Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@21:59:25 GMT

بخش دولتی پالایشگاهی در حوزه پلاسما ندارد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۶۲۷۱

بخش دولتی پالایشگاهی در حوزه پلاسما ندارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ تنها پالایشگاه فعال در حوزه پلاسما به علت تکنول‍وژی پایین به بخش خصوصی واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون هاشمی با اشاره به اینکه مراکز جمع آوری پلاسما بدون مجوز فعالیت نمی کنند، گفت:‌ در همه کشورهای پیشرفته دنیا تاکنون اقدامات مهمی درخصوص جمع‌آوری پلاسما درجهت رفع مشکلات درمانی انجام شده و ایران نیز دراین میان رتبه به نسبت قابل قبولی دارد، تولید پلاسما و استفاده از آن در جهت درمان با تکنولوژی بالا باید صورت گیرد که خوشبختانه کشورمان به این حوزه طی سالیان گذشته ورود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه فعالیت مراکز جمع آوری پلاسما بدون مجوز امکان پذیر نیست، افزود:‌ این مراکز پلاسما را از اهداکنندگان دریافت کرده و در مقابل هزینه‌ای را به عنوان هدیه به فرد اهدا کننده پرداخت می کنند، بنابراین بررسی های بسیاری در این زمینه صورت گرفته و اقدام خلاف قانونی تاکنون از این مراکز دیده نشده است؛ درحال حاضر در ایران به جز یک پالایشگاه که متعلق به سازمان انتقال خون است، پالایشگاهی برای استفاده از پلاسما در جهت تولید فرآورده های دارویی وجود ندارد.

وی تاکید کرد:‌ بنابراین شرکتهای فعلی فعال در این حوزه با مجوز وزارت بهداشت اقدامات لازم را انجام داده و از تکنولوژی بسیار بالا در این جهت استفاده می شود، درحوزه کمیت و کیفیت درحوزه پلاسما پس از آمریکا دومین رتبه متعلق به ایران است؛‌ از این رو اگر افرادی سودجو در این حوزه به دنبال ایجاد مشکل هستند، وزارت بهداشت و درمان باید نظارت ها را تقویت کند؛ اما طی بررسی های گذشته فراکسیون غذا و دارو اقدامات شرکت های جمع آوری پلاسما قانونی بوده و هیچ مشکلی وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به اینکه تاکنون تخلفی با نگاه سودجویی و سوءاستفاده  وجود نداشته است، گفت:‌ در گذشته گزارشاتی درخصوص وجود تخلف در برخی مراکز جمع آوری پلاسما در فراکسیون غذا و دارو مطرح شد، اما پس از بررسی های به عمل آمده مشخص شد که چنین تخلفاتی از اساس کذب است؛ ضمن اینکه تنها پالایشگاه بخش دولتی نیز به بخش خصوصی واگذار شده است، بنابراین اگر بخش خصوصی موفقیتی نداشته پس چرا تنها پالایشگاه بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذار شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۶۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، ظرفیت تولید روزانه مینی پالایشگاه دهدشت معادل یک هزار و ۴۰۰ تن از نوع بنزین و گازوئیل با کیفیت یورو و گاز مایع و مازوت سنگین بوده که مازوت تولیدی این پالایشگاه قابلیت مصرف سوختی دارد.

۱۵۰ میلیون دلار اعتبار برای ساخت این پالایشگاه تخصیص یافته است.

این پالایشگاه برای ۱۰۰ نفر اشتغال زایی می کند.

این خبر تکمیل می شود....

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه مراکز جوار کارگاهی برای تربیت نیروی متخصص
  • جمع‌آوری روغن غیر قابل مصرف انسانی در چهارمحال و بختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • کلنگ‌زنی پالایشگاه نفت خام کهگیلویه
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ۳۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز جمع‌آوری شد
  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • بودجه دولتی برای حوزه‌های علمیه | جمع مبلغ نهاد‌های فرهنگی و مذهبی ۶۷ هزار میلیارد تومان!