Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@03:33:32 GMT

انقلاب زمینه رشد و تعالی زنان را در جامعه ایجاد کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۷۹۴۵

انقلاب زمینه رشد و تعالی زنان را در جامعه ایجاد کرد

مشهد_ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش امکان پیشرفت و تعالی برای قشر بانوان و مومن جامعه باز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح چهارشنبه در همایش بانوی بافضیلت"استاد طاهایی" که در مکتب نرجس برگزار شد اظهار کرد: خانم طاهایی ذخیره اسلام در مسیر انقلاب بود و در بنیان گذاری بسیاری از اصول و دستاوردهای این انقلاب نقش موثر و سازنده داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جریان رشد علمی و آموزشی خواهران ما در خانواده‌های متدین در برخی از چهره‌های خاص سرچشمه گرفته بود که یکی از این سرچشمه‌ها خانم طاهایی بود.

امام جمعه مشهد با تاکید به اینکه پیامبر حضرت فاطمه(س) را روح خود می‌دانست و یکی از خصوصیات صدیقه اطهر این است که ایشان زمینه بسیاری از جریاناتی هستند که تضمین کننده اسلام ناب پیامبر است گفت: وقتی انقلاب به پیروزی رسید توسعه آموزش و علم و دانش در بین خواهران مومنه بسیار زیاد بود در صورتی که قبل انقلاب بخاطر آلودگی شدید مراکز آموزشی این خواهران از رشد علمی محروم می ماندند.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب فضای آموزشی کشور بسته بود و انقلاب باعث تغییر فضای فرهنگی آموزشی کشور شد ابراز کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب در حوزه دانشگاه و آموزش و پرورش امکان پیشرفت و تعالی برای قشر بانوان و مومن جامعه باز شد.

علم الهدی ادامه داد: در آن موقع فضاهای فرهنگی آموزشی به‌قدری آلودگی داشت که حتی نماز خواندن حرکت ضد ارزشی به حساب می‌آمد و در مسئله حجاب بانوان هر حرکت و شعائر حجاب به عنوان یک جریان ضد ارزشی تلقی می شد.

وی تاکید کرد: توسعه و رشد علم و دانش و فرهنگی که انقلاب به وجود آورد جریان دفعی نبود، و افرادی مانند خانم طاهایی که به عنوان شخصیت روشن‌اندیش انقلابی در جامعه بسته آن روز به شمار می رفت، در مسیر توسعه علم و دانش در خواهران متدینه قرار گرفت و در واقع او مکتب نرجس را با انگیزه و تفکر انقلابی تاسیس کرد.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: او به عنوان یک عالمه معلمه استاد تربیتی و پرورشی بود زندان و شکنجه را تحمل کرد و به عنوان یک خانم برجسته رزمنده فضایی را در عرصه تربیت بر روی آن نسلی باز کرد. ارزش او در جریان انقلاب به عنوان زمینه‌آفرین و در موقعیت امروز برای ما ثابت می‌شود.

وی خطاب به خانم های حاضر در جلسه تصریح کرد: شما در یک فضای دینی رشد کرده اید و در دین آموزی خاصی قرار گرفته اید.‌ غلبه و عرف فرهنگی در جوامع دانشگاه امروز، دین و ارزشمداری دینی است و هر کدام از شما باید چند برابر خانم طاهایی در دنیا تاثیر گذار باشد.

علم الهدی ادامه داد: احساس مسئولیت در سازندگی نسل آینده باید به مراتب قوی تر و نیرومندتر باشد. شما هر کدام باید چند برابر این شخصیت نقش‌آفرین دینی در جامعه داشته باشید.

وی با بیان اینکه ابزار ما برای ادامه دادن مسیر انقلاب دو مسئله است گفت: جامعه باید مقاوم و صبور باشد و در برخورد با کفار و دشمن سرسختی و مقاومت کند و اگر در این جهت مقاومت و صلابت نداشته باشیم، مقاومت اول هم بی نتیجه است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۷۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود

به گزارش همشهری آنلاین، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به‌ عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد، نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکارها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق شناسایی نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، گفت: تلاش در جهت اجرایی ساختن آن‌ها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبردها و راهکارهایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

کد خبر 847455 برچسب‌ها شهرداری شهردارى تهران رشوه

دیگر خبرها

  • آیا می شناسیدش؟
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • پویایی در جامعه نیازمند جهادی عمل کردن و تعالی فرهنگ ایثار است
  • شاهد پیشرفت و تعالی حاکمیت اسلام هستیم
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه