Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@03:02:52 GMT

دلیل سرمایه گذاری در بخش مسکن چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۷۴۷۶


به گزارش اعتماد آنلاین : محسن کوهکن عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به ۲ میلیون خانه خالی در کشور، گفت: اینگونه موارد را به صورت دستوری نمی توان حل کرد. در حال حاضر در حالت رکود هستیم ودر این شرایط در بخش مسکن کسی که توانایی مالی دارد و اگر می خواهد خرید کند به دلیل رکود خرید نمی کند.


 وی تصریح کرد: البته ما به علت یک عارضه بدی که در فرهنگ عمومی در ارتباط با عرضه و تقاضا وجود دارد هر موقع قیمت ها کاهش پیدا می کند ما نیز تقاضا را پایین می آوریم اما به محض اینکه یک شوکی ایجاد می شود و قیمت ها شروع به افزایش می کند شروع به خرید کردن می کنیم و با بالا بردن تقاضا نسبت به عرضه، به افزایش قیمت کمک می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر و در رابطه با مسکن نیز این مشکل وجود دارد.

 

این نماینده مجلس با اشاره به چرایی سرمایه‌گذاری مردم در مسکن، خاطرنشان کرد: در حالی که شاهد رکود در قیمت مسکن هستیم از سوی دیگر افزایش سالانه اجاره و رهن مسیر خود را طی می کند. دلیل این موضوع این است که سرمایه‌گذاری در بخش مسکن و زمین حتی علیرغم رکود، ضرر وجود ندارد. شاید گاهی شیب سودآوری آن کم شود اما هیچ وقت ضررنمی کند و چون چنین وضعیتی را دارد نهایتا افراد ترجیح می دهند با سرمایه گذاری که کرده خانه را خالی نگه دارند تا اینکه در زمان خوبی آن را بفروشند.

 

کوهکن تاکید کرد: معمولا کسانی که خانه خالی در تهران دارند کسانی نیستند که خانه ها را ساخته اند برای اینکه حق انتفاع تحت عنوان اجاره بگیرند؛ بلکه خانه را ساخته اند که اصل آن را واگذار کنند. دلیل اینکه واگذار نمی شود و خانه خالی مانده است نیز تابع وضعیت رکودی است که در بازار وجود دارد.

 

وی یادآور شد: درخصوص اخذ مالیات ازخانه های خالی قانون داریم که باید این قانون را اجرا کنیم.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع زاکانی از پرداخت ودیعه مسکن ۲۵.۵ میلیاردی به مدیرانش: خانه ندارند، وام دادم! | فیلم

مدتی است که تصویری از پرداخت ودیعه مسکن میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری در فضای مجازی منتشر شده است. موضوعی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید از آن اطلاعات دقیقی ندارد. اما علیرضا زاکانی، شهردار تهران می‌گوید ما نیازمند این بودیم مدیرانی که از شهرستان می‌آوریم یا در تهران هستند و خانه ندارند را بتوانیم مقدمات شرایط استقرارشان را فراهیم کنیم. بهترین راهی که در نظر گرفتیم این بود که برایشان وام با درصد بهره رایج در بانک‌ها بگیریم.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • خانه‌های منطقه ۲۲ تهران چند؟
  • شهرهای جدید دیگر بهشت محتکران نخواهد بود
  • ریزش بورس تا کی ادامه خواهد داشت؟
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • دفاع زاکانی از پرداخت ودیعه مسکن ۲۵.۵ میلیاردی به مدیرانش: خانه ندارند، وام دادم! | فیلم
  • جهش قیمت مسکن در تهران/ یک متر خانه ۸۱.۶ میلیون تومان!
  • جهش قیمت مسکن در تهران / یک متر خانه ۸۱۶.۳ میلیون تومان!
  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان