Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-با نزدیک شدن به پایان مهلت ۱۲۰ روزه واشنگتن به کشورهای اروپایی، فشارهای دولت آمریکا به ایران از طریق تحریم حماس و حزب الله افزایش یافته است.تحریم‌های اخیر آمریکا علیه حماس و حزب‌الله، غیر مستقیم متوجه ایران بوده است.

این روزنامه اسرائیلی با اشاره به تحریم اخیر دولت ترامپ علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با حزب‌الله و حماس گزارش داد که این تحریم‌ها در واقع متوجه ارتباطات دولت ایران با این گروه‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه مدعی شده رویکرد تهاجمی اخیر دولت ترامپ علیه هم‌پیمانان ایران در منطقه، بخشی از استراتژی دولت آمریکا برای اعمال فشار به ایران در قبال سیاست‌های منطقه‌ای این کشور بوده است. وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز در پی راضی کردن کشورهای اروپایی برای اتخاذ رویه‌ای سختگیرانه‌تر علیه تهران است.

بر اساس ادعای این گزارش، ماه گذشته جف سشنز دادستان کل آمریکا از ایجاد یک تیم برای مبارزه با آنچه عملیات کارتل‌های مواد مخدر حزب‌الله نامیده شده، خبر داده بود. هفته گذشته استیو موچین وزیر خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه شش نفر و هفت کسب و کار در ارتباط با حزب‌الله خبر داد و این تحریم‌ها را آغاز موج جدیدی از محدودیت خواند.

به گزارش این رسانه صهیونیستی، وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته مدعی شده بود اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و حرکت الصابرین که یکی از گروه‌های فعال در غزه و کرانه باختری است، توسط ایران حمایت مستقیم می‌شود. بر همین اساس هر دوی این گروه‌ها در فهرست گروه‌های تروریستی در جهان قرار گرفتند.

به گزارش این رسانه، تحریم‌های جدید آمریکا مستقیما ایران را هدف گرفته است. کنگره آمریکا در ماه اکتبر حمایت هر دو حزب را در تصویب سه لایحه در ارتباط با فعالیت‌های حزب‌الله به خود اختصاص داد. یکی  از این لوایح در رابطه با تشویق اتحادیه اروپا برای قرار دادن حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی بود. دیگر لایحه در ارتباط با تحریم برخی عوامل حزب‌الله به دلیل جرایم جنگی و استفاده از سپر انسانی و دیگری در ارتباط با تقویت تحریم‌های مرتبط با تامین مالی حزب‌الله بوده است.

به گزارش جروزالم‌پست، رژیم صهیونیستی از این اقدام استقبال کرده و امیدوار است اروپایی‌ها نیز با این تحریم‌ها همراه شوند.

به گزارش این روزنامه صهیونیستی، ترامپ برای مخابره پیامی به بریتانیا و فرانسه و آلمان تهدید به خروج از توافق هسته‌ای کرده است. او همچنین گفته همتایان اروپایی‌اش باید حزب‌الله را به طور کامل به عنوان یک سازمان تروریستی به رسمیت بشناسند.

بر اساس این گزارش، ۱۲ ژانویه مهلت ۱۲۰ روزه آمریکا به کشورهای اروپایی برای تصمیم‌گیری در خصوص برجام آغاز شده است. متحدان ترامپ گفته‌اند که او می‌خواهد به عنوان یکی از طرف‌های توافق باقی بماند اما این در صورتی است که اقدامی مشترک از سوی اروپایی‌ها علیه فعالیت‌های ایران، نگرانی‌های او درقبال توافق هسته‌ای و برنامه موشکی این کشور انجام بگیرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد

به گزارش خبرگزاری مهر، «زاهر جبارین» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در کرانه باختری در گفت و گو با الجزیره اخبار مرتبط با فشار بر حماس برای انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه را تکذیب کرد و گفت: حماس هیچ طرحی برای انتقال دفاتر خود به خارج از قطر ندارد.

وی با اشاره به تلاش برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ روانی علیه مقاومت فلسطین، تاکید کرد: طرح شایعات این چنینی در راستای تشدید فشارها بر گروه های مقاومت است.

جبارین همچنین از پایبندی کامل مقاومت فلسطین به شروط خود در مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا اشاره کرد و گفت: حماس از هیچ یک از شروط خود در این زمینه کوتاه نخواهد آمد.

در همین رابطه، یک منبع فلسطینی نزدیک به حماس در گفتگو با المیادین تاکید کرد که اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی و عربی پیرامون فشار بر رهبران این جنبش جهت ترک قطر صحت ندارد.

منبع مذکور اشاره کرد که رهبران سیاسی حماس به دنبال مکانی دیگر بجای قطر نیستند و شایعات مطرح شده در این زمینه، جنگ رسانه‌ای به منظور اعمال فشار بر این جنبش در سایه پایبندی آن به خواسته توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اشغالگر از غزه به عنوان پیش زمینه توافق مبادله اسرا است.

پیش از این روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی مدعی شده بود که حماس در حال بررسی انتقال دفاتر خود از قطر است و با دو کشور خارجی نیز در این زمینه ارتباط برقرار کرده است.

این روزنامه مدعی شده بود مقامات قطری و مصری فشارهایی را بر حماس جهت پذیرش توافق آتش بس و تبادل اسرا وارد کرده و تاکید کرده اند در صورت عدم پذیرش آن، دفاتر و رهبران حماس باید از قطر خارج شوند.

کد خبر 6085095 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • آیت الله خامنه ای : برخی توصیه می‌کنند یک خواسته آمریکا را قبول کنید تا مشکل حل شود / تحریم‌ها موجب شکوفایی استعداد‌ها شده
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • فشار آلمان بر آمریکا برای ارسال پاتریوت به اوکراین
  • فشار آمریکا و اسرائیل به قطر برای تحت فشار قرار دادن حماس
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی
  • تظاهرات‌ها در آمریکا در حمایت از ایران نگران‌کننده است
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • انتقال دفاتر جنبش حماس از قطر به طور رسمی تکذیب شد