Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-19@11:00:45 GMT

نقش نجفی در سناریوی املاک نجومی شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۸۱۸۶

نقش نجفی در سناریوی املاک نجومی شهرداری تهران

عضو سابق شورای شهر تهران از نقش نجفی و حناچی در سناریوی املاک نجومی شهرداری تهران پرده برداشت. ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹ اجتماعی شهری نظرات

محسن پیرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: همان طور که در رسانه‌ها هم منتشر شد و مسئولین محترم قضایی از جمله دادستان تهران اعلام کردند، سال گذشته و در آستانه انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران و چند هفته پس از رسوایی فیش‌های نجومی در دولت، نامه‌ای حاوی سوالات سازمان بازرسی از شهرداری تهران مبنی بر واگذاری تعدادی واحد مسکونی به مدیران شهرداری منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطلب کذب منتشره توسط یک عضو سابق شورای شهر در اختیار یاشار سلطانی قرار گرفت و در سایتی گمنام به نام معماری نیوز منتشر شد. آن طور که در مراحل تحقیقات پرونده مشخص شد، آقایان نجفی، شهردار فعلی تهران و حناچی معاون فعلی شهردار هم کاملا از سناریوی طراحی شده مطلع بوده‌اند.

وی تصریح کرد: فضای وقت انتشار پرونده، بیش از آن که اطلاع رسانی باشد، نشان از یک سناریوی چند لایه سیاسی دارد. اول آن که خواستند با تهمت بزرگ املاک نجومی، آن را در برابر فیش‌های نجومی قرار دهند و در عمل دولت را از موضع پاسخگویی رها کنند. ثانیا انتخابات ریاست جمهوری را هدف گرفتند تا شهردار وقت تهران که از گزینه‌های مطرح بود، در اذهان مردم لکه دار شود. سوم این که انتخابات شورای شهر تهران را هدف گرفتند و حیثیت برخی اعضای شورای شهر سابق و برخی مدیران شهری خدشه دار شد، چنان که بعدها دو فرد مطلع و فعال در افشاگری دروغین گفته شده به شهرداری و معاونت شهرداری تهران رسیدند.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در همان زمان عدد اعلامی در به اصطلاح افشاگری انجام شده توسط یاشار سلطانی، میزان تخلف در واگذاری املاک را 2200 میلیارد تومان اعلام کرد، حال آن که دادستان میزان واگذاری را 6 میلیارد تومان یعنی کمتر از یک صدم درصد آن چه گفته شده بود اعلام کرد.جالب این که حتی مطابق ادعاهای دروغ خودشان، باز هم میزان واگذاری بسیار کمتر از عدد اعلامی بود. از طرف دیگر طبق اعلام دادستان، این موضوع از اختیارات شهردار بوده و اساسا تخلف گفته شده، رخ نداده است.

پیرهادی بیان کرد: بعد دیگر ماجرا، جنبه آبرویی و خانوادگی ماجراست. 180 مدیر و مسئول شهرداری و شورای شهر، مورد هتک حیثیت واقع شده‌اند. مگر این موضوع کوچکی است که شما مدیرانی با سابقه 15 سال، 20 سال و حتی 30 سال در شهرداری تهران که همه به سلامتشان اذعان دارند، به فساد متهم کنید. بالاترین سرمایه  هر کس آبروی اوست و در دین ما، ریختن آبروی افراد به قتل نفس تشبیه شده است. برخی افراد به دلیل دریافت ملک از تعاونی شهرداری طبق ضوابط، بدون آن که خودشان بدانند و فقط به دلیل قرار گرفتن در نقشه سیاسی یاشار سلطانی و همفکرانش، چنان آسیب دیده‌اند که نه تنها خودشان، بلکه خانواده‌هایشان هم مورد فشار قرار گرفته‌اند قوه محترم قضاییه، آخرین مأمن و ملجاء افراد و خانواده‌های هتک حیثیت شده است. قربانیان ادعای دروغ از قوه قضاییه انتظار دارند با اقتدار عمل با متخلفین و ناامن کنندگان فضای اخلاقی جامعه و مروجان فرهنگ دروغ و تهمت، برخورد کرده و ضمن اعاده حیثیت از افراد آسیب دیده، از تهمت و افتراهای بعدی جلوگیری کند. چه این که بی اخلاقی و تهمت در جامعه، مانند یک بیماری مسری است که اگر با آن برخورد نشود شیوع پیدا می‌کند، همان طور که اخیرا شاهد بی اخلاقی در مورد کمک شهرداری تهران به هیئات حسینی (ع) بودیم. اقدامی که از منظر عقل، شرع و قانون هیچ اشکالی نداشته است.

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب اساسنامه دو سازمان شهرداری تهران در شورا

 در دویست و بیست و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اساسنامه سازمان آرامستان‌های شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق به تصویب رسید.

در ادامه احمد صادقی رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران در جریان بررسی اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: دو ماده از اساسنامه این سازمان از دیگر سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران متفاوت است و نیاز به بررسی دارد.

اعضای شورای شهر تهران اساسنامه سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران را به تصویب رساندند.

گفتنی است، در ادامه این جلسه یک فوریت لایحه معرفی ۱۳ نفر از کارکنان رسمی شهرداری تهران جهت انتصاب به عنوان قائم مقام ذیحساب بررسی و با حداکثر آراء موافق تصویب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • واگذاری اختیارات دولت به شهرداری ها، آری یا نه؟
  • بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران تأیید شد
  • تأیید بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران توسط فرمانداری
  • کمک شهرداری تهران به سیل زدگان
  • مجوز شورا به شهرداری تهران برای کمک به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • تصویب اساسنامه دو سازمان شهرداری تهران در شورا
  • ناگفته هایی از خرابی های مترو تهران
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
  • کمک ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان