Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس گفت:بیش از 22 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی و 891 واحد پذیرنده شامل بنگاه های اقتصادی خصوصی و تعاونی این استان در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند.

سهراب مختاری، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از مجموع فارغ التحصیلانی که در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند بیش از 9 هزار و 550 نفر بعد از بررسی های کارشناسی مجاز کارورزی شناخته شده و از بین آنها نیز بیش از 420 نفر با عقد قرارداد مشغول به کار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: نگاه دولت در ایجاد اشتغال ارائه بسته های پنج گانه اشتغال فراگیر بوده که یکی از این بسته ها طرح توانمند سازی نیروی کار است که طرح کارورزی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای افراد 18 تا 23 سال و کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی جویای کار با میانگین سنی 23 تا 35 سال را شامل می شود.
او افزود: دانشجویانی که اقدام به ثبت نام در سامانه کارورزی (karvarzi.mcls.gov.ir) می کنند پس از احراز صلاحیت برای گذراندن یک دوره چهار تا 6 ماهه به واحدها و بنگاه های اقتصادی معرفی می شوند و در صورت جلب رضایت کارفرما، پس از اتمام دوره کارورزی در کارگاه مربوط جذب خواهند شد.
سامانه کارورزی از اردیبهشت 96 راه اندازی شده است.
مختاری بیان کرد:در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز کارآموزانی که فاقد تجربه کاری و تحصیلات دانشگاهی هستند، برای مدتی مهارت های فنی مورد نیاز بازار کار را فرا می گیرند.
وی گفت: این طرح با رویکرد ایجاد و تثبیت اشتغال فرصت های موجود و مورد نیاز جامعه به ویژه در مشاغل خُرد و خانگی با استفاده از ظرفیت های بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در جهت توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
مختاری افزود: آشنایی با محیط کسب و کار، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، کسب تجربه، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی خصوصا در صنایع دستی، کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی عملی بنگاه های اقتصادی از اهداف اجرای طرح مهارت آموزی است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: همچنین بر اساس طرح مشوق های کارفرمایی سهم کارفرما، دولت مشوق هایی را برای کارفرمایان در قالب اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی از جمله معافیت از بیمه را در صورت جذب افراد جویای کار در نظر گرفته است.

**وجود بیش از 181 هزار بیکار در فارس
مختاری، با اشاره به وجود بیش از 181 هزار بیکار در فارس بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی در سال 96 افزود: بیشترین فراوانی بیکاران که شامل 122 هزار و 500 نفر می شود مربوط به سنین 15 تا 29 سال است.
وی گفت: در شرایطی که بیکاری فارس در سال گذشته 11 و چهار دهم درصد بود، بیکاری تحصیل کرده ها 21 و 2 دهم درصد اعلام شد.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس ادامه داد: بیشترین فراوانی سطح تحصیلات بیکاران استان نیز به ترتیب مربوط به مقاطع فوق دیپلم، لیسانس، دیپلم، فوق لیسانس و بالاتر است.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۸۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سامانه بارشی اخیر که از اواخر چهارشنبه وارد فارس شد، بیشتر مناطق استان را تا امروز بهره‌مند از رحمت الهی کرد.
در این سامانه تا عصر امروز، شهرستان فیروز آباد با ۱۰۴ میلی متر رکورد دار بود و نور آباد ممسنی هم با ۹۲ میلی متر مکان دوم را به خود اختصاص داد در میمند هم ۸۳، قیروکارزین ۶۹، جهرم ۶۳ خنج و کازرون ۵۹، کوار ۴۷، زرین دشت ۴۶، اردکان ۴۰، فسا و داراب ۳۸ و رستم ۳۶ میلی متر باران بارید.
میزان بارش در شیراز هم ۲۵ میلی متر اعلام شده است و جمع بارندگی سال زراعی جاری در این کلانشهر به ۲۵۰ میلی متر رسید.

دیگر خبرها

  • آزمون میان دوره پیش کارورزی ۱۷ خرداد ماه برگزار می شود
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آزمون میان دوره پیش کارورزی پزشکی ۱۷ خردادماه برگزار می‌شود
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • جدول میزان بارش در فارس تا ساعت ۱۵:۳۰
  • جدول بارش‌های فارس تا ساعت ۸:۳۰ امروز
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی؛ ثبت‌نام سربازان از امروز آغاز شد