Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: مدیرعامل بانک توسعه تعاون کشور گفت: این بانک تامین مالی ساخت 15 نیروگاه بادی و خورشیدی در نقاط مختلف کشور را برعهده دارد.

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، حجت الله مهدیان روز چهارشنبه درجریان بازدید از بزرگترین نیروگاه بادی بخش خصوصی کشور در طارم سفلی قزوین با اشاره به تخصیص منابع این بانک جهت اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در کشور،یادآور شد: سال گذشته از سوی این بانک 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش های مختلف اقتصادی پرداخت شد و امیدواریم این رقم برای سال جاری به 60 هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حمایت های این بانک از بخش تعاون، یادآور شد: بانک توسعه تعاون با 450 بانک و شعبه و سه هزار نیرو مکلف است 70 درصد اعتبارات خود را به تعاونی ها پرداخت کند.

مهدیان ادامه داد: مشارکت در طرح نوسازی ناوگان خودروهای سنگین از دیگر ماموریت های این بانک است و در این رابطه حدود 2 هزار دستگاه خودرو بزودی وارد ناوگان می شوند.

وی با اشاره به تخصیص اعتبارات این بانک در جهت اجرای طرح های اقتصادی و اشتغالزا در سطح روستاها نیز گفت: بانک کشاورزی و توسعه تعاون در حال تامین مالی طرح اشتغال فراگیر و روستایی هستند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون ادامه داد: مزیت عمده تسهیلات روستایی نرخ سود پایین 6 درصدی است.

مهدیان همچنین گفت: در سال جاری در تامین اعتبار تسهیلات زوج های جوان رتبه دوم یا سوم را در بین 11 بانک با 97 درصد تحقق بانک داشته است و همچنین در نوسازی حمل و نقل دریایی و ساخت شناورها نیز مشارکت نموده است.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران کشور نیز در این مراسم گفت: یکی از مهمترین نشانه های توسعه یافتگی کشورها سرمایه گذاری در بخش های انرژی های نو و تجدیدپذیر است.

محمدعلی سهمانی با بیان اینکه نظام بانکی 85 درصد تامین اعتبار طرح های اقتصادی در کشور را به دوش می کشد،افزود: پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بویژه در سال های اخیر بانک ها در بیشتر تحرکات اقتصادی نقش آفرین بوده و در رونق تولید،رفع فقر،ایجاد اشتغال اقدام های اثربخشی انجام داده است.

سهمانی همچنین با اشاره به ساخت بزرگترین نیروگاه بخش خصوصی کشور در طارم سفلی،ادامه داد: سه بانک توسعه تعاون، رفاه کارگران و کشاورزی در اجرای این نیروگاه مشارکت داشته اند و امیدواریم با همت بخش خصوصی و حمایت بانکها شاهد بهره برداری از طرح های بزرگتر در مناطق مختلف کشور باشیم.

عضو هیات مدیره سازمان انرژی های تجدید پذیر نیز در این مراسم گفت: وزارت نیرو دیگر برنامه ای برای تولید برق با تولی گری دولت ندارد بلکه با آماده کردن و هموار ساختن مسیرها و خرید تضمینی محصولات برق، پیگیری این موضوع را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

احمد زعفران چی با اشاره به ویژگی پراکندگی نیروگاه های بادی، افزود: نیروگاه های تجدید پذیر را نمی توان به صورت متمرکز در یک مکان احداث کرد و پراکندگی آنها توسعه مناطق را بدنبال دارد.

نیروگاه بادی 62 مگاواتی سیاهپوش طارم سفلی قزوین به عنوان بزرگترین نیروگاه بخش خصوصی با برخورداری از 18 توربین تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.

طارم سفلی از توابع شهرستان قزوین در شمال غربی استان قزوین قرار دارد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۱۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید احسان خاندوزی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین مالی گفت: امسال بانک مرکزی در راستای اهداف کمی بانک ها هر چه سریعتر هدف گذاری و اقدامات لازم را اجرایی کند.

وزیر اقتصاد گفت:اهمیت برجسته‌کردن چنین ابزار‌هایی قابل تکرار نیست، اما پیام مهم و فواید آن باید به درستی به اطلاع فعالان اقتصادی برسد.

وی افزود: با محدودیت‌هایی که در کنترل ترازنامه بانک‌ها وجود دارد، چاره‌ای جز استفاده از روش‌های جدید تامین مالی وجود ندارد.

خاندوزی گفت: هدفگذاری سال جدید برای جهش تولید نیازمند فراهم‌کردن زمینه‌های آن از جمله تامین مالی است و ابزار‌هایی مانند سفته و برات الکترونیکی از جمله پیش‌بینی‌ها به این منظور است.

وی افزود: در توسعه این ابزار‌ها نیز نیاز به هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌ها وجود دارد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز تجهیز بزرگترین مدرسه اتیسم کشور به نیروگاه خورشیدی
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی توسط شبکه بانکی
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد
  • صدور نخستین برات الکترونیکی تامین مالی زنجیره تامین
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!