Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت با وجود افزایش حدود ۳ برابری جمعیت کشور طی ۴ دهه گذشته از نظر خودکفایی در تولید مواد غذایی وضعیت خوبی داریم و ۸۵ درصد تامین غذای کشور در داخل تولید می شود. ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹ اقتصادی اقتصاد کلان و بودجه صنعت، معدن و تجارت نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر جهاد کشاورزی درامور دام با اظهار اینکه قبل از انقلاب شرایط سخت و خفقان زیادی حاکم بود، یادآور شد: به لحاظ اقتصادی نیز شرایط خوبی نداشتیم اما پس از انقلاب اسلامی توقع ما رو به جلو است تا رفتارهای اجتماعی، اقتصادی و همه موضوعات توامان توسعه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی مواقع ممکن است شرایط خود را نقد کنیم ولی در واقع دستاوردهایی که انقلاب داشته قابل توجه است.

حسن رکنی به حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و عنوان داشت: جمعیت کشور در اوایل انقلاب کمتر از 30 میلیون بود و امروز به قریب به 80 میلیون رسیده ایم بنابراین تامین غذا با آن زمان متفاوت است و امروز شرایطی را داریم تجربه می کنیم که علیرغم افزایش جمعیت الگوی غذایی نسبت به گذشته بسیار متفاوت شده است.

وی در رابطه با خودکفایی برای تولید گندم بیان کرد: قریب به 117 میلیون تن تولید محصولات کشاورزی مان در حوزه های مختلف است و ذخیره گندم خیلی خوبی را داریم و خودکفا هستیم. ذخایر راهبردی مثل گندم قریب به 8.5 میلیون تن داریم.

معاونت وزیر جهاد کشاورزی در امور دام، به دستاوردهای صنعت دامپروری اشاره کرد و گفت: در اوایل انقلاب یکی از کشورهایی بزرگ واردکننده محصولات لبنی بودیم ولی امروز به وفور این محصولات در داخل تولید می شود و تولید شیر در کشور به بیش از 10 میلیون تن در سال رسیده که تا نه ماهه اول امسال قریب به 750 هزار تن صادرات شیر را به صورت متنوع داشته ایم یعنی بیش از 20 محصول را به 30 کشور دنیا صادرات داشته ایم.

وی افزود: سرانه مصرف مرغ در اوایل انقلاب کمتر از پنج کیلو بود، امروز حدود 28 کیلو سرانه مصرف در کشور است.

در وضعیت موجود علیرغم اینکه نزدیک به دو برابر میانگین سرانه جهانی تولید و مصرف مرغ مان است، امکان صادرات را پیدا کرده ایم و در چهار ساله گذشته قریب به 1,5 میلیون تن محصولات حوزه طیور را صادرات داشته ایم.

رکنی با اظهار به اینکه در حوزه آبزیان بیش از 30 درصد افزایش صادرات امسال نسبت به سال گذشته داشته ایم، متذکر شد: در اوایل اقلاب سرانه مصرف آبزیان کمتر از چهار کیلو بود ولی اکنون به بیش از 10 کیلو رسیده است و با رشد بسیار خوب در بحث صادرات پیش می رویم.

وی با بیان اینکه بیش از 85 درصد تامین غذا که امنیت غذا و کاهش فقر را به دنبال دارد، در داخل انجام می پذیرد، تاکید کرد: به دنبال این هستیم که همزمان با افزایش غذا بر کیفیت آن پرداخته شود و پایداری اکوسیستم هایی که در بخش کشاورزی است مورد توجه قرار گیرد، این در حالی است که محدودیت آب را هم متوجه هستیم و به دنبال این هستیم که تغییر رفتار در کارمان داشته باشیم.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,78,83,1246/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران از سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، رحیم بخشی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مازندران توانست در یک کارگروهی توانمندی‌های خود را براساس نظام نامه ابلاغی به نمایش بگذارد، اظهار کرد: از ابتدای شروع فعالیت نماینده تا پایان آن برنامه‌ریزی مناسبی برای حضور زنجیره‌های ارزش مازندران در این نمایشگاه صورت گرفت.

وی افزود: بیش از ۲۰ واحد تولیدی با اولویت زنجیره‌های ارزش ۱۲ گانه استان توانستند در این عرصه بین‌المللی حضور بهم رسانده و توانمندی‌های خود به نمایش بگذارند.

مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه از ۱۲ زنجیره ارزش، هشت زنجیره ارزش در بخش کشاورزی حضور یافتند، گفت: در این نمایشگاه ۲۴ درصد تولید ناخالص محصولات کشاورزی، دو درصد شیلات و حدود شش درصد محصولات باغی در بخش اقتصادی استان نقش بر عهده داشتند.

بخشی با تاکید بر اینکه در ایران اکس پو۲۰۲۴، حدود ۷۰ کشور حضور داشتند و فرصت تجربه‌آموزی مناسبی برای بخش صادراتی استان‌های مختلف به شمار می‌رفت، تصریح کرد: شناسایی بازارهای جدید صادراتی و حضور رایزن‌های اقتصادی کشورهای مختلف، زمینه‌ساز توسعه تجارت برای استان‌های مختلف بود که مازندران هم توانست از این مهم بهره بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال‌های آتی این دستاوردها را به خوبی توسعه داده و برای اشتغال بیشتر بهره بگیریم.

کد خبر 750163

دیگر خبرها

  • بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران درآمل نیمه خرداد تحویل می‌شود
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • بازگشت ۲۳۹ واحد غیرفعال کشاورزی لرستان به چرخه تولید
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار