Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، «امیر» ساخته نیما اقلیما است که اولین اثر سینمایی خود را راهی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر کرده است.

این فیلم با بازی میلاد کی مرام در نقش قهرمان افسرده تلاش می کند با نماهای خاص خود مخاطب را مبهوت کند.

«امیر» در ژانر اجتماعی با داستانک هایی که در نهایت به یک خط یعنی امیر می رسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سنگ صبور همه آدمهای داستان و حلال مشکلات آنان است بی آنکه دیگران حتی لحظه ای به او و مشکلات بزرگش فکر کنند.

کاراکتری که نویسنده از امیر در داستانش تصویر می کند شخصیتی درونگرا با عاطفه کم حرف و با تجربه است و نمای بیرونی این شخصیت البته تا حد زیادی خلاف شخصیت درونی است و شاید همین شخصیت اوست که سبب می شود آدم های داستان به او اعتماد کنند و بار بزرگ زندگی خود را بر روی دوش او بیندازند و حتی عاشقش شوند.

در مقابل زندگی شلوغ و پر تنش اطرافیان امیر، او ظاهرا زندگی آرامی را سپری می کند و نویسنده با فضاهای اطلاعاتی اندکی که در طول داستان از شخصیت درونی امیر می دهد این آرامش را شبیه آرامش قبل از طوفان نشان می دهد. آرامش و سکوتی که هر لحظه آماده انفجار است.

همه اینها اما سبب نمی شود که با یک داستان پر تنش و پر از روایت سرو کار داشته باشیم و به نوعی در داستان کنونی امیر را می بینیم که می بایست خودخواسته یا ناخواسته مشکلات آدم های ویران شده و سقوط کرده اطرافش را حل کند و تمام و از آنجا که اساسا نویسنده از هرگونه تعلیق و تنش در داستانش پرهیز کرده، شاهد روایتی تقریبا یکنواخت و تا حدی با ریتم کند هستیم که به نظر می رسد از ضعف های اصلی فیلمنامه است.

ساختار اما بهتر دقیق تر و حساب شده تر از فیلمنامه است و به نظر می رسد نیما اقلیما در کارگردانی موفق تر از فیلمنامه نویسی عمل کرده و ظاهر شده است.

بازی های روان هادی کاظمی و سحر دولتشاهی و البته تا حدی میلاد کی مرام، قاب بندی های متفاوت در سینمای ایران که توسط ادیب سبحانی به ثبت رسیده و کاملا در خدمت ساختار و فیلمنامه قرار گرفته و به نوعی تاکید بر حقارت و کوچکی و تنش های درونی آدمهای فیلم در مقایسه با دنیای پیرامونی ایشان است.

این تاکید با نماهایی چرک از تهران سرد و بی روح و یخ زده تکمیل می شود و به نوعی تبر فراموش شدن این آدم ها در زندگی روزمره از یکسو و فراموش کردن و نادیده گرفتن آنها از سوی دیگر توسط اجتماع تاکید می کند و بی اغراق باید فیلمبرداری و بازی های این فیلم را از نقاط قوت و ارزشمند «امیر» به حساب آورد.

در مجموع معتقدم امیر اگرچه شاید نتواند به لحاظ گیشه به موفقیت قابل توجهی دست یابد اما ساخت و حضور چنین فیلم هایی در سینمای ایران می تواند به شکل غیر مستقیم به تماشاگران ما متفاوت دیدن را آموزش دهد و البته سینمای ایران نیز از حضور بیشتر فیلم های مستقل و فیلمسازان مستقل همچون امیر و اقلیما بهره مند شود.

لاله محمودی
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران

نیما اقلیما جشنواره فیلم فجر

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۵۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین

در ادامه رقابت‌های فوتسال جام ملت‌های آسیا و در مرحله حذفی، تیم ملی کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی سنگربان قزوینی بهره می‌برد، امروز از ساعت ۱۲ و ۳۰ به مصاف تیم قرقیزستان می‌رود.

تایلند میزبان جام ملت‌های فوتسال آسیا است.

حضور رکابزنان استان در اردو‌های تیم ملی

رکابزنان قزوینی در اردوی کوهستان حسین زنجانیان و طا‌ها قابلی رکابزنان استان به اردوی آسیایی دوچرخه سواری کوهستان دعوت شدند.

این اردو از امروز به مدت یک هفته در گیلان برگزار می‌شود.

رکابزنان ملی پوش استان خود را مهیای رقابت‌های آسیایی می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • نگاهی به تئاتر شاماران/ردپای افسانه جاماسب در زندگی سیاه باز
  • آیا ارز دیجیتال حلال است؟
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • غول‌های آهنی در مزارع: نگاهی به فرآیند تولید تراکتورهای غول پیکر (فیلم)
  • نگاهی بر اخبار ورزشی پنجم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر
  • دهه کرامت، فرصت مناسبی برای نمایش الگوی شادی حلال
  • نگاهی به روابط اقتصادی ایران و پاکستان