Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اخذ آزمون‌ها در مدارس ابتدایی و ورود کتاب‌های کمک درسی و آموزشی ممنوع می‌شود که این تحول بزرگی در تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است. ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲ استانها آذربایجان شرقی نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، مجتبی زینی‌وند صبح امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی که در استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه هیچ تحولی در جوامع بدون مداخله آموزش و پرورش ممکن نیست اظهار داشت: آموزش و پرورشی موفق است که علاوه بر دولت، از مشارکت مردمی و همه ظرفیت دستگاه‌های استان استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی تجلی مشارکت‌های مردمی است افزود: مدارس غیردولتی مجموعه‌ای است که اکثریت آن را بازنشستگان آموزش و پرورش تشکیل داده و انگیزه بالایی برای آموزش دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از 8 هزار معلم در این مدارس غیردولتی استان مشغول به تدریس هستند گفت: بیش از 3000 مدرسه و مرکز غیردولتی در استان داریم که صرفه‌جویی حاصل از ساخت فضای  آموزشی رقم بسیار بالایی است.

وی افزود: سرانه‌ای که دولت باید برای هر دانش آموز می‌داد، اکنون در مدارس غیردولتی مشغول هستند که در واقع این افراد هم «خیرین مدرسه‌دار» هستند.

زینی‌وند در ادامه با تاکید بر اینکه زمین‌های با کاربری آموزشی در شهرها در اختیار مدارس غیردولتی قرار گیرد تصریح کرد: علاوه بر این طبق قانون فضاهای آموزشی مازاد و پروژه‌های نیمه تمام می‌تواند در اختیار مؤسسات غیردولتی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه میانگین پوشش دانش‌آموزان غیردولتی در تبریز بیش از میانگین کشوری است گفت: پوشش مدارس غیردولتی در تبریز 14 درصد است که این رقم در کشور 12 درصد بوده و تکلیف آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه 15 درصد است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی و خانواده  با تاکید بر ارائه تسهیلات به مدارس غیردولتی افزود: شهریه کف و سقف حدود 3 میلیون تومان است که در آذربایجان شرقی پایین بسته شده و در بسیاری از مناطق استان به مراتب کمتر از این رقم  است.

وی از حذف آزمون‌های مدارس مقاطع ابتدایی کشور خبر داد و گفت: همه اندیشمندان و کارشناسان تعلیم و تربیت معتقدند که دانش‌آموز باید از بودن در مقطع ابتدایی در مدرسه لذت ببرد چرا که وجود آزمون‌های مختلف در ابتدایی و دروس کمک آموزشی باعث ایجاد اضطراب و استرس شده بود. 

زینی‌وند با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان بعد از عدم موفقیت در آزمون‌ها تا پایان عمر از مدارس و غیره زده می‌شدند ابراز داشت: اخذ کلیه آزمون‌ها در مدارس ابتدایی و ورود کتاب‌های کمک درسی و آموزشی ممنوع می‌شود که این، تحول بزرگی در تعلیم و تربیت آموزش و پرورش است.

انتهای پیام/ح

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره شفاف شدن شهریه‌های مدارس غیردولتی گفت: در طرح اصلاح قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی که انجام شده یکی از بحث‌ها قانونمندی در پرداخت شهریه، حقوق حق‌التدریس‌ها، زمان آموزش، عنوان و مجوز مدارس و کیفیت مدارس است که مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: موارد مذکور هم مورد مطالبه معلمان حق‌التدریس غیرانتفاعی و هم صاحبان مدارس بود و طوری قانون را تصویب کردیم که منافع هر دو طرف تامین شود و حقوق کسی ضایع نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس ادامه داد: به نظر می‌رسد با اصلاح قانون تاسیس مدارس غیرانتفاعی مباحث مربوط به شهریه، کیفیت مدارس و نوع مدارس هم اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: با ابلاغ قانون جدید و نظارت جدی بر اجرای قانون، شهریه‌های مدارس غیردولتی سامان‌دهی می‌شود، چون الان با نقص‌هایی که در قانون قبلی وجود دارد، مواجهیم و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام فلاحی اظهار کرد: در قانون جدید بحث کسانی که می‌خواهند مجوز بگیرند دیده شده حتی به تعارض منافع به صورت جدی پرداخته شده است. 

وی درباره تعارض منافع گفت: منظور از تعارض منافع این است که شاید کسانی که ممکن است جایگاهی داشته باشند بخواهند مجوز بگیردند لذا یک محدودیت‌هایی برای آنها وجود دارد و اگر خودشان در آموزش و پروش و جا‌های دیگر سمت داشته باشند این‌ها در گرفتن مجوز‌ها محدود می‌شوند البته این مورد مربوط به مجوز‌های جدید می‌شود، چون قانون عطف به‌ماسبق نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس
  • تعیین «شهریه» مدارس غیردولتی ۳۱ اردیبهشت
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • تعیین تکلیف شدن عملیات ساخت و ساز اردوگاه شهید چمران در سامان
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • کیفیت بخشی به مقوله آموزش از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش
  • سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل ۲.۵ برابر شد
  • سبک بازی‌محور؛ افقی نو در حوزه آموزش دانش‌آموزان