Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:59:33 GMT

آغاز نوسازی بافت های فرسوده از فردا با حضور روحانی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۷۱۲۷

آغاز نوسازی بافت های فرسوده از فردا با حضور روحانی

برنامه ملی بازآفرینی شهری فردا با حضور رئیس جمهور، تعدادی از وزرا، نمایندگان مجلس، معاون قوه قضائیه و رؤسای سازمان های عضو ستاد ملی بازآفرینی شهری در وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در سی و نهمین نشست  ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار که پنج شنبه ۱۸ بهمن ماه در محل وزارت راه و شهرسازی و به ریاست حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد، برنامه ملی بازآفرینی شهری امید در تعدادی از استان ها آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور در این نشست ضمن صدور دستور آغاز اجرای طرح ملی بازآفرینی شهری امید در چند استان، گزارش عملکرد ستاد ملی بازآفرینی شهری وکارگروه های زیرمجموعه را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.

گفتنی است در این نشست علاوه بر عباس آخوندی وزیر راه و شهر سازی و نایب رییس ستاد ملی بازآفرینی شهری، چند تن از وزرا و تعدادی از رؤسای سازمان ها و نهادهای عضو این ستاد، استانداران و دبیران ستادهای استانی نیز به صورت ویدئوکنفرانس حضور خواهند داشت. این نشست بر اساس سند ملی راهبردی احیاء، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری پیرو مصوبه هیئت دولت در شهر یور ماه ۹۳ تشکیل می شود.

جلسات ستاد ملی بازآفرینی پایدار شهری که به بررسی همه‌جانبه مشکل بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص دارد، به موجب سند مذکور برای بررسی ابعاد مختلف موضوع و با حضور نمایندگانی از وزارت ارتباطات و فناوری، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت نیرو، شرکت ملی گاز ایران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قوه قضائیه، کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، وزارت کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک مرکزی، شهرداری تهران، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفاظت از محیط زیست، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت دادگستری، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شرکت آب و فاضلاب و نیروهای مسلح هر دو هفته یک بار تشکیل می شود.

در جلسات ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار تاکنون وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری در استان‌های خراسان شمالی، یزد، گلستان، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، ایلام، کرمان، کرمانشاه، اردبیل، البرز، قزوین، کردستان، خراسان رضوی، فارس، آذربایجان شرقی، اصفهان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، قم، همدان، هرمزگان، گیلان، لرستان و بوشهر بررسی و بر اساس سیاست های ملی و استانی مصوب و ابلاغ شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان

شهردار خوی از مسیرگشایی در بافت فرسوده و قدیمی این شهر با هدف کاهش ترافیک خبر داد و گفت: اجرای پروژه‌های مسیرگشایی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسن نصرالله‌پور امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در گفت‌وگو با خبرنگاران با توجه به اقدامات عمرانی شهرداری خوی شامل احداث کمربندی و مسیرگشایی در ۵ نقطه از بافت فرسوده شهر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها پاسخی به مطالبات مردمی در راستای کاهش ترافیک است.

وی افزود: همچنین با اجرای این پروژه‌ها در راستای بازآفرینی شهری اقدام و سعی داریم که مناطق کم برخوردار خوی نیز توسعه یابند.

شهردار خوی با اشاره به عملیات احداث کمربندی شهید سلیمانی گفت: کمربندی شهید سلیمانی به طول ۶ کیلومتر در مسیر رفت و برگشت که هر مسیر آن چهار بانده بوده و احداث آن موجب کاهش ترافیک خواهد شد.

نصرالله‌پور با اشاره به پروژه‌های مسیرگشایی در راستای کاهش ترافیک شهری توسط مدیریت‌شهری خوی تصریح کرد: مسیرگشایی ادامه شیخ نوایی، بهشتی شمالی، پشت پارک ملت منتهی به جمشیدآباد از جمله این پروژه‌ها است با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 750525

دیگر خبرها

  • حضور طالبان در نشست کشورهای اسلامی
  • رشد ۴۰۰ درصدی طرح‌های بازآفرینی شهری در پایتخت
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال
  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی با حضور امیرعبداللهیان
  • بسته‌های تشویقی شهرداری جهت رغبت در نوسازی بافت‌های فرسوده!
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • توسعه فضای سبز در بافت فرسوده شهر قم
  • اعمال بسته نوسازی بافت فرسوده در ۵۸۱ شهر
  • میزان تسهیلات بافت‌های فرسوده اعلام شد