Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر - شهرستان گناوه در رشته دو و میدانی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و در مسابقات مختلف به مقام‌های خوبی دست یافته است که باید به پتانسیل‌ها در این شهرستان توجه شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - اسماعیل کشتکار: دو و میدانی به عنوان مادر ورزش‌ها شناخته می‌شود و تاکیدات و سفارش‌های بسیار زیادی به این ورزش شده است و در سال‌های اخیر نیز شاهد حضور و استقبال بیشتر از این ورزش هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با برگزاری مسابقات آموزشگاهی شاهد ظهور و بروز استعدادهای فراوانی در این ورزش هستیم که می‌توان با شناسایی این استعدادها و توجه به پتانسیل‌های آنها زمینه موفقیت بیشتر آنها را فراهم کرد.

شهرستان گناوه در رشته دو و میدانی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و در مسابقات مختلف به مقام‌های خوبی دست یافته است که باید به پتانسیل‌ها در این شهرستان توجه شود.

دو و میدانی آموزشگاهی استان در تسخیر گناوه

اسکندر احمدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان گناوه به خبرنگار مهر گفت: در رشته دو و میدانی در تمام مقاطع پسران و دختران آموزشگاه های استان حضور یافتیم و توانستیم سه عنوان قهرمانی تیمی در مقطع ابتدایی دختران، متوسطه اول دختران و متوسطه اول پسران و دو نایب قهرمانی تیمی در مقاطع ابتدایی پسران و متوسطه دوم پسران کسب کنیم و این نشان از توانایی معلمان ورزش، دانش آموزان ما و برنامه ریزی درست کارشناس تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دارد.

وی افزود: سیاست آموزش و پرورش ایجاد شور، نشاط، شادابی و تقویت کارهای گروهی در مدارس است و این کار به وسیله ترویج ورزش از طریق المپیاد های درون مدرسه ای و برگزاری مسابقات صورت می‌گیرد.

اسکندر احمدی تصریح کرد: شهرستان گناوه با توجه به افزایش سرانه ورزشی خصوصاً در بخش پسران و اولویت پیش‌بینی افزایش سرانه ورزشی در بخش دختران روند رو به رشد در سطح ورزش مدارس و مسابقات استانی و کشوری را داشته است.

وی اظهار داشت: تهیه تجهیزات ورزشی باعث شده که نتایج درخشانی طی این سه سال در رشته های مختلف کسب شود و این نیاز وجود دارد که روز به روز توجه بیشتری به ورزش مدارس شود و سعی ما در آموزش و پرورش نیز در همین راستا است.

شناسایی استعدادهای دو و میدانی

عبدالحسین داوودی مسئول انجمن دو و میدانی آموزشگاه‌های پسران استان بوشهر نیز به خبرنگار مهر گفت: مسابقات دو و میدانی آموزشگاه های استان بوشهر در ۵ مقطع سه مقطع پسران و دو مقطع دختران برگزار شد و کیفیت و استعدادهای کشف شده در این مسابقات ثابت کرد که استان بوشهر و شهرستان گناوه که قطب اصلی دو و میدانی دانش آموزی استان است سرشار از استعداد های ناب بوده که اگر به آن توجه و دوره‌های آموزشی با کیفیت برگزار شود نتیجه آن را در سطح کشوری و بین المللی خواهیم دید.

وی افزود: استان بوشهر هر ساله ملی‌پوشان زیادی را به تیم ملی دو و میدانی دانش آموزی معرفی می‌کند علیرضا بویراتی و علی میرزاده در سال‌های قبل به مسابقات جهانی دانش‌آموزی در کشور استونی را یافتند و بر سکوی جهانی ایستادند.

داوودی تصریح کرد: تا قبل از دو سال اخیر رقابت دو و میدانی دانش آموزی استان با ۶ یا ۷ منطقه برگزار می شد ولی طی این دو سال اخیر مسابقات بین ۱۳ تا ۱۵ منطقه برگزار می‌شود و این خبر از افزایش و حضور دو برابری مناطق و شهرستان ها در این مسابقات می دهد.

موفقیت دختران دونده

رئیس انجمن دو و میدانی آموزشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: تا ۲ سال قبل مسابقات دو و میدانی در قسمت بانوان در هیچ مقطعی برگزار نمی‌شد ولی با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای دبیران استان در سال گذشته مسابقات دختران در مقطع ابتدایی را استارت زدیم و امسال نیز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول برگزار شد از سال آینده متوسطه دوم هم اضافه خواهد شد.

داوودی اضافه کرد: دو و میدانی ابتدایی دختران سال گذشته در سطح کشور حضور یافت و استان بوشهر در بین ۲۴ استان مقام ششم را کسب کرد و در اولین حضور و تجربه کشوری موفق بود و این نشان از استعداد استان در رشته دو میدانی دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه در تمامی شهرستان های استان مکان و محل مناسبی برای تمرین بانوان وجود ندارد و با توجه به اینکه عصرها مسابقات فوتبال آقایان برگزار می شود تمرین بانوان در پیست های دو و میدانی غیر ممکن می شود.

لزوم توجه به ورزش مدارس

غلامرضا خدری کارشناس تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه نیز به خبرنگار مهر گفت: با توجه به وجود استعداد های فراوان در رشته دو و میدانی در شهرستان گناوه و کسب مقام های کشوری در سالیان گذشته و افتخار آفرینی برای ورزش استان نگاه مسئولین به این ورزش متفاوت تر از سالیان قبل می باشد.

وی افزود:  هزینه های بیشتری نسبت به قبل در دو و میدانی و در این زمینه انجام می شود که خوشبختانه نتایج درخشان و ارزنده ای توسط دانش آموزان عزیز در پنج مقطع پسران ابتدایی و متوسطه اول و دوم  و دختران ابتدایی و متوسطه اول بدست آمد که حاصل این تلاش سه مقام قهرمانی و دو مقام نایب قهرمانی برای شهرستان بود.

خدری تصریح کرد: چند سالی است که گناوه گوی سبقت را در دو و میدانی از رقبا ربوده است و سال گذشته نیز گناوه سه مقام قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کرد.

وی بیان داست: مربیان مقاطع پسران ما عبدالحسین داوودی، علی پرور، عبدالحسین کشتکار و حسین سعیدی بودن و مربیان تیم های دختران کبری عبداله پور، حکیمه گودرزی و زهرا سیفی تشکیل می دادند.

خدری اضافه کرد: جا دارد از حمایت‌های مدیریت آموزش و پرورش، تمام مربیان پرتلاش تربیت بدنی و محسن ابراهیمی رییس هیات دو و میدانی شهرستان قدردانی کنم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۶۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) اظهار داشت: با احترام به دو تیم محبوب پایتخت و همه هواداران فوتبال، شهرداری تهران هیچ قصد و برنامه‌ای برای باشگاه داری و ورود به مدیریت ورزش حرفه‌ای ندارد.

وی افزود: همچنین شهرداری در عین حال به وظایف خود در ورزش همگانی حمایت از استعدادهای برتر و همچنین حمایت کلان از سیم‌های باشگاهی و ملی پایبند است.

کد خبر 6095957

دیگر خبرها

  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس
  • اعلام نفرات برتر لیگ دو‌و‌میدانی شهید شمسی‌پور + اسامی
  • رقابت ۸۰ دونده مستعد استان همدان در لیگ دو و میدانی شهید شمسی پور
  • پایان مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل با معرفی نفرات برتر
  • شهرداری تهران برنامه‌ای برای باشگاه‌داری ندارد
  • پایان مسابقات اسکیت فری استایل با معرفی نفرات
  • معرفی نفرات برتر مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل در شاخه بتل
  • معرفی برترین‌های مسابقات دستجات آزاد اسکیت فری استایل
  • آینده‌نگری در ورزش برای پرورش استعدادها ضروری است
  • تشییع و خاکسپاری شهید دفاع مقدس در گناوه برگزار می‌شود