Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@18:18:31 GMT

۵۳ پردیس خودگردان در ۴۸ دانشگاه فعالیت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۶۹۸۷۹

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: در حال حاضر حدود ۵۳ پردیس خودگردان در ۴۸ دانشگاه سراسری مشغول به فعالیت هستند .

به گزارش مهر، مجتبی شریعتی نیاسر درباره ساماندهی پردیس های خودگردان دانشگاه ها گفت: ساماندهی پردیس های خودگردان دانشگاه ها هنوز در دست اقدام است.

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر حدود ۵۳ پردیس خودگردان در ۴۸ دانشگاه سراسری مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریعتی نیاسر پیش از این درباره ساماندهی پردیس های خودگردان عنوان کرده بود:سیاست فعالیت پردیس‌های دانشگاهی در دوره جدید در دست بازنگری است. پردیس‌ها باید بستر مناسبی باشند برای توسعه تعاملات بین المللی و گسترش خدمات علمی به بخشی از جامعه که به دلایل مختلف ممکن است نتوانند در مجتمع های مرکزی دانشگاه‌ها ورود پیدا کنند.

وی اعلام کرده بود: در واقع ما در حال تدوین راهکار قانونی هستیم تا این پردیس ها بتوانند براساس ماموریت اصلی که از ابتدا برای آنها تعریف شده به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۹۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، سیصد و نود و پنجمین جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با حضور حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به ریاست حجت الاسلام رستمی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه در پیش از دستور این جلسه با تاکید بر تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر اظهار کرد: در تدوین این بسته باید هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مدنظر باشد.

وی ادامه داد: در تدوین این بسته به هنرستان‌های هنر توجه شود چراکه باید موضوع به صورت پایه‌ای مدنظر باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر پس تدوین، به اطلاع فعالان حوزه هنر برسد، همچنین در تدوین این بسته از ظرفیت فرهنگستان هنر نیز استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواستار تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر در قالب‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت شد.

از این رو مقرر شد دکتر ساعی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس دانشگاه سوره، بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه‌های هنر با قابلیت اجرا در سه سطح (کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت) را تدوین و جهت طرح در جلسه شورا به دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ارسال کند.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با موضوع ارائه گزارش سامانه فرنما براساس درخواست دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در راستای اجرایی سازی راهبرد ۳، ۱۱ و ۲۱ نظام فرهنگی تربیتی سند دانشگاه اسلامی ادامه پیدا کرد. در این جلسه معاون فرهنگی وزیر علوم گزارشی از وضعیت سامانه «فرنما» که مربوط به فعالیت فرهنگی دانشجویان کشور است، ارائه کرد.

دکتر عبدالحسین کلانتری در این گزارش بر سیاستگذاری شاهدمحور، ظهور فناوری‌های نوین و توسعه رویکرد دیجیتال در عرصه فرهنگی، افزایش رویکردهای داده محور، هوشمندسازی، حکمرانی باز و پلتفرمی، مشارکتی شدن حکمرانی تأکید کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، مزایای سامانه فرنما را یکپارچگی دادهها از فعالیت‌های دانشجویی، تحلیل فعالیت‌های فرهنگی، زمینه سازی برای کشف ضعف‌ها، افزایش تولیدات بومی و شبکه سازی میان کنشگران فرهنگی اعلام کرد.

دکتر محمدابراهیم سقزچی دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی با تشکر از معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواستار بازبینی و ارتقاء سامانه شد تا با فراهم شدن امکان مشارکت کنشگران، رتبه بندی فرهنگی دانشگاه‌ها، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی جهت بازنشر تولید محتواها و تحلیل کارشناسی و استخراج شاخص‌ها، سامانه یکپارچه‌ای در دسترس باشد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با استقبال از ارائه گزارش سامانه فرنما، خواستار رسانه‌ای شدن اقدامات این معاونت شد و بر ارائه گزارش‌های فعالیت‌های فرهنگی دانشجویان از سوی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت و معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ضمن تقدیر از گزارش معاونت فرهنگی وزارت علوم، با ضروری دانستن همافزایی نظام آموزش عالی کشور، افزودند طرحی صورت گیرد تا از نظر فنی امکان تجمیع داده‌های آموزش عالی و گزارش گیری از سامانه فرنما برای سایر مدیران جهت مجموعه سیاست‌گذاری‌های بعدی فراهم شود.

کد خبر 6087783

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و تشکیلات خودگردان درباره یورش احتمالی به رفح
  • نشست مدیرکل اتباع خراسان رضوی با نماینده مشهد در مجلس
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
  • تداوم نظارت بر فعالیت مشاوران املاک در قزوین
  • تردد در دانشگاه شریف محدود می‌شود
  • محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
  • گشت‌های مشترک برای ساماندهی مشاوران املاک در استان قزوین ادامه دارد
  • حضور اتباع و مهاجرین در قم کنترل و ساماندهی شود
  • مواضع دولت‌های عربی درباره دوران پساجنگ غزه