Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:02:52 GMT

لزوم توجه به بومی سازی داروها بر اساس ژنتیک ایرانی

تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۰۷۱۲۵۴

لزوم توجه به بومی سازی داروها بر اساس ژنتیک ایرانی

تهران- ایرنا- دبیرعلمی اولین کنگره بین المللی داروسازی نوین با بیان اینکه پایه داروهای تولیدی مصرفی در کشور بر اساس استانداردهای ژنتیکی جهانی است، خواستار توجه به بومی سازی داروها بر اساس ژن ایرانی به منظور اثربخشی بهتر داروها شد.

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا، دکتر سید فرشاد حسینی شیرازی روز چهارشنبه در حاشیه اولین کنگره داروسازی نوین درجمع خبرنگاران اظهار کرد: صنعت داروسازی ایران نیاز به بازسازی دارد و یکی از موضوعاتی که باید در تولید دارو در ایران مورد توجه قرار گیرد، موضوع تفاوت ژن ایرانی با سایر ژن ها در دنیا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نژاد ایرانی تفاوت هایی با بقیه نژادها دارد اما تولید داروهای داخلی به این مساله توجه نمی شود؛ بنابراین باید روی ژن ایرانی تحقیقات زیادی انجام شود تا بتوان داروها را بر اساس ویژگی های ژنتیکی ایرانی ها تولید کرد که در این صورت اثربخشی داروها بیشتر خواهد بود.
شیرازی درخصوص جایگاه ایران در حوزه صنعت داروهای بایوتکنولوژی در اظهار کرد: هر چند ما در این حوزه دیر وارد شدیم اما توانسته ایم به موفقیت های خوبی دست یابیم به طوری که برخی شرکت های چندملیتی دنیا برای وارد کردن ایران به عرصه فعالیت های خود در این حوزه، ابراز تمایل کرده اند.
وی با بیان اینکه در حوزه ساخت داروهای بایوتکنولوژی باید سه بخش را مورد توجه قرار داد، گفت: در قسمت اول که شامل ساخت سلولی برای تولید دارو است، ایران خوب پیشرفت کرده است به طوری که توانسته ایم در این بخش صادرات محصول نیز داشته باشیم، قسمت دوم شامل رساندن سلول به بخش صنعتی شدن است که با مشکلاتی از لحاظ تکنولوژی مواجه هستیم و بخش سوم فرموله کردن داروها برای ورود به بازار است که در این بخش نیز جایگاه خوبی داریم.
شیرازی تاکید کرد: ما در تولید علم و تولید محصول در دو بخش بایوتکنولوژی و نانوتکنولوژی توانسته ایم جایگاه خوبی در دنیا کسب کرده و خود را به دنیا ثابت کنیم و تنها در بخش تکنولوژی کمی ضعف داریم که باید جبران کنیم.
علمی**1834**1440
خبرنگار: ناهید شفیعی**انتشار: گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۰۷۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است

حجت‌الاسلام سید محسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران در آیین بزرگداشت روز کارگر، با حضور جمعی از مدیران شهرستان و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت فعال در شهرستان در منطقه بیات دهلران، اظهار کرد: مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید مسئولان برای حل مشکلات این قشر عظیم پای کار باشند.

وی به عدم جذب نیروی بومی در شرکت‌های فعال در منطقه اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که مسئولان شهرستان، به ویژه مدیران شرکت‌های فعال در منطقه، در زمینه به کار گیری نیرو‌های بومی بر اساس قانون توجه و جدیت بیشتری به خرج دهند.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیروی محرک توسعه هستند، بیان کرد: توجه به معیشت کارگران، پرداخت به موقع حقوق و مزایای و شنیدن مشکلات آنها از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان و مدیران اجرایی مورد توجه قرار بدهند.

در پایان این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولان از ۱۴ نفر از کارگران ایستگاه تقویت فشار منطقه بیات تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم
  • بومی‌سازی تولید پره توربین‌های کلاس F در سال جاری
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • اکسپو وعده صادق ۲ بود/ لزوم اصلاح رفع تعهد ارزی از ۳ کشور همسایه
  • جذب نیرو‌های بومی در شرکت‌های منطقه از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان دهلرانی است
  • پهپاد کشاورزی ایرانی مورد توجه بازدیدکنندگان خارجی ایران اکسپو
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم