Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@00:14:46 GMT

68 طرح صنعتی در کردستان وارد مدار تولید شد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۴۳۱۹

68 طرح صنعتی در کردستان وارد مدار تولید شد

سنندج - ایرنا - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: 68 طرح صنعتی از دهه فجر 95 تا 96 در این استان وارد مدار تولید شدند.

پیمان الماسی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان طرح با 15 هزار و 212 میلیارد و 57 میلیون ریال سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی و منابع دولتی در استان کردستان اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این طرح ها در بخش های مختلف صنایع فلزی، شیمیایی، غذایی و کانی های غیر فلزی بود که با اجرای آنها برای یک هزار و 58 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.
به گفته وی، جواز تاسیس برخی از این طرح ها در سال های گذشته و برخی دیگر نیز امسال صادر شده بود و هم اکنون نیز حدود 950 طرح نیمه تمام در کردستان وجود دارد که جواز تاسیس شان صادر و در حال تکمیل هستند.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان تاکید کرد: میزان سرمایه گذاری به اتمام رسیده در این استان نسبت به مدت مشابه خود یعنی (فجر 94 تا 95) حدود 8.9 برابر (893 درصد) از بعد اشتغالزایی 6 درصد و و از نظر تعداد طرح های بهره برداری شده نیز حدود 6.25 درصد رشد داشته است.
الماسی گفت: در حدفاصل بین فجر 94 تا 95 تعداد طرح های به بهره برداری رسیده حوزه صنعت 64 طرح با حدود یک هزار و 530 میلیارد ریال سرمایه گذاری بوده که برای یک هزار و 2 نفر اشتغال ایجاد شده بود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون872 واحد صنعتی در استان کردستان با ظرفیت اسمی اشتغال 16 هزار و 114 نفر پروانه بهره برداری گرفته اند، 47 درصد (412 واحد) از واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال هستند، 27 درصد (237 واحد) نیمه فعال و 26 درصد (223 واحد) نیز غیر فعال هستند.
10 هزار و 673 نفر شامل 66 درصد ظرفیت اشتغال اسمی هم اکنون در واحدهای تولید استان کردستان مشغول بکار هستند.
خبرنگار: حسن حسین زاده**انتشار: سلیمانی
3034/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان

جهانبخش نوکانی  در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: از تعداد کارت های مسدود شده ۲۴۹ کارت سوخت بنزین و ۴۱ کارت نفتگاز در استان کردستان به علت عرضه خارج از شبکه مسدود شده است.

 مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه ۷۰ درصد مسدودیت‌ها مربوط به رانندگان تاکسی می‌باشد در ادامه افزود: ۵۰ درصد مربوط به شهرستان مریوان است.

وی افزود: از ابتدا سال جاری تا کنون ۶۳۸ بازدید از جایگاه‌های سوخت در سطح استان انجام شده است.

مدیر شرکت ملی فرآورده‌های نفتی منطقه‌ای استان کردستان گفت: از ۲۵ دی سال گذشته تاکنون ۲۳ میلیون لیتر نفتگاز در قالب طرح فول باک در مرزهای استان عرضه شده است.

نوکانی از ۲۳۸ هزار و ۵۶۶ لیتر تخلف بنزین صورت گرفته در استان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • مسدود شدن ۲۹۰ کارت سوخت در کردستان
  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد