Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدرت الله شمیرانی در گفت وگو با خبرنگار برنا در البرز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از پانصد مصلی نماز جمعه در سطح کشور با میانگین زیربنای حداقل یک هزار و ۵۰۰ متر مربع وجود دارد.
وی افزود: به غیر از روزهای جمعه که نماز عبادی سیاسی جمعه در آنها اقامه می شود، در سایر روزهای هفته ظرفیت های این اماکن به نوعی بلا استفاده است که می توان از وجود آنها در توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزشی و امورات مربوط به جوانان بهره گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شمیرانی با بیان اینکه در حال حاضر جوانان برای اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی خود از حداقل فضای موجود برخوردار هستند، گفت: با یک برنامه ریزی مناسب می توان جوانان را در فضای مصلی ها قرار داد و از ظرفیت موجود بهره گرفت.

معاون اداره کل ورزش وجوانان استان البرز تصریح کرد: این فرایند با حداقل هزینه رقم می خورد ضمن آنکه می تواند بستر مناسبی برای انس بیشتر جوانان و  نوجوانان به محیط های انقلابی باشد.

شمیرانی گفت: در صورت اجرایی شدن این طرح در 6 روز هفته برنامه های گوناگون فرهنگی ورزشی در فضای مصلی ها اجرا می شود ودر نهایت این فضای تعاملی در روز پایانی هفته خود را در نماز جمعه نشان خواهد داد و انس و نزدیکی نسل جوان را با نماز جمعه به عنوان یک فریضه حیاتی در اسلام به دنبال خواهد داشت.

این مسئول در بخشی دیگری از صحبت های خود به ظرفیت موجود در ستاد اقامه نماز کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس آمارها بیش از 40 هزار نفر در ستادهای نماز جمعه کشور فعالیت دارند که اگر این طرح اجرایی شود می توان با احتساب خانواده های آنان جمع زیادی را در موضوعات فرهنگی ورزشی دخیل کرد و خروجی مثبتی از آن گرفت.

معاون اداره کل ورزش وجوانان استان البرز با تاکید بر جایگاه توسعه ورزش همگانی گفت: در این موضوع نیز می توان از ظرفیت مصلی های کشور برای ارتقا نشاط وشادابی مردم بهره گرفت و با بهره گیری از مربیان ورزشی زمینه ساز جذب مردم به ورزش شد.

شمیرانی نماز جمعه را یک ظرفیت بی بدیل برای جامعه اسلامی دانست و گفت: معتقدم فریضه نماز جمعه نباید در یک بُعد دیده شود و می بایست از دیگر ظرفیت های آن نیز برای تحقق شاخص های فرهنگی در تراز انقلاب اسلامی بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه موضوع را با امام جمعه شهرفردیس ودر حاشیه برگزاری جلسه شورای ورزش وستادساماندهی امور جوانان مطرح کردیم و بازخورد خوبی از سوی امام جمعه این شهر شاهد بودیم گفت: شهر فردیس به عنوان نمونه از کمترین سرانه فرهنگی ورزشی درکشوربرخوردار است و این در حالی است که در حال حاضر یک مصلی با زیربنای 1500 متر مربع فعال دارد و مصلی جدید این شهر با وسعت 4500 مترمربع در حال ساخت است.

این مسئول در ادامه گفت: قطعا اگر بستر لازم برای بهره برداری از فضای مصلی ها در 6 روز هفته مهیا شود شاهد یک جهش خیره کننده در توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی خواهیم بود. ضمن آنکه حضور بیشتر نسل جوان در فریضه نماز جمعه را نیز شاهد خواهیم بود.

وی در پایان گفت: در موضوع توسعه فعالیت های فرهنگی ورزشی ویژه بانوان نیز با توجه به محدودیت های موجود این حرکت می تواند ثمرات و برکات بیشتری داشته باشد و زمینه گسترش ورزش بانوان درمصلی ها فراهم شود.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۶۹۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است

جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است گفت: توزیع عادلانه زیرساخت های ورزشی اصلی بسیار مهم و کلیدی است که موجب رشد و توسعه ورزش در سطح استان می شود.

وی اضافه کرد: برای تحقق این مهم،‌ توسعه زمین چمن های مصنوعی در روستاها و نقاط محروم و کم برخوردار در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های مهم این اداره، ساخت مکان های ورزشی در شهرک های اقماری است که متاسفانه آنگونه که باید و شاید در سال های گذشته به آن توجه نشده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری برای تامین اعتبار خرید تجهیزات تخصصی هیات های ورزشی اقدام کرده ایم تا شاهد توسعه هیات های ورزشی و عملکرد بهتر آنها باشیم.

این مسوول با اشاره به زیرساخت های موجود در استان، ادامه داد: هم اکنون ۲۰۰ مکان ورزشی در سطح استان فعال است که اغلب در اختیار هیات های ورزشی و بخش خصوصی قرار دارد هرچند این تعداد فضا و مکان ورزشی در سطح استان کافی نیست.

وی با بیان اینکه اغلب این فضاهای ورزشی در مناطق شمالی یا غرب شهر واقع شده است، اضافه کرد: مناطق جنوبی شهر از مکان های مورد نیاز ورزشی بی بهره است که باید چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • میدان امام (ره) اصفهان جمعه میزبان همایش بزرگ «پهلوان ایرانی»
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • هیات‌های ورزشی به حوزه فرهنگ ورود کنند
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است