Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگاه آموزشی اخلاق در پژوهش‌های پزشکی به مدت دو روز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار آنا، معاون علوم پزشکی و دبیر کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: «در راستای دانش‌افزایی و ارائه آخرین اطلاعات، آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، این کارگاه در دو روز و با حضور اعضای هیات علمی دانشکده‌های داندانپزشکی، پرستاری و مامایی، علوم پایه، روانشناسی، تربیت بدنی و مدیریت این واحد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

دکتر آرش قدوسی افزود: «ملاحظات اخلاقی در مطالعات کار آزمایی بالینی، ژنتیک، اپیدمیولوژیک، طراحی و روش‌شناسی مطالعات، ارزیابی سود و خطر، پژوهش روی داوطلب سالم، تعارض منافع در پژوهش و حریم خصوصی و راز داری از مهم‌ترین مباحث ارائه شده در این کارگاه بود.»

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با توجه به اهمیت حفظ حقوق بیماران و سایر موارد پژوهش‌های انسانی یا حیوانی پژوهش خاطرنشان کرد: «هر نوع پژوهش با نمونه‌های انسانی یا حیوانی یا بافت‌های انسانی باید با رعایت ملاحضات اخلاقی و قانونی همراه شود تا در عین بهره‌مندی از فواید پژوهش از خدشه‌دار شدن حقوق این افراد جلوگیری شود.»

قدوسی گفت: «پژوهش‌های پزشکی تنها شامل بررسی گروهی خاص از افراد نمی‌شود بلکه نوزادان، کودکان، بزرگسالان، افراد ناتوان ذهنی و حتی زندانیان را در بر می‌گیرد اما اصل در این نوع پژوهش‌ها، مبتنی بر رضایت افراد آسیب‌پذیر و یا سرپرستان آن‌ها است.»

وی با تشکر از معاونت برنامه‌ریزی و اعضای کمیته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) و دکتر ندا یاوری که در برگزاری این کارگاه تلاش کرد افزود: «این پژوهش‌ها باید با حفظ کرامت انسانی، بررسی تقدم سود به زیان، پاسخ‌گویی به آزمودنی‌ها در طول تحقیق انجام شود و در هر مرحله از پژوهش، رضایت آزمودنی ملاک انجام پژوهش است.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سید علی وکیلی گفت: واحد دارو در طرح نوروزی ۱۱۴ بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه در استان داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز بیش از ۳۰ بازدید را از مراکز بیمارستانی، صنوف و داروخانه‌ها انجام داده است، افزود: واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی هم بیش از ۴۰ بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌ها ثبت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علومپزشکی استان گفت: از سوی واحد نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

دکتر وکیلی ادامه داد: مجموعا ۲۴۵ بازدید از صنوف، داروخانه ها، مراکز بیمارستانی، واحد‌های تولیدی و... توسط معاونت غذا و دارو تا هشتم فروردین انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طی ایام تعطیل نیز به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ تخلفات مشاهده شده و شکایات خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • بازارچه صنایع خلّاق در واحدهای دانشگاه آزاد تهران راه‌اندازی می‌شود
  • بازارچه صنایع خلّاق در دانشگاه آزاد اسلامی شهرقدس راه‌اندازی می‌شود
  • تکمیل زنجیره دانش‌شهر ایران با گشایش ناحیه نوآوری
  • جذب هسته‌های فناور جدید در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه
  • بیان بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره
  • مسمومیت پنج نفر با گاز مونوکسیدکربن در اردبیل
  • تشریح بیماری‌های روحی و روانی حاصل تجربه ۱۴ هزار ساعت مشاوره 
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • دانشکده‌ هوش مصنوعی در تبریز تاسیس می شود