Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- تصادف شغال در جاده بروجرد، دستگیری شکارچیان در سلسله، رهاسازی یک بهله «سار گپه» در خرم‌آباد ازجمله اخبار محیط‌زیست لرستان طی روزهای اخیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل محیط‌زیست لرستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: یک قلاده شغال که در اثر سوانح جاده‌ای مصدوم و توسط راننده خودرو به اداره حفاظت محیط‌زیست بروجرد تحویل داده‌شده بود؛ پس از انجام اقدامات اولیه درمانی در این شهرستان برای تکمیل مراحل درمانی به خرم‌آباد منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصادف «شغال» در جاده بروجرد

وی افزود: حیوان مصدوم برای معاینات بالینی و رادیوگرافی به بیمارستان دامپزشکی دانشگاه لرستان منتقل شد و مراحل درمانی آن با حضور مسئول مرکز بازیابی و تیمار حیات‌وحش اداره کل محیط‌زیست لرستان انجام پذیرفت.

مدیرکل محیط‌زیست لرستان گفت: اقدامات درمانی بر روی این شغال آسیب‌دیده بعد از بیهوشی، مقید کردن و معاینات بالینی و رادیوگرافی توسط دکتر رئیس و سایر همکاران انجام‌شده که مشخص شد حیوان از ناحیه لگن دچار آسیب جدی شده است.

فتحی بیرانوند بابیان اینکه این حیوان برای ادامه درمان در بیمارستان حیات‌وحش نگهداری می‌شود؛ بیان داشت: با مشاهده تصاویر رادیوگرافی مشخص‌شده این شغال در سالیان گذشته نیز مورد اصابت ساچمه قرارگرفته است.

دستگیری شکارچیان در سلسله

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان سلسله از دستگیری دو نفر متخلف شکار غیرمجاز پرندگان آبزی و کشف دوقبضه اسلحه بادی و ۸ قطعه چنگر شکار شده از این متخلفین خبر داد.

 طاهر فتح الهی گفت: در پی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط‌زیست شهرستان سلسله در سطح حوزه استحفاظی، دو نفر متخلف که اقدام به شکار غیرمجاز ۸ قطعه پرنده از نوع چنگر معمولی کرده بودند؛ دستگیر و از آن‌ها دوقبضه اسلحه بادی، کشف و ضبط شد.

فتح الهی اظهار داشت: با عنایت به اینکه عمل ارتکابی صورت گرفته بر اساس قوانین شکار و صید جرم محسوب می‌شود؛ پرونده این متخلفین پس از بازجویی مقدماتی و اخذ جرائم زیست‌محیطی برای رسیدگی به دادگستری ارجاع و ادوات کشف‌شده طبق ماده ۱۴ قانون شکار و صید تا پایان دادرسی و صدور رأی قطعی زیر نظر سازمان به‌صورت امانی نگهداری می‌شوند.

رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان سلسله بابیان  شکار به هر طریق و وسیله‌ای جرم محسوب می‌شود، از تمامی دوست داران محیط‌زیست درخواست کرد تخلفات زیست‌محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

رهاسازی یک بهله «سار گپه» در خرم‌آباد

مسئول مرکز قرنطینه حیات‌وحش کلدر خرم‌آباد از حلقه گذاری و رهاسازی یک بهله سار گپه معمولی (Bueto  Bueto  )در طبیعت، پس از تیمار و بهبودی کامل خبر داد.

امین مرادی گفت: این پرنده که به علت نگهداری در جای نامناسب و تغذیه غیراصولی دچار ضعف و عدم توانایی پرواز شده بود نگهداری می‌شد، پس از سه  ماه تیمار و مراقبت‌های لازم توسط کارشناس دامپزشکی در مرکز قرنطینه «کلدر» پس از بهبودی کامل و بعد از حلقه گذاری و ثبت موقعیت جغرافیایی محل رهاسازی، در روستای «دینارآباد» بروجرد جاده «ورکوه»، رهاسازی و به دامن طبیعت بازگشت.

امین مرادی با اشاره به اینکه از زمان تأسیس این مرکز قرنطینه، حیات‌وحش زیادی پس از تیمار و مراقبت در طبیعت رهاسازی شده‌اند، بر تجهیز این مرکز ازنظر امکانات سخت‌افزاری تأکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۹۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد

فرماندار بروجرد از جریمه ۱۷۴ میلیارد ریالی یک واحد صنعتی متخلف در این شهرستان خبر داد.

مسلم مرادی امروز (۱۷ اردیبهشت‌ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیرو گزارشات واصله و بررسی میدانی گشت مستمر ستاد تنظیم بازار شهرستان از صنایع مختلف، پس از رصد و پایش شرکت‌های دریافت کننده مواد خام یارانه‌ای توسط گشت مشترک اداره تعزیرات حکومتی و اداره صمت، مشخص شده که این شرکت نسبت به فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این واحد صنعتی متخلف در بروجرد به علت فروش مواد خام دولتی در بازار آزاد و خارج از شبکه به ۱۷۴ میلیارد و ۴۶۸ میلیون و ۶۴۸ هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

فرماندار بروجرد اضافه کرد: شرکت مذکور با مجوز دولتی اقدام به خرید ۱۳۲ هزار کیلوگرم مواد خام دولتی کرده و در بازار آزاد و خارج از شبکه توزیع به فروش رسانده است.

مرادی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده تخلفاتی و ارجاع به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان و طی سایر مراحل قانونی، مدیرعامل شرکت مذکور به این میزان جریمه نقدی محکوم شد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی در اردبیل حبس و جریمه نقدی در انتظار فروشندگان امتیاز طرح نهضت ملی مسکن

دیگر خبرها

  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • شکار گوسفند توسط شغال در بام خرم آباد +فیلم
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر