30 استان کشور پراکنده است  و 21 اتحادیه استانی هم فعالیت دارند.

 

وی اعلام کرد: حمایت از تشکل های تعاونی های عشایری، هدایت این شرکت ها، نظارت بر عملکرد شرکت های تعاونی و ارائه تسهیلات و توزیع جو، علوفه و نهاده ها ی دامی مهمترین وظایف سازمان امور عشایر در بحث تعاونی ها است.

 

رحیمی بر تخصیص سه درصد از سود شرکت های تعاونی در استان ها به امر آموزش تاکید کرد و قانونگرایی، مردم گرایی و آموزش را مهمترین رکن در تاسیس شرکت تعاونی ها ذکر کرد .

 

وی خاطر نشان کرد: استان قزوین بستر و ظرفیت بسیار مناسبی درحوزه عشایر دارد که امیدواریم با تأسیس اولین شرکت تعاونی عشایر در آینده ای نزدیک جزو بهترین شرکت تعاونی های کشور با بیشترین امکانات، بهره وری و تسهیلات باشد.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، فضل الله آذرفر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: قابل حمل بودن و نصب آسان و وزن کم از مهمترین مزایای پنل‌های خورشیدی است.

وی بیان داشت: توزیع پنل‌های خورشیدی یکی از راهکارهای ارزان تأمین برق عشایر و کاهش سوخت‌های فسیلی است و مصرف کننده نیز بدون نیاز به متخصص، به راحتی می‌تواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

آذر فر تصریح کرد: خانوارهای عشایری واجد شرایط در مناطق ییلاق و قشلاق که برق پایدار ندارند، باید در سامانه عشایری ثبت نام و برای دریافت پنل خورشیدی، کد دریافت کنند.

وی افزود: دوهزار و ۴۰۰ پنل خورشیدی برای تأمین برق پایدار بین عشایر مناطق مختلف این استان در دولت سیزدهم توزیع شد.

آذرفر با بیان اینکه ۸۰ درصد از جمعیت ۱۲ هزار نفری عشایر این استان از برق پایدار محروم هستند، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، در سال جاری، یکهزار و ۲۰۰ پنل خورشیدی بین خانوارهای عشایری این استان توزیع می‌شود و عشایر تنها ۱۰ درصد قیمت تمام شده پنل‌ها را پرداخت می‌کنند و مابقی آن از سوی دولت تأمین اعتبار می‌شود.

وی سهم آورده هر عشایر را ۱۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: برای هر پنل خورشدی ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون اعتبار هزینه می‌شود.

کد خبر 6085350

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • ایجاد تشکل‌های تخصصی صنایع‌دستی در کردستان/ هنرمندان صنعتگر حمایت می‌شوند
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • پروژه آبرسانی قشلاقات مغان تحویل شرکت آب و فاضلاب می‌شود
  • زمان کوچ عشایر از ۱۵ فروردین تا ۱۵ اردیبهشت است