Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر اجرایی پروژه های احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: ایستگاه منحصربفرد کمی سازی مقدار آزادسازی گردوغبار ناشی از حاشیه دریاچه ارومیه در چوبانلوی سلماس آغاز بکار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید موسی زاده در گفت و گو با آذرپیام؛  گفت: همزمان با دهه فجر ایستگاه کمی سازی مقدار آزادسازی گردوغبار ناشی از حاشیه دریاچه ارومیه در چوبانلوی سلماس به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسی زاده اظهار کرد: ایستگاه چوبانلوی سلماس چهارمین ایستگاه سنجش متمرکز اذربایجان غربی بوده و تلفیقی از سه ایستگاه سنجش گردوغبار منحصربفرد در آمریکا، چین و ریگان کرمان است که به صورت تجمیع شده قادر است تمامی اطلاعات مورد نیاز از این سه ایستگاه را در اختیار ما بگذارد.

وی افزود: این ایستگاه میزان فرسایش بادی و میزان آزادسازی گردوغبار را در سطح حاشیه دریاچه ارومیه بصورت کمی و عددی محاسبه کرده و قادر خواهیم بود از فعال شدن کانونهای این گردوغبارها در ماه های مختلف سال و شعاع محیط تحت تاثیر قرارگرفته از این گردوغبارها ونیز خطرات اکولوژیکی آن اطلاعات جامعی داشته باشیم.

مدیر اجرایی پروژه های احیای دریاچه ارومیه در اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث این ایستگاه، تصریح کرد: در مجموع ۳میلیارد ریال برای احداث ۴ ایستگاه سنجش متمرکز و ۷۹ ایستگاه پراکنده در کل حاشیه غربی دریاچه ارومیه اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه

دریافت 2 MB کد خبر 849114 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم دریاچه ارومیه محیط زیست ایران

دیگر خبرها

  • جوابیه آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در خصوص برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه
  • حضور استاندار آذربایجان غربی در برنامه صف اول شبکه خبر
  • مصدومیت سه تن در سانحه رانندگی محور ارومیه - سلماس
  • حادثه رانندگی در محور  ارومیه _ سلماس
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه
  • تصاویر منحصربفرد از لحظه ورود همزمان ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • برداشت غیرمجاز از حق آبه دریاچه ارومیه/آب منطقه‌ای آذربایجان غربی جوابیه داد