Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان‌های غیرمجاز را نخورند و امنیت و معرفت سفر عتبات خود را دستخوش این کاروان‌ها قرار ندهند.به گزارش بلاغ، سرپرست برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات گفت: مردم گول ارزان تمام شدن سفر با کاروان‌های غیرمجاز را نخورند و امنیت و معرفت سفر عتبات خود را دستخوش این کاروان‌ها قرار ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی آقایی سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات،اظهار کرد: هر پولی که از زائران عتبات عالیات دریافت می‌شود باید در قبال آن یک سری خدمات به این افراد ارائه شود و تاکید ستاد عتبات عالیات بر این است که خدمات فوق باید از استاندارد و امنیت کافی برخوردار باشند.

وی تصریح کرد: مردم گول این موضوع که هزینه کمتری را به کاروان‌های آزادبر می‌پردازند را نخورند و اگر به دنبال این هستند که سفری ایمن و بامعرفت را در عتبات عالیات سپری کنند و شیرینی و حلاوت این سفر معنوی را درک کنند، باید در کاروان‌های رسمی سازمان حج و زیارت ثبت نام خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات خاطرنشان کرد: ثبت نام در کاروان‌های آزادبری که به طور غیرمجاز، به اعزام زائران به عتبات عالیات اقدام می‌کنند، سفری پر استرس و مخاطره آمیز برای آن‌ها در بر دارد و اغلب گروه‌های آزاد بر فاقد هر نوع پوشش امنیتی و بیمه‌ای هستند.

آقایی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به ازای هر کاروان ۴۰ نفره، ۱۷ اتاق در اختیار هر یک از کاروان‌ها قرار می‌دهد، ادامه داد:۱۱ اتاق ۲ تخته و ۶ اتاق ۳ تخته در اختیار زائران عتبات عالیات قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در کاروان‌های آزاد تعداد اتاق‌ها به نصف آمار فوق یعنی به ۷ یا ۸ اتاق تقلیل پیدا کرده و به دنبال آن مشکلات فراوانی را برای زائران ثبت نام کرده در کاروان‌های مذکور ایجاد می‌کند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اظهار کرد: در کاروان‌های تحت نظر سازمان حج و زیارت به ازای هر ۳۸ زائر یک راهنما و همچنین یک روحانی یا مداح در اختیار کاروان قرار می‌گیرد و این افراد قبل از آغاز سفر با سایر زائران در ارتباط هستند.

آقائی تصریح کرد: کاروان‌های حج و زیارت تمام نکات ایمنی و موارد ضروری را قبل و در حین سفر به زائران عتبات عالیات گوشزد می‌کنند و همچنین قبل از ورود کاروان‌های مجاز به هتل‌های طرف قرارداد، هتل مربوطه توسط تیم کارشناسی سازمان حج و زیارت، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تایید این تیم، کاروان‌ها را در آنجا مستقر می‌کنند.

وی افزود: بسیاری از مدیران کاروان‌های آزاد بر، بدون انجام هیچ گونه هماهنگی قبلی زائران را به عتبات عالیات برده و با سوء استفاده از احساسات معنوی آنها، این زائران را به حرم اهل بیت راهی می‌کنند و به این بهانه، به دنبال پیدا کردن هتلی ارزان قیمت و البته مطابق با قیمت مورد دلخواه خود می‌گردند.

سرپرست دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات اضافه کرد: متاسفانه مدیران کاروان‌های آزادبر عتبات عالیات به مسئله امنیت و ارائه خدمات با کیفیت به زائران اهمیتی نمی‌دهند و البته تفاوت هزینه‌ای که زائران آزادبر پرداخت می‌کنند با هزینه کاروان‌های رسمی سازمان حج و زیارت، مبلغ قابل توجهی نیست و بهتر است که مردم امنیت خود را به خاطر این مبالغ ناچیز به خطر نیندازند.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۴۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی پور، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، گفت: جشنواره "زیر سایه خورشید" به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی و تشکل‌های عضو شبکه جوانان رضوی برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره " زیر سایه خورشید"برنامه ریزی می‌شود، افزود: استان کرمان به مدت ۱۱ روز از جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه لغایت دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه میزبان کاروان رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

وی، با بیان اینکه شعار برنامه‌های سال جاری "با شما سربلندیم" می‌باشد افزود: برنامه‌های امسال با حضور ۴ کاروان متشکل از خادمین حرم امام رضا (ع) برگزار می‌شود که این کاروان‌ها جهت شرکت در ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به ۱۰۰ شهرستان، شهر، بخش و روستای استان سفر می‌کنند.

محمدی پور، همچنین از برگزاری جشن "زیر سایه خورشید" در شهرستان کرمان خبر داد و گفت: جشن بزرگ "زیر سایه خورشید" با حضور کاروان رضوی و کرسی تلاوت قرآن توسط استاد حاج احمد ابوالقاسمی، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد، شعرخوانی صابر خراسانی و مولودی خوانی حاج سید مهدی میرداماد بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری جشنواره "زیر سایه خورشید"استان کرمان، با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) خواهد بود، اظهار داشت: در جشن" زیر سایه خورشید" به شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی عتبات عالیات، مشهد مقدس و… اهدا می‌شود.

وی، دیدار با ائمه جمعه، علما و مسئولین استان، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، دیدار با کارکنان ادارات، دیدار با صنعتگران، دیدار با اصناف و بازاریان، دیدار و عیادت از جانبازان، بیماران و سالمندان، دیدار با ایتام و کودکان بی سرپرست، غبار روبی مزار شهدا، شرکت در دعای ندبه و نماز جمعه، حضور در جشن "شکوفه‌های نور" ویژه دختران، حضور در مراکز اصلاح و تربیت و زندان‌ها، حضور در مراکز آموزشی نیروهای مسلح، حضور در بقاع متبرکه و… را از دیگر برنامه‌های کاروان رضوی در استان کرمان برشمرد.

کد خبر 6099468

دیگر خبرها

  • کرمانی ها ۱۰ روز زیر سایه خورشید می روند
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • محتوای فرهنگی برای کاروان‌های حج استان سمنان تدوین شود
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است