Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:29:49 GMT

حافظان قرآن کریم در قزوین تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۴۸۳۸

حافظان قرآن کریم در قزوین تجلیل شدند

قزوین- همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر از حافظان قرآن کریم در قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در راستای اجرای رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر تربیت ده میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، روز چهارشنبه همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه از حافظان قرآن کریم همسران و فرزندان کارکنان پایور قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی و تیپ ۱۱۶ شهید صفوی قزوین تجلیل به عمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام کربلایی محمدی در این همایش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام (ره) و شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: : با آسیب‌های اجتماعی که فضاهای مجازی ایجاد کرده‌اند خانواده‌ها نیز باید فضاهای مناسب را برای تربیت اسلامی فرزندان خود ایجاد کنند که نهاد مقدس عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند این شرایط را برای خانواده های کارکنان فراهم کند.

رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین قرآن را کتاب زندگی و به عنوان اصلی ترین منبع تربیتی انسان ها معرفی کرد و افزود: خانوده ها باید بر اساس آموزه های تربیتی اسلام به تربیت صحیح فرزندان خود بپردازند.

وی بر بهره مندی از توان معنوی و اخلاقی حافظان قرآن تاکید کرد و ادامه داد: قرآن در اصل، حافظ سلامت انسان ها است و می توان از آن به عنوان برنامه زندگی و متضمن سعادت دنیوی و اخروی بهره برد.

حجت الاسلام کربلایی محمدی در پایان ابراز امیدواری کرد: انقلاب اسلامی ایران برای جاری و حاکم ساختن قرآن کریم در زندگی مردم به وجود آمده است و امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و همت و تلاش مسئولان و خانواده ها به چشم انداز ده میلیون حافظ قرآن کریم که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند دست یابیم.

در پایان این مراسم از حافظان قرآن کریم همسران و فرزندان کارکنان پایور با اهدا لوح تجلیل به عمل آمد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • حضور ۳۳۷ حافظ آذربایجان شرقی در آزمون اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • برگزاری آزمون کسب مدرک تخصصی ۱۵۴ حافظ قرآن در بوشهر
  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی